ActiveSheet.Shapes("a").Select
Fra : Carsten Troelsgaard

Dato : 20-11-02 22:04

Daw Godtfolk
Hvis du har arbejdet med tegneobjecter og VB kender du fx koden:
ActiveSheet.Shapes("a").Select
Jeg har i lang tid manglet det at kunne lægge en ny shape til en shape eller
shapegruppe som allerede er selected, uden at skulle skrive alle navngivne
shapes op i et array ........... og det har åbenbart en (ikke særlig logisk)
kode som jeg ikke har set dokumenteret i MS Offices97's hjælpefunktioner.
Med ovenstående a1 selected kan a2 samles op med:

Sub Samle()

Dim a1, a2 As Shape
Set a1 = ActiveSheet.Shapes("a")
Set a2 = ActiveSheet.Shapes("b")

a1.Select
a2.Select False

End Sub

...... jeg skulle måskt tilføje et lille forbehold: Det virker på
min maskine!

Hilsener
carsten.troelsgaard@mail.dk