hallogenlamper
Fra : gerda

Dato : 20-11-02 21:42

Hej allesammen.

Jeg har over mit køkkenbord i vores køkken/alrum fået opsat 4
hallogenlamper, hvor lyset kan forstærkes eller dæmpes ved at jeg blot
holder på ledningen over lamperne.

For det meste vil jeg gerne have godt lys, når jeg arbejder ved
bordet, og da de altid starter med svagt blus, skal jeg altid holde på
ledningerne for at skrue op....
Jeg ville ønske at de startede med stærkt lys og at jeg så kun skulle
holde på dem, når jeg ønskede at dæmpe....

Ved nogen her i gruppen om det er muligt med en eller anden
indstilling ?

Mvh
Gerda

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 21-11-02 20:31

gerda wrote:

> [...]
> holde på dem, når jeg ønskede at dæmpe....
>
> Ved nogen her i gruppen om det er muligt med en eller anden

Det er vanskeligt når du ikke beskriver hviket fabrikat. Eller type.
Men det er sikkert vanskeligt, da der findes mange. Hver med deres
"særheder".

Du bliver sikkert nødt til at leve med det som det er.

Jeg har en tilsvarende fra Herstal.
Min tænder med det niveau der var da den blev slukket.
Der kan slukkes både på afbryderen og ved kortvarigt at berører metalrøret
over lampen.

Prøv evt.at spørge i dk.teknik.el.
Måske kan en elektriker i den gruppe hjælpe dig.?

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Henrik Jensen

Dato : 21-11-02 22:34

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse
> gerda wrote:

> Min tænder med det niveau der var da den blev slukket.
> Der kan slukkes både på afbryderen og ved kortvarigt at berører metalrøret
> over lampen.

Nogen der ved hvad sådan en fætter "hedder" og evt. hvor den kan købes løs?

--
Venlig hilsen / Best regards

Henrik Jensen

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 22-11-02 16:08

"Henrik Jensen" <henrik@ishuset.invalid> wrote in message

> Nogen der ved hvad sådan en fætter "hedder" og evt. hvor den kan købes
løs?

Fx hvis der er en halogen lampe fra "Herstal" (9 ud af 10!) så hedder det
"med touch".

\MK

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 22-11-02 19:59

Henrik Jensen wrote:

> "Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> Nogen der ved hvad sådan en fætter "hedder" og evt. hvor den kan købes løs?

Om den kan købes løs, ved jeg ikke.
Den jeg har er købt i en butik der sælger lamper. Ikke Bilka eller noget i den
stil.

Og jeg kan fortælle dig hvilken lampe jeg købte:
På kassen står: Sko kit il grande b.jern
m/Touch & krom dele.

Og nederst et nr: 04032000007T
www.herstal.dk

Nej, det er ikke noget jeg finder på.!