Ekstra RAm
Fra : Thomas

Dato : 20-11-02 20:29

Hej,

Så lykkedes det mig at opgradere min Cube med 2 x 512 Mb ram (udover de 256
jeg havde siddende).
Jeg købte PC 133 Apacer ram fra It-butikken og det kører perfekt nu. Derfor
tak til alle som gav mig råd i denne retning.

Derudover har jeg et spørgsmål omkring linux til Apple. Jeg kører pt. os 9.2
men er ikke voldsomt imponeret. Derfor tumler jeg med tanken om at
installere linux (yellowdoglinux). Men inden jeg gør det vil jeg høre om der
er nogen i gruppen som har erfaring med det. Der er naturligvis også
muligheden at installere os X, men da jeg ikke er sikker på at jeg vil køre
dette system - vil jeg i første omgang ikke investere omkring 1000 kr. for
dette.

Mvh.
Thomas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-11-02 20:48

On Wed, 20 Nov 2002 20:28:58 +0100, thlu wrote:

> [...]
> tanken om at installere linux (yellowdoglinux). Men inden jeg gør
> det vil jeg høre om der er nogen i gruppen som har erfaring med

Jeg har en - efterhånden - gammel orange iBook der kører Debian
GNU/Linux. Det var mindre strømlinet at installere end på i386'ere,
men det fungerer fint, se evt:
<http://koldfront.dk/text/debian-ibook.html>

(bemærk at siden er nogle år gammel, så nogle ting kan sagtens have
ændret sig, til det bedre, siden).

Det mest kritiske du skal checke er nok om XFree har drivere til
grafikkortet i din maskine.

Mvh.

Adam (som godt kunne tænke sig en billig Cube til at køre GNU/Linux
på, men ikke har fundet en endnu

--
"Limonès, c'est nous" Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-11-02 21:30

In article <87wun8vx87.fsf@virgil.koldfront.dk>, Adam Sjøgren wrote:
> Det mest kritiske du skal checke er nok om XFree har drivere til
> grafikkortet i din maskine.

Jeg har da ikke kørt XFree på ret mange af de Linux æsker jeg
har smidt op.

Linux kan være grafisk, men behøver ikke at være det.

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 20-11-02 21:43

On Wed, 20 Nov 2002 20:30:25 +0000 (UTC), Povl H Pedersen wrote:

> Jeg har da ikke kørt XFree på ret mange af de Linux æsker jeg har
> smidt op.

Det kan jeg da ikke gøre for

> Linux kan være grafisk, men behøver ikke at være det.

Jeg antog - måske forhastet? - at Thomas ikke ville bruge en Cube som
server.

Det ku' jeg ikke drømme om at gøre...

Mvh.

Fra : Thomas

Dato : 20-11-02 22:27

Hej igen,

jeg vil gerne være i stand til at køre xfree. Jeg har faktisk lige fundet ud
af at Suse også har linux til PowerPc.

Tak for svarene på dette indlæg.

Mvh.

Thomas

Sjøgren

asjo@koldfront.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-11-02 09:42

"Thomas" <thlu@vip.cybercity.dk> writes:

> [...]
> dette system - vil jeg i første omgang ikke investere omkring 1000 kr. for

Overvej grundigt hvorfor du ønsker at skifte operativsystem!

Med mindre du virkelig brænder for sagen, vil jeg anbefale dig OS X
simpelthen fordi den tilbyder Classic og kan installeres oveni det du
har.

Med linux begynder du 100% forfra.
http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...