Andet multimedie
bentjuul 3670
Søges: Mega verdenskort/vektor-verdenskort
Fra : Jesper

Dato : 20-11-02 18:05

Jeg har ledt nettet tyndt efter et verdenskort til fri download som jeg kan
blæse op i ca A1-størrelse så det ser bare nogenlunde godt ud. Nogen der har
ideer til hvor jeg kan finde sådan noget? Det skal helst være et politisk
kort, dvs. kort med landeinddeling. (Og nej det er ikke til Risk )

Hilsen Jesper

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-11-02 18:24

On Wed, 20 Nov 2002 18:04:38 +0100, "Jesper" <ingenmail@privat.dk>
wrote:

http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/reference_maps/pdf/political_world.pdf

er der et i pdf på 5391 KB. Jeg ved ikke, om det rækker. Acroread
angiver 'størrelsen' til 1118 * 864 mm.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Madsen

Dato : 20-11-02 19:46

Peter Loumann skrev:

> Aha! Men det kan Jesper vel næppe udnytte, når det er konverteret til
> pdf?

Et program som Illustrator kan åbne PDF-filer og hvis der er vektor-
grafik i PDF-filen, så vil du også kunne arbejde videre med det som
vektorgrafik i Illustrator.

Dette kort er dog lidt tungt at danse med i Illustrator da det er
opbygget af 36 lag og som sagt indeholder et hav af vektorpunkter,
men det kan godt lade sig gøre.

Madsen.

Fra : Jesper

Dato : 22-11-02 08:09

"Peter Loumann" <peloda@tiscali.dk> wrote in message
> [...]

orld.pdf
> er der et i pdf på 5391 KB. Jeg ved ikke, om det rækker. Acroread

Mange tak. Det lykkedes endda at fjerne et par uønskede lag i Illustrator

/Jesper

Fra : Madsen

Dato : 20-11-02 19:13

Peter Loumann skrev:

> http://www.odci.gov/cia/publications/factbook/reference_maps/pdf/political_world.pdf

- er bygget op i vektorgrafik. Godt nok er der afsat sådan ca. 10
milliarder flere punkter end nødvendigt, men det er vektorgrafik.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/grafik/vektorkort.png>

Madsen.

Fra : Peter Loumann

Dato : 20-11-02 19:30

On Wed, 20 Nov 2002 19:13:15 +0100, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk>
wrote:

>- er bygget op i vektorgrafik.

Aha! Men det kan Jesper vel næppe udnytte, når det er konverteret til
pdf?

><http://home18.inet.tele.dk/madsen/grafik/vektorkort.png>

Aha! Er det Illustrator, der kan det trick?

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk