Tjek størelsen på en file man vil hente
Fra : Henrik Cichosz

Dato : 20-11-02 17:28

jeg har et lilleprogram der kan hente en given file på en http adresse
og kunne godt tænke mig at den kunne tjekke størelsen på filen inden man
hentede den så man kunne se og filen havde ændret sig
kan man det og hvordan ??
mvh Henrik Cichosz

---

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 20-11-02 19:28

Hej Henrik.

Du kan f.eks. gøre således (går ud fra du har placeret en Microsoft Internet
Transfer Control på din form!) ... indsæt denne kode i din form:

Private Sub Inet1_StateChanged(ByVal State As Integer)
Select Case State
Case icError
Inet1.Cancel
MsgBox "Der opstod en uventet fejl!", vbOKOnly, "Fejl"
Case icResponseCompleted
Dim ContentType As String
Dim LastModified As String
Dim Size As Long
ContentType = Inet1.GetHeader("Content-Type")
LastModified = Inet1.GetHeader("Last-modified")
Size = Inet1.GetHeader("Content-Length")
Inet1.Cancel

' Nu hvor du har ContentType, LastModified og Size
' kan du så bruge dem her til hvad du måtte ønske:

MsgBox ContentType, vbOKOnly, "Content type"
MsgBox LastModified, vbOKOnly, "Sidst ændret"
MsgBox Size, vbOKOnly, "Størrelse"

End Select
End Sub

.... og så blot skrive:

If Not Inet1.StillExecuting Then
Inet1.Execute URL, "HEAD"
End If

.... hvor URL indeholder url'en på filen selvfølgelig. Så vil den hente
filens headere hjem, som du så får ud i StateChanged-eventen.

Håber du kan bruge det.

Mvh. Bjarke