Ikoner i filer
Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 20-11-02 15:50

Hej.

Hvorvidt det er notopic at jeg skriver mit spørgsmål her, ved jeg ikke, men
nu prøver jeg, da jeg programmerer i VB. Og jeg skal også bruge nedenstående
til et VB-program.
Jeg tænkte blot på hvordan Adobe PhotoShop bærer sig ad med at lave et ikon
på hver .psd-fil, som i dette tilfælde er en lille thumbnail af billedet i
filen.
Selv ville jeg gerne kunne have en bestemt filtype (f.eks. .abc), hvor at
man kunne indsætte et forskelligt ikon for hver fil.

Er der nogen der har en løsning på dette?! - jeg kunne forestille mig det
var noget man skulle indstille i registry og gemme ikonet (i .ico eller
..bmp-format) et eller andet sted i filen.

På forhånd tak!

Mvh. Bjarke

Fra : John Doe

Dato : 21-11-02 15:52

> Er der nogen der har en løsning på dette?!

er det ikke så simpelt, at hvis du associerer din .abc-fil med dit program -
så vil .abc-filen have samme ikon som programmet ?

Associering af filer kan oss gøres via programmering.

Robert

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 21-11-02 23:08

Nej, for det kan jeg sagtens gøre. Men det gør jo blot at alle .abc-filer
har det samme ikon, f.eks. programmets ikon. Det jeg gerne vil er at kunne
lægge et ikon ind i en specifik fil, så hver .abc-fil kan få hver sit ikon.
F.eks. kan én .abc-fil have et lommeregner-ikon og en anden .abc-fil et
notepad-ikon - det er det jeg gerne vil kunne. Jeg ved det kan lade sig gøre
på en eller anden måde, for Adobe bruger det i .psd-formatet
(PhotoShop-billeder), hvor en thumbnail af billedet er brugt som ikon for
hver fil. Eller virker det på en anden måde? - i så fald må en venlig sjæl
gerne fortælle mig det :)

Ellers tak for dit svar. Jeg håber dog stadig på nogle har en løsning.

Mvh. Bjarke