TV-out - lave genvejstaster?
Fra : JanTheMan

Dato : 20-11-02 15:39

Hej gruppe,

Måske er emnet out-of-topic?
Jeg har TV-out. Mit problem er at jeg ikke kan se TV-skærmen fra min plads
hvor mit tastatur og mus er. Derfor er det lidt besværligt (=umuligt!) at
navigere rundt på skærmen når TV-out er slået til.
Er der nogen måde hvormed man fx. kan lave en "genvejstastekombination"
således at man kan vælge at få billedet tilbage til pc'en? Og evt. at
programmere* andre ting - såsom start af afspiller mv. Lave Full Screen.
o.l.
* (skal ikke være en større programmeringshistore!)

Eller kan jeg løse problemet på en anden måde. Uden fx. at købe et
TWIN-grafikkort.
Hvor langt en trådløs mus række?

Systemopl.:
Windows XP
Power DVD

Mvh

Jan

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 20-11-02 15:45

JanTheMan skrev bl.a.:

> Hej gruppe,
>
> Måske er emnet out-of-topic?
> Jeg har TV-out. Mit problem er...
[snip]

Hmmm... for at give svarerene en lidt bedre mulighed for ikke at skyde helt
ved siden af, bør du nok lige nævne hvilket grafikkort og driver du har

--
Lars

Fra : JanTheMan

Dato : 20-11-02 16:18

"Lars Jørgensen" <lagojo@VARMPOST.com> wrote in message

> Hmmm... for at give svarerene en lidt bedre mulighed for ikke at skyde
helt
> ved siden af, bør du nok lige nævne hvilket grafikkort og driver du har

Tja. Synes nok at jeg manglede noget :D)

Grafikkort: Nvidia Riva TNT 2 Ultra
Driver: Nvidia Riva TNT 2 Ultra (hedder den vist - kan ikke lige finde
versionsnummeret) Hentede den nyeste den anden dag.

Fra : Brian

Dato : 20-11-02 17:14

Det kommer an på hvilket program du bruger til at se på fjernsynet. Hvis du
f.eks. bruge TVTool, så er der en oversigt over genvejstasterne, så det er
meget nemt.

Mvh
Brian

Fra : JanTheMan

Dato : 20-11-02 23:13

"Brian" <sadman@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
du
> f.eks. bruge TVTool, så er der en oversigt over genvejstasterne, så det er

Kender godt TVTools. Måske jeg skulle anskaffe mig det.

Jan

Fra : JanTheMan

Dato : 21-11-02 14:40

"JanTheMan" <jma73@hotmail.comSPAM> wrote in message

> "Brian" <sadman@jubiipost.dk> wrote in message
> du

Det er fint med genvejstasterne. Meeeen: Nu får jeg kun sort/hvid på TV'et.
Altså når jeg bruger TV-Tools. Hvilke muligheder er der for at ændre
indstillinger der?. Jeg har farver når jeg bruger den "alm. måde" at skifte
til tv på.

/Jan

Fra : JanTheMan

Dato : 21-11-02 15:35

> [...]
> Altså når jeg bruger TV-Tools. Hvilke muligheder er der for at ændre
> indstillinger der?. Jeg har farver når jeg bruger den "alm. måde" at

"alm. måde" er: Display Properties -> settings -> advanced -> valg af
enhed.

Her skal jeg sætte Video-outputformat til: "Sammensat Video-Out"

Men den indstilling kan jeg ikke finde i TV-tools.

Mvh

Jan

Fra : JanTheMan

Dato : 21-11-02 15:39

> [...]
> Altså når jeg bruger TV-Tools. Hvilke muligheder er der for at ændre
> indstillinger der?. Jeg har farver når jeg bruger den "alm. måde" at

En anden ting vedr. TV-tools:
Dual-view: Kan man bruge det uden at have et TWINN-grafikkort? Og man
advares mod at man kan beskadige monitoren, hvis den ikke kan vise
lav-frekvenser. Jeg har en LG Flatron 795FT Plus. Mon ikke godt den kan
klare det???

Mvh

Jan

Fra : michelangelo

Dato : 20-11-02 19:27

Ellers kan man jo downloade et shareware makro program og indspille aktionen
som en makro, der kan kaldes med en atstekombination. Jeg havde stor
fornøjelse af et sådant program en gang, men har desværre glemt hvad det
hed. Allerede dengang for et par år siden var der tonsvis af den type
programmer, så det skulle ikke blive svært at finde et i hvertfald.

Mvh Lasse

Fra : JanTheMan

Dato : 20-11-02 23:17

"michelangelo" <essal@mobilixnet.dk> wrote in message
> [...]
> hed. Allerede dengang for et par år siden var der tonsvis af den type
> programmer, så det skulle ikke blive svært at finde et i hvertfald.

Ok. Lyder interessant. Kan du nogle navne på disse makro programmer?

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-11-02 09:30

"JanTheMan" <jma73@hotmail.comSPAM> wrote in message news:3ddc09f6$0$181$edfadb0f@dread13.news.tele.dk...

> Ok. Lyder interessant. Kan du nogle navne på disse makro programmer?

Man kunne jo også prøve lidt selv

Det her dukker op som nummer 2 ved en søgning med "record macro"
på tucows:
http://www.tucows.com/system/preview/195741.html

/Jakob

Fra : JanTheMan

Dato : 21-11-02 14:40

"Jakob Jeppesen" <pause@kom.auc.dk> wrote in message

> "JanTheMan" <jma73@hotmail.comSPAM> wrote in message

> Man kunne jo også prøve lidt selv

Ja

Fra : Baltazar

Dato : 21-11-02 11:38

> Hvor langt en trådløs mus række?

Det billige : max. 1 meter.
Logitech (med gode batterier?) : 2-3 meter.

Giver egentlig anledning til en ny tråd :
Hvor langt kan man forlænge sin musseledning (trådløs) ?
eller hvilken trådløs har størst rækkevidde ?
og kan man have to mus (og to modtagere) på samme computer ?

Stiller sprgsmålet i .hardware

/T

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 21-11-02 12:14

"Baltazar" <nono@nono.no> wrote in message news:3ddcb77c$0$167$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...

> Det billige : max. 1 meter.
> Logitech (med gode batterier?) : 2-3 meter.

Jeg har to forskellige trådløse mus; 1 trust optisk - den kan virke
indenfor ca. 1.5 m, men den anden (logitech) virker da fint indenfor
6-7 m. Den (og tastaturet) virker fint i et helt andet rum end der hvor
pc-en står.

/Jakob