Toner!
Fra : kim014

Dato : 20-11-02 13:18

Hej! når man toner sine lygter, maler man dem så inde fra, eller uden på???

Fra : Morten Christensen

Dato : 20-11-02 13:24

Indefra.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Neser

Dato : 20-11-02 16:04

> på???

NEJ! Man maler udenpå!

Hvis du maler indenfra ser dine gule blinklys stadig gule ud, og der kommer
mindre lys.
Hvis du maler udefra ser dine gule blinklys mørke us, men blinker gult.

Men nu ved du vel det er ulovligt at tone sine lygter selv?

- Neser

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 20-11-02 19:43

"Neser" <Neser@neser.dk> skrev i en meddelelse
> Men nu ved du vel det er ulovligt at tone sine lygter selv?

Hvad mener du med "selv"?

Fra : Neser

Dato : 22-11-02 15:46

> Hvad mener du med "selv"?

Med spray eller lign., de skal være købt tonede (kan ikke huske om de skal
være E-mærkede)

Men det siger de nok ikke noget til hvis du gør det, bare det ikke ser for
mørkt/sort ud.

- Neser

Fra : Morten Christensen

Dato : 21-11-02 21:18

Ehhh... Hvis du vil tone glasset, så gør du det sq da indefra. Og pærerne er
da heller ikke gule! De er hvide...

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : "H;P

Dato : 21-11-02 23:03

"Morten Christensen" skrev i en meddelelse
> Ehhh... Hvis du vil tone glasset, så gør du det sq da indefra. Og pærerne
er
> da heller ikke gule! De er hvide...

Og hvis man så toner........så køber man _indfarvet_ pærer(evt med lidt
ekstra watt) så man beholder lysmængde & farve i sine flotte blink lys ikke
?

En tanke herfra

H;P
--
http://Falken.farmands.Dk
ICQ # 28655310

Fra : Neser

Dato : 22-11-02 15:48

> Ehhh... Hvis du vil tone glasset, så gør du det sq da indefra. Og pærerne
er
> da heller ikke gule! De er hvide...

Ja, pærerne er hvide, jeg sagde at blinklysene var gule (glasset altså).

Og hvis du toner dem indenfra, ser glasset da ikke mørkere ud, hvilket vel
er meningen med at tone dem!

Det skal males fra den side man ser, så hvis du skal tone lygter er det
udefra, og hvis det er ruder til biler osv. er det indenfra (Kan være at du
bytter om på de to ting.)

- Neser

Fra : Morten Christensen

Dato : 23-11-02 13:03

Jo, de ser mørkere ud, hvis du toner dem indefra.

--
Hilsen Morten Christensen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 26-11-02 18:38

On Thu, 21 Nov 2002 21:18:28 +0100, Morten Christensen wrote:

> Ehhh... Hvis du vil tone glasset, så gør du det sq da indefra. Og
> pærerne er da heller ikke gule! De er hvide...

Det er langt fra en selvfølge at pærene er hvide... mine er gule, for
jeg har klar lygteglas på min scooter. Standard.

Jeg vil nu også mene man toner udefra.

/Martin