Hvad er det med mc-revy?
Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-11-02 12:00

Man ser jævnligt henvisninger til MCrevy som om informationen heri var
endegyldigt bevis for noget, den og den årgang havde tromlebremser,
tankstørrelse, 17 tommer hjul osv osv.
Jeg har en formodning om at bemeldte publikation er fuld af fejl og
unøjagigheder, ikke nødvendigvis bevidst, men det er jo en sær blanding af
opgivelser der står deri.
Det er bl.a. en kendsgerning af selv fabriksopgivelser af vægt på motocross
og endurocykler kan være ret optimistiske.

Hvad mener panelet herom?

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Jake

Dato : 20-11-02 12:25

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> wrote in message
> [...]
> Det er bl.a. en kendsgerning af selv fabriksopgivelser af vægt på
motocross
> og endurocykler kan være ret optimistiske.

Det er vel med MC-revyen som med alle mulige andre publikationer at den kan
indeholde tryk/slå-fejl.
Man må formode at de tal de skriver i MC-revyen er dem som de har fået
opgivet fra fabrikanten.
Det ville nok også være et større besvær hvis de skulle ud og checke
samtlige specs på hver eneste cykel

/Jake

Fra : Thomas Hjort

Dato : 20-11-02 12:37

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er bl.a. en kendsgerning af selv fabriksopgivelser af vægt på
motocross
> og endurocykler kan være ret optimistiske.

MC revyen kan bruges vejledende. Den er god til at danne sig et hurtigt
overblik, men ikke noget sandhedsorakel.

Mvh Thomas

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-11-02 16:20

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> wrote in article
<arfs34$amk$1@news.cybercity.dk>...

> MC revyen kan bruges vejledende. Den er god til at danne sig et hurtigt
> overblik, men ikke noget sandhedsorakel.

Ja det er også min mening. Jeg ville bare lige ha det slået fast
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Armand

Dato : 20-11-02 17:43

Thomas Hjort <dsl54291@vip.cybercity.dk> skrev i en

> "Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse
> MC revyen kan bruges vejledende. Den er god til at danne sig et
hurtigt
> overblik, men ikke noget sandhedsorakel.

Jeg bifalder.
Jeg kan huske at (vistnok) GPX750 i flere år var fejlagtigt afbilledet
med en GPZ 900(750?)R!

Jeg har for år siden haft den tyske ækvivalent i hånden - Det er en
omstædig sag med udpensling af alle tænkelige detaljer (á: f.eks.
gearkassens gearinger); men jeg ved ikke om den stadig eksisterer
(hvorfor skulle den ikke det?), ligesom at den kræver lidt kendskab til
det tyske sprog

- -
Armand.

Fra : Henning

Dato : 20-11-02 22:27

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:argjhp$19ne$2@news.cybercity.dk...

> Jeg kan huske at (vistnok) GPX750 i flere år var fejlagtigt afbilledet med en GPZ 900(750?)R!

Ja, der er mange fejl i Revyen - Særligt efter McRevy lukkede, og biljournalister tog over sidst i firserne.

> [...]
> gearkassens gearinger); men jeg ved ikke om den stadig eksisterer
> (hvorfor skulle den ikke det?), ligesom at den kræver lidt kendskab til

"Motorrad Katalog". Er lige på trapperne for 2003 (Udkommer vist denne uge). Kan se jeg sidste år købte den i en DSB-kiosk for 88 dKr. Hvis de ikke har den, kan de bestille den hjem.

Så kan man hente priser på de danske importørers netsider, og planlægge sit eget lille terror angreb på TiS.

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-11-02 23:54

"Henning" <henning@see.sig> skrev i en meddelelse

> "Motorrad Katalog". Er lige på trapperne for 2003 (Udkommer vist denne
uge). Kan se jeg sidste år købte den i en DSB-kiosk for 88 dKr. Hvis de ikke
har den, kan de bestille den hjem.

Jep, den har jeg købt i mange år. Problemet er bare at det tyske marked
heller ikke just har alle modeller - og flere af dem vi har i DK, har aldrig
været på det tyske marked. Det er lidt irriterende.

Rittig

Fra : Henning

Dato : 21-11-02 20:55

"Claus Rittig" <ClausRittig@Hotmail.Com> skrev i en meddelelse news:3ddcf1e7$0$208$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...

> Jep, den har jeg købt i mange år. Problemet er bare at det tyske marked
> heller ikke just har alle modeller - og flere af dem vi har i DK, har aldrig
> været på det tyske marked. Det er lidt irriterende.

Jeg har dog engang læst i et amerikansk blad om en europæisk publikation med alverdens modeller. Der var bare ingen direkte henvisning, og det er muligt, at de bare har ment fex MK.

Der er altid *.co.jp siderne, men det lidt træls kun at forstå tallene. Hvis man som jeg foretrækker små modeller, findes der ellers mange rigtigt interessante på det japanske marked, som vil være sjove at få hjem. Hvis ikke lige det var for afgifter og typegodkendelse...

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Jes Vestervang

Dato : 21-11-02 21:31

Henning wrote:
> Der er altid *.co.jp siderne, men det lidt træls kun at forstå tallene.

<http://world.altavista.com> kan oversætte japansk til forståeligt (!)
engelsk. Egentlig ganske imponerende
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 21-11-02 18:26

> [...]
aldrig
> været på det tyske marked. Det er lidt irriterende.

Er den stadig lige så grundigt definerende som jeg husker??

- -
Armand.

Fra : Henning

Dato : 22-11-02 08:13

"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse news:arjjb1$2dke$2@news.cybercity.dk...

> Er den stadig lige så grundigt definerende som jeg husker??

Hvis det er Motorrads du får fat i, er der ikke nogen detaljer der mangler. Stilen er den samme som for 10 år siden. Bladet MO udgiver også en, der for udvalgte (aktuelle) modeller, har ensides test fra det forgangne år.

Jeg foretrækker så Motorrads, men det skyldes mest deres skrivestil, og i mindre grad deres større nøjagtighed.

Og så skal jeg have kigget på <http://world.altavista.com> .

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 22-11-02 22:01

> [...]
> gearkassens gearinger); men jeg ved ikke om den stadig eksisterer
> (hvorfor skulle den ikke det?), ligesom at den kræver lidt kendskab til

Jeg har alle Motorrad katalog'erne siden '85. Mc revy'en er håbløs læsning
i sammenligning. Pop tekst skrevet uden seriøsitet og med urealistiske
topfartsangivelser. Ja den komme vist i nov- dec, altså Motorrad-katalog'et.
Et "must" for danskere der kan tysk. mvh Erland

Fra : DD

Dato : 22-11-02 22:13

> [...]
> topfartsangivelser. Ja den komme vist i nov- dec, altså
Motorrad-katalog'et.
> Et "must" for danskere der kan tysk. mvh Erland

Ved du om den kan købes på CD ?
Er det ikke Das Motorrad der udgiver den ?

Dan Dethlefsen
Ducati 748 / MZ250ES
www.dethlefsens.dk

Fra : Erland R. Nielsen

Dato : 24-11-02 23:59

"DD" <dan@dethlefsens.dk> wrote in message
> læsning
> Motorrad-katalog'et.
> >

> Ved du om den kan købes på CD ?
> Er det ikke Das Motorrad der udgiver den ?
>
> --
> mvh
> Dan Dethlefsen
> Ducati 748 / MZ250ES
> www.dethlefsens.dk

Hej, jeg tror ikke den kan fås på CD men tjek deres www side:
http://www.motorradonline.de/

Das Motorrad er vist en dårlig efterligning.

mvh Erland

Fra : Armand

Dato : 25-11-02 00:34

Erland R. Nielsen <erland_refling@mail1.stofanet.dk> skrev i en
> "

> Hej, jeg tror ikke den kan fås på CD men tjek deres www side:
> http://www.motorradonline.de/
> Das Motorrad er vist en dårlig efterligning.

Nix!

"Das Motorrad" er det tidligere navn (indtil ca. '80)!!

- -
Armand.