Antifreeze.
Fra : Lasse Madsen

Dato : 20-11-02 10:56

Hej...

Jeg har lavet et program som bruger seriel porten på PC'en til at overføre
nogle filer med ... hvis der sker noget under overførslen fryser programmet
pc'en totalt og man er tvungen til at resette pc'en ...

findes der noget "Watchdog" halløj i Visualbasic eller windows API som man
kan gå ind og kigge på ?

M.v.h.
L. Madsen

Fra : John Doe

Dato : 21-11-02 15:57

> findes der noget "Watchdog" halløj i Visualbasic eller windows API som man
> kan gå ind og kigge på ?

Det undrer mig at hele PC'en fryser - men du ved nok bedre lige der.

Var det ikke en ide at sætte en timer til at kigge på, om der er kommet
noget nyt indenfor en givent tidsperiode. Hvis ikke - skal den resette
porten og ... do stuff ...

Vedr. watchdog halløj: ikke hvad jeg ved af - er ikke en gang sikker på at
2k og xp direkte understøtter det - men gør mig endelig klogere.

Robert

Fra : Rayman

Dato : 23-11-02 09:48

> [...]
programmet
> pc'en totalt og man er tvungen til at resette pc'en ...

Bruger du noget der ligner
Open "COM1:" For Binary As #1
????

Hvis du gør, så er der INTET at gøre. Du skal bruge mscomm controllen
istedet.

Mvh. Rayman.

Fra : Brian

Dato : 23-11-02 21:21

"Lasse Madsen" <lasse.madsen@elektronik.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> pc'en totalt og man er tvungen til at resette pc'en ...
>
> findes der noget "Watchdog" halløj i Visualbasic eller windows API som man

Hej Lasse

Har selv haft lignende problem med comporten..

Det jeg gjorde, var at chekke om der var noget at hente i comporten først,
inden jeg forsøgte at hente
noget fra den..

Brian