kolde fødder/hænder
Fra : kjf

Dato : 20-11-02 10:15

hej alle...
jeg har en bekendt der lider MEGET af kolde fødder/hænder ...
jeg har givet hende noget healign men jeg kan ikke rigtigt "få hul" på
problemet eller årsagen til dig ...
jeg vil så spørge jer om I har en ide til hvad det kan skyldes og hvad der
evt kunne hjælpe ...
har været lidt inde på noget kost - men det virker (efter min viden)
rimeligt oki ....!

send gerne svar på min mail ....

Kasper...!

Fra : Pia J

Dato : 21-11-02 10:42

Hun skal bevæge sig noget mere - gennem hele dagen. Hoppe englehop i 5
minutter hver gang fødderne er kolde, ordne have, lege med hunden, dyrke
motion. Jeg har altid haft kolde hænder, men siden jeg fik hund og begyndte
at ride igen, har jeg det næsten aldrig uden grund. Kun hvis jeg rører ved
noget koldt, går ud uden vanter eller sidder stille ved PC'en hele dagen og
bruger for meget mus. Det tog dog noget tid at opnå at hænderne er varme af
sig selv, det var nærmest noget jeg en dag observerede, at jeg ikke længere
"led af".

Det behøver ikke være så mystisk :)

:Pia

Fra : kjf

Dato : 22-11-02 09:33

nu er det sådan at hun faktisk ER MEGET aktiv ... det kræver studiet hun er
i gang med ....
så tror ikke lide det er derfro ... men tak for det råd...

andre der har ideer????

Fra : Tigeren

Dato : 07-12-02 15:45

Måske hun skulle prøve Kranio sakral terapi..
Mvh

Lasse

Fra : Hjernebark

Dato : 12-12-02 20:34

"Tigeren" <reiki@heaven.dk> skrev i en meddelelse
> Måske hun skulle prøve Kranio sakral terapi..
> Mvh

Fryser hun også på hovedet?

Hjerne

Fra : Hjernebark

Dato : 12-12-02 20:33

"kjf" <massage1967@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> evt kunne hjælpe ...
> har været lidt inde på noget kost - men det virker (efter min viden)

Handsker og sokker.

Hjerne

Fra : marian

Dato : 01-03-03 14:03

> Handsker og sokker.
>
> Hjerne

smil........ja det er også en ide.

Her er min erfaring:
Kolde hænder:
hænderne står i forbindelse med hjerte chacraet, som står for kærlighed,
ømhed, forståelse osv.
modtagende fra venstre hånd op gennem armen - gennem hjerte chakraet og
vedere givende fra højre arm og ud .
gennem højre hånd.som cirkulerer.
når der sker noget som gør ondt i følelserne , noget sårende.
kan det ske at men lukker af for hjertets følelser og derfor lukker
strømningen jo også til hænderne.

godt at lave sjove ting , og noget som gør en glad.
Fødderne:
Jordforbindelse.
godt med havearbejde som pia foreslog og skov, roden i blomsterjord,
grundlæggende basale hverdags ting.

en jordforbindelses meditation: forestil dig at fra dine fødder går der
rødder som kravler ned i jorden og vokser og vokser så du kan mærke
forbindelsen mellem dig og jorden.
så kommer der også mere ro på,- og varme fødder.

føderne står også for bevægelse og om hvilken retning vi vælger at gå, i
livet.....
venligst marian