Application.Onmessage
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 20-11-02 10:36

Hej

Hvordan kan jeg benytte denne i mit program ?

Jeg havde tænkt mig noget med, at den skulle se efter, om der f.eks. var
blevet trykket F8, hvorefter jeg vil gøre noget !

Michael

Fra : Harald

Dato : 20-11-02 11:19

"Michael Vilhelmsen" <smom22@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvordan kan jeg benytte denne i mit program ?
>
> Jeg havde tænkt mig noget med, at den skulle se efter, om der f.eks. var
> blevet trykket F8, hvorefter jeg vil gøre noget !

Prøv dette:

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
Application.OnMessage:=MyOnMssage;
end;

procedure TForm1.MyOnMssage(var Msg: TMsg; var Handled: Boolean);
begin
if (Msg.message=WM_KEYDOWN) and (Msg.wParam=VK_F8) then
begin
Handled:=true;
beep;
// gør noget