Dine personlige Top 5 komponister
Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-11-02 05:23

1. John Williams. SW-filmene - de gamle, plus mange flere...
2. Alan Silvestri. BTTF/The Abyss.
3. Howard Shore. LOTR.
4. Hans Zimmer. Gladiator/Driving Miss Daisy.
5. James Horner. Braveheart/The Name of the Rose.

MvH Ara_dk

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 20-11-02 07:42

Selvfølgelig:

1. John Williams
2. Alan Silvestri
3. Hvad med Disney manden? Er det Alan Menkin han hedder?

Jeg har faktisk ikke så mange andre

Anders Hyltoft

Fra : Luhmann

Dato : 20-11-02 09:02

Jeg har ikke lige en top 5 ved hånden men vil da nævne

1. Danny Elfman

som har lavet store mængder filmmusik af høj klasse, deriblandt min favorit
"The Nightmare before Christmas".

--
Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra : Anders B. Hyltoft

Dato : 20-11-02 11:13

"Luhmann" <viskestykket@FJERNhotmail.com> wrote in message news:arfffk$2mdt$1@jarjarbinks.mobilixnet.dk...
> Jeg har ikke lige en top 5 ved hånden men vil da nævne
>
> 1. Danny Elfman
>
> som har lavet store mængder filmmusik af høj klasse, deriblandt min favorit
> "The Nightmare before Christmas".

Nå ja, enig... Han er nu også på min liste

Anders

Fra : Per Kristensen

Dato : 20-11-02 09:07

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> 3. Howard Shore. LOTR.
> 4. Hans Zimmer. Gladiator/Driving Miss Daisy.
> 5. James Horner. Braveheart/The Name of the Rose.

I tilfældig rækkefølge:

Jerry Goldsmith (Star Trek, Air Force One)
John Barry (James Bond, Dances With Wolves)
Hans Zimmer (Lion King, Gladiator)
James Horner (Braveheart, Titanic)
John Williams (Alle Spielberg film)

Fra : ML-78

Dato : 20-11-02 09:21

Jeg er ikke så stærk i denne kategori, så fem navne er umiddelbart
vanskeligt at komme på. Men vi kan da nævne kongen over dem alle:

1. Bernard Herrmann

ML-78

Fra : Homer

Dato : 20-11-02 09:30

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
[Sit forslag til liste over filmkomponister]

Her er mine bud:

1. Ennio Morricone ("The Mission", Almodóvar's "¡Átame!", "The
Untouchables")
2. Clint Mansell/Kronos Quartet ("Pi" & "Requiem for a Dream" - 'nuff
said)

+ John Williams, James Horner og Nino Rota (Godfather-trilogien - samt
"Flid, Fedt & Snyd"!)

VH
Homer

Fra : Anders Hertz

Dato : 20-11-02 09:43

1. John Williams (Spielberg/Lucas huskomponist)
2. Ennio Moricone (Diverse spagehtti westerns)
3. Basil Poledouris (Conan the Barbarian, RoboCop, Under Siege)
4. Hans Zimmer (Thin Red Line, Gladiator, Black Hawk Down)
5 Alan Silvestri (Young Guns II, Back To The Future,Judge Dredd,)

Fra : Kevin

Dato : 20-11-02 11:08

Her er min top 5 :

1. John Williams (Star Wars o.a.)
2. Jerry Goldsmith (Basic Instinct o.a.)
3. Maurice Jarre ( Lawrence of Arabia o.a.)
4. Vangelis ( Blade runner o.a.)
5. Ennio Morricone ( Once upon a time in the west o.a. )

--

Hilsen Kevin

" Dén som ikke henføres over universets storhed, har ingen sjæl"
- Einstein

Fra : Devast8or

Dato : 20-11-02 15:54

In no particular order:
John Williams for Imperial March
Howard Shore for FOTR
Jerry Goldsmith for The 13t Warrior
Ennio Moricone The Ecstacy Of Gold

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Søren

Dato : 20-11-02 17:32

> [...]
> 3. Howard Shore. LOTR.
> 4. Hans Zimmer. Gladiator/Driving Miss Daisy.
> 5. James Horner. Braveheart/The Name of the Rose.

Min personlige favorit er Eric Serra, som er mest kendt som Luc Bessons
hofkomponist!

Søren

Fra : Martin Helbo

Dato : 20-11-02 23:06

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse

John Williams - selvfølgelig
Hans Zimmer
Danny Elfman

--
/Martin Helbo
www.thedude.dk

Fra : Michael Westi

Dato : 21-11-02 00:33

Tilfældig rækkefølge.

1. Bernard Hermann
2. Ennio Morricone
3. Maurice Jarre
4. Elmer Bernstein
5. Jerry Goldsmith

--
Mvh Michael
"The intelligence on this globe is constant

Fra : Heureka

Dato : 21-11-02 23:37

Lidt skuffet over ingen har nævnt Angelo Badalamenti :)

Thomas Stoltz

Fra : Max

Dato : 22-11-02 12:46

Jerry Goldsmith