Hvorfor er BMW så dyre???
Fra : lape82@hotmail.com

Dato : 19-11-02 21:42

Jeg har i adskellige timer siddet og kigget på BMW K 75s da jeg syntes
at den er tótal fed... men prisen på omkring 60K kr og noget op, er
lige i overkanten hvad SUen kan holde til. Men så kom jeg til at kigge
på de ældre R modeller fx R45 og R65 fra først i firserne de koster
sku omkring 40K. Det syntes jeg er lige volsom, for hvis man kigger på
deres ydelser så er der da ikke ret meget mere end min xs 400 se som
kun har kostet 19K, så umilbart syntes jeg da, at BMW er meget dyre i
forhold til japanske maskiner. hmmm hvorfor dette??? hvad får man mere
for pengene, er det bare navnet, eller holder BMW maskiner bare i
100år. Eller har de gamle modeller en enorm komfort? Jeg har læst om
en eller anden BMW som har kørt 500K Km, men det var vist på en nyre
BMW, så nogle kilometer må de da kunde holde til.

Lasse XS 400 SE (som regner med at køre hele vinteren)

Fra : Jan Vagle

Dato : 20-11-02 02:33

lape82@hotmail.com wrote:
> [...]
> en eller anden BMW som har kørt 500K Km, men det var vist på en nyre
> BMW, så nogle kilometer må de da kunde holde til.

Der er så dyre fordi folk gidder betale så meget for oldgamle mc'er.. ;)

--
Jan Vagle
..............................oOo

Fra : Anders Sune Jensen

Dato : 20-11-02 23:08

> Der er så dyre fordi folk gidder betale så meget for oldgamle mc'er.. ;)

Det var sa...!!! Jeg ser ellers mange der betaler en formue for en teknisk
forældet HD der er spritny.

MVH Anders

Fra : Buck

Dato : 20-11-02 08:30

Køb en BMW, så har du en cykel for livstid...
man kan stort set ikke slide sådan en ka´l op hvis man behandler den
ordendtligt.

Dem der sælger brugte BMW tror selvfølgelig allesammen at det kun lige er
netop deres model, der stadig kører godt efter mange kilometer. :o/

--
/Buck
CB 550 F1 ´75

Fra : per

Dato : 20-11-02 08:51

De er nu ikke så meget dyrere end japanske mc'er,

Da jeg skulle købe var det triump tiger, honda varadero og bmw 1150 gs jeg
så på, hondaen var dyrest !!!!!

Så det passer ikke helt at de er så dyre, Yamaha's touring koster mere end
BMW's tilsvarende !

Med hensyn til bemærkningen om at bmw er oldgammel lort, burde jeg undlade
at kommentere, men min BMW har f.eks. elektronsik benzinindsprøjtning,
katalysator, enkeltbagsvinger, telelever, så helt gammeldags er den jo nok
ikke

Men en diskussion på den måde om mærker er uinteressant, folk kører nok den
type mc'er de kan lide og til den pris de har råd til.
Mærkefanatikere er lidt ..... for man udelukker sig fra en masse oplevelser
ved kun at køre et mærke. Desuden er det lidt uheldigt at være medlem af en
mærkeklub i mange år (her tales IKKE om rygmærker og få lyst til en mc
af andet mærke. Så mister man jo alle sine klubvenner.
Jeg er ikke medlem af bmw klubberne, for hvad nu hvis jeg hellere vil have
en Yamaha næste gang ?

Men husk drenge , smag er forskellig og den ændrer sig med alderen.

Mvh Per -Nille

Fra : Carsten Eilersen

Dato : 20-11-02 09:12

"per" <per-nille@jubiimail.dk> wrote in message
> De er nu ikke så meget dyrere end japanske mc'er,
>
> Da jeg skulle købe var det triump tiger, honda varadero og bmw 1150 gs jeg
> så på, hondaen var dyrest !!!!!

SNIP

> [...]
> af andet mærke. Så mister man jo alle sine klubvenner.
> Jeg er ikke medlem af bmw klubberne, for hvad nu hvis jeg hellere vil have

SNIP

> Mvh Per -Nille

SNIP

Hej Per -Nille,

Mht. mærkeklubmedlemsskab: Hvis vi taler om BMW MC Klub Danmark, kan du
sagtens være medlem, selvom du kører på et andet mærke end BMW. Du skal blot
ved indmeldelse i klubben være ejer af en BMW. Hvis du senere skifter mærke,
kan du iflg. klubbens vedtægter forblive medlem.

Mvh.
Carsten Eilersen
BMW K1200RS
Suzuki DR250S

Fra : Ole Fisker

Dato : 20-11-02 10:35

Hej

Hvis man kigger på japanerne fra halvfjerdserne, holder de også prisen
rigtig godt.
Da jeg fornylig ville have MC igen og kiggede priser, kunne jeg konstatere
at de priser jeg betalte
for modellerne først i halvfjerdserne holder endnu (altså for de samme
modeller).

Og så er en BMW selvfølgelig bedre end en japaner, det kan der jo ikke være
to meninger om.:)))))

MVH
Ole Fisker (BMW 75/5)

Fra : Richard Pade

Dato : 20-11-02 13:30

lape82@hotmail.com wrote:
> Jeg har i adskellige timer siddet og kigget på BMW K 75s da jeg syntes
> <SNIP> så umilbart syntes jeg da, at BMW er meget dyre i
> forhold til japanske maskiner. hmmm hvorfor dette???

En grund kunne være, at BMW har et pænt stort salg alene til Politiet,
som køber afgiftsfrit og derfor ikke går så højt op i prisen. Hvad BMW
så kan sælge derudover, tager de sig blot godt betalt for. Og slipper
åbenbart pænt afsted med det, i det mimdste for alle undtagen den lille
F650'er, der jo på markeder som D og S er prissat på højde - "lavde" ;)
- med Aprilia Pegaso og slet ikke sælger herhjemme.

Forventningen om at afsætte FJ1300 til etaten, kunne også være Yamaha's
motiv til at prissætte den så meget højere i DK end fx i D.

Blot en tanke.

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Mc: '85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GiBbernakken
Dk.fritid.motorcykel-info: http://dfm.divvy.dk/richard_pade

Fra : Jakob D

Dato : 20-11-02 21:13

"Richard Pade" <richardPUNKTUMpade@mail.dk> wrote in message > En grund
kunne være, at BMW har et pænt stort salg alene til Politiet,
> som køber afgiftsfrit og derfor ikke går så højt op i prisen.

Hmmm , Nu ved jeg ikke lige hvad politi prøjserne kører på af cykler.
Men ser man på priser i Tyskland, og egentlig også i Sverige og Italien( der
kigger jeg i al fald selv en gang imellem). Ja, da holder de altså også
nogle gode priser brugt.
Måske er det den antagelse at BMW kører rigtig mange km uden at "brække"
sig.
Det udsagn vil jeg dog meget subjektivt holde op mod at BMW chaufførere
kører pænere end alle andre.

Mvh Jakob

Fra : Richard Pade

Dato : 20-11-02 22:52

Jakob D wrote:

> [...]
> kigger jeg i al fald selv en gang imellem). Ja, da holder de altså også

Åh, taler vi brugt; min betragtning galdt BMW's relativt høje nypriser
herhjemme sammenlignet med de nævnte lande - beklager hvis jeg har
misforstået spørgsmålet.

Fra : Jesper Kryger

Dato : 20-11-02 21:12

Tjae.. nu lever vi jo i et samfund med fri prisdannelse på brugtmc'er så mon
ikke det er fordi tilpas mange mennesker mener de får noget for deres penge
når de køber en BMW ?

Vi der har én og er glad for det kan jo være ligeglade - men det er da
dejligt med en motorcykel der holder brugsværdien i så lang tid !

Mvh Jesper

Fra : p.jarnbak

Dato : 20-11-02 23:28

<lape82@hotmail.com> wrote in message
> Jeg har i adskellige timer siddet og kigget på BMW K 75s da jeg syntes
> at den er tótal fed... men prisen på omkring 60K kr og noget op, er
> lige i overkanten hvad SUen kan holde til.
Prøv at se hvad en asiatisk mc koster der er fra 1986-1996 .
750cc og så bilig i stumper og med indsprøjtning på alle K modeler siden
1982.
..I 1983 skulle jeg give næsten 2200kr for 3 set bremseklodser til
en xj900 originalt.I 2002 gav jeg 200kr (pr set)for bmw klodser til en k100
i original bmw indpakning.
En anden ting er at der er mange brugte stumper og at man kan opgradere med
ting fra nyere
modeler.Du kan faktisk ombygge en model 1982 k100 til en 1997 k1100lt med
hele svineriet
så der er muligheder nok.Med hensyn til res priser så købte jeg en original
ventildæksel pakning
i 2001 til min z1300 for 550 kr.Et komplet knastkæde kit med 3 styr,kæde og
pakninger koster
ca 500 kr til min k100 også originalt.
Så derfor er bmw faktisk bilig at køre på.
Hej Palle.