Kazaa : Er det lovligt at blive sporet via~
Fra : Blix

Dato : 19-11-02 21:16

fik af vide en kammerat at man er begyndt at spore folk der benytter til at
hente gratis musik på via deres ip'er!
indtil nu har jeg troet at dette ikke er muligt, nogen som har nogle
konkrete beviser???

ps: kan de overhoved gøre dette?
regards blix

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-11-02 21:52

Blix wrote:

> [...]
> hente gratis musik på via deres ip'er!
> indtil nu har jeg troet at dette ikke er muligt, nogen som har nogle

Vi har lige haft en tråd om en person, der tilsyneladende er sporet via
ip-adressen. Læs eventuelt tråden: AntiPiratGruppen og Kazaa.

> ps: kan de overhoved gøre dette?

Rent fysisk: sagtens! Det er nemmest, hvis personen har fast ip-adresse,
hvad du dog ikke har. Men selv om du ikke har fast ip-adresse, kan man
nemt se, at du er kunde hos TDCs Webspeed, eller hvad det nu hedder i
øjeblikket. Og hvis du har hentet musik fra APG via Kazaa, samtidig med
at du har skrevet et indlæg i en nyhedsgruppe eller har chattet i et
chatrum, kan APG parre oplysningerne. De kan så sende en mail til
leanolsen-at-hotmail.com med et påkrav på et eller andet beløb.

Juridisk: ja.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-02 00:12

Kim Ludvigsen skrev:

>chatrum, kan APG parre oplysningerne. De kan så sende en mail til
>leanolsen-at-hotmail.com med et påkrav på et eller andet beløb.

De kan sende til de bliver blå i deres små hoveder. De kan aldrig
bevise hvem der sad ved computeren, og derfor kan de ikke stille
noget op - ud over at prøve at skræmme.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-11-02 08:58

Bertel Lund Hansen wrote:

> De kan sende til de bliver blå i deres små hoveder. De kan aldrig
> bevise hvem der sad ved computeren, og derfor kan de ikke stille
> noget op - ud over at prøve at skræmme.

Dels har APG tidligere haft en vis succes med at skræmme folk til at
betale, selvom deres sag har været tvivlsom. Og dels er det et
spørgsmål, om der er tale om samme bevisbyrde, når der i dette tilfælde
ikke er tale om indgåelse af en aftale (som i telesex-sagerne), men
derimod en lovovertrædelse. Nogen, der har et bud på dette.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-11-02 09:23

Bertel Lund Hansen (nospam@lundhansen.dk) skrev:

> De kan sende til de bliver blå i deres små hoveder. De kan aldrig
> bevise hvem der sad ved computeren, og derfor kan de ikke stille
> noget op - ud over at prøve at skræmme.

På et eller andet tidspunkt bliver det vel et spørgsmål om tro på
påstande, jf. f.eks. sager om europark.

Altså om domstole tror mere på APG påstande eller anklagedes påstand om
uskyldighed.

--
M.v.h.
Peter Fischer (som arbejder på signatur efter system reinstall)

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-02 09:34

Fischer & Døssing skrev:

>På et eller andet tidspunkt bliver det vel et spørgsmål om tro på
>påstande, jf. f.eks. sager om europark.

Ja.

>Altså om domstole tror mere på APG påstande eller anklagedes påstand om
>uskyldighed.

Men der er ikke den modstrid du sætter op. APG kan umuligt vide
hvem der sad ved computeren da der blev hentet filer. Derfor er
deres postulat desangående intet værd.

Hvis det derimod drejer sig om at ejeren påstår at der slet ikke
ulovligt er hentet filer, så er det to reelle påstande der skal
vurderes.

Men Kim stiller et godt spørgsmål som jeg gerne vil se svaret på.

--
Bertel

Fra : Thomas Smedebøl

Dato : 20-11-02 17:10

> På et eller andet tidspunkt bliver det vel et spørgsmål om tro på
> påstande, jf. f.eks. sager om europark.
>
> Altså om domstole tror mere på APG påstande eller anklagedes påstand om
> uskyldighed.

Det lyder _meget_ som en konflikt med "uskyldig til det modsatte er
bevist!". Jvf. http://www.familieadvokaten.dk/Breve-900/b900-207.html

Men ikke desto mindre har du sikkert ret!

Mvh Thomas

Fra : Henning Makholm

Dato : 20-11-02 18:32

Scripsit "Thomas Smedebøl" <whisdow@hotmail.com>

> Det lyder _meget_ som en konflikt med "uskyldig til det modsatte er
> bevist!".

Der er ingen konflikt mulig, for det princip du nævner gælder kun i
strafferetsplejen. Og med parkeringsgebyrer er der ikke tale om
straffesager.

--
Henning Makholm "... not one has been remembered from the time
when the author studied freshman physics. Quite the