100% Virus og hackerfri computer (Zitech r~
Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-03-01 19:38

Jeg tænker på en reklame jeg så for ½ time siden på TvDanmark 2.
Zitech skriver, at de har opfundet en "100% Virus og hackerfri computer".
Er det ikke at love noget, der ikke holder - og er det ikke ulovligt?

Det er jo 100% umuligt at gøre en computer 100% virusfri, da
virusprogrammørerne jo altid vil være et skridt foran
antivirusprogrammørerne.

Det er det morsomste jeg nogensinde har set.

Prøv at se http://www.zignx.dk/ .

Fra : Karsten

Dato : 02-03-01 19:55

In article <cMRn6.14303$dD.666129@twister.sunsite.dk>, "Kristian Risager
Larsen" <kezze@kezze.dk> wrote:

> [...]
> virusprogrammørerne jo altid vil være et skridt foran
> antivirusprogrammørerne.
>
> Det er det morsomste jeg nogensinde har set.

Det er skam rigtigt nok... Det er udvidelsen af begrebet "it is not a bug
it is a feature!". Bug'en på Zitechs pc er at der ikke er nogen
tænd-knap... Featuren er den er 100% sikker. ;)

/Karsten
--
"Beyond the grave they will find nothing but death. But we shall keep the
secret, and for their happiness we shall allure them with the reward of

Fra : Rasmus

Dato : 02-03-01 22:14

Kristian wrote:
>Jeg tænker på en reklame jeg så for ½ time siden på TvDanmark 2.
>Zitech skriver, at de har opfundet en "100% Virus og hackerfri computer".
>Er det ikke at love noget, der ikke holder - og er det ikke ulovligt?

Jeg var ved at falde ned af stolen da jeg så den reklame og skyndte mig
selvfølgelig på nettet for at se hvad denne fantastiske dims kunne.

Og det er rigtigt: den er fuldstændig umulig at hacke, for hackere som
smadre dit vindue, bryder ind i dit hus og prøver at installerer en virus
fra en floppy : )

Hilsen Rasmus

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 02-03-01 22:46

> Og det er rigtigt: den er fuldstændig umulig at hacke, for hackere som
> smadre dit vindue, bryder ind i dit hus og prøver at installerer en virus
> fra en floppy : )

Prøver zitech at skabe manuskriptet til filmen "Mission Impossible 3"?
Den kan jo umuligt blive dårligere end MI2.

--
/Kristian Risager Larsen
Mail: mailto:kezze@kezze.dk ICQ: 14602805

Fra : James Rune Hansen

Dato : 03-03-01 18:19

"Kristian Risager Larsen" <kezze@kezze.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> virusprogrammørerne jo altid vil være et skridt foran
> antivirusprogrammørerne.
>
> Det er det morsomste jeg nogensinde har set.

Det kan da nemt gøre...

Her er hvordan man gør..

1. Du tager en Preinstalleret PC UDEN virus..

2. Du afmonterer alle drev (Floppy, CD-rom drev, Brænder, og andre drev du
måtte have i din PC..

3. Du lader være med at sætte nogle externe ting til overhovedet..

4. Du disabler alle former for netkort..

5. Så sætter du bios kode på (System)

6. Så går du til den lokale smed og får svejset dit kabinet til (kan nemmest
gøres ved at varme de små skruer op og give den et par svejseklatter)

Så skulle den være virus og hacker fri..
Udvidelser til denne guide er velkommen

/James

Fra : Carsten Keller

Dato : 08-03-01 08:07

"James Rune Hansen" <james.hansen@get2net.dk> wrote in message
> Her er hvordan man gør..

<snip en masse forholdsregler>

> Så skulle den være virus og hacker fri..
> Udvidelser til denne guide er velkommen

Man skal også pille tastaturet af. Hvordan sikrer man sig ellers mod at folk
ved et uheld kommer til at skrive en virus selv
Keller

Fra : El Diablo

Dato : 11-03-01 03:47

Hey Keller.

> Man skal også pille tastaturet af. Hvordan sikrer man sig ellers mod at
folk
> ved et uheld kommer til at skrive en virus selv

OG piller skærmen af, så eventuelle Microsoft Bugz, og sikkerheds brister
ikke spreder sig til andre af husets hvidevarer.
... Sæt en dag din brødrister siger "Ikke nok recurser til at udføre nyristet
morgenbrød", eller din garageport smækker op i tide og utide, bare fordi du
EN GANG har holdt "Garage udsalg" ! :) Spooky ! :)

... Venligst .. El

Fra : El Diablo

Dato : 07-03-01 17:34

Hej Kristian.

[Signx]
> Det er jo 100% umuligt at gøre en computer 100% virusfri, da
> virusprogrammørerne jo altid vil være et skridt foran

Jeg får en af dagene (Læs: Imorgen) en sådan enhed til test (Og evigt eje).
Jeg vender glad tilbage med info, når jeg har hacker testet den i alvorlig
grad ! :) (For the record: Det er IKKE en jeg betaler for selv!!!)

Jeg syntes dog lige som dig, at det lyder lige lovligt lyssegrønt ! Men
tvivlen må komme signx tilgode ! ;)

.... Venligst ... El

Fra : El Diablo

Dato : 08-03-01 19:38

Hej Brugere i denne NG.

Som tideligere låvet, ville jeg skrive en vurdering af sikkerheden i en
SingX enhed, lige så snart jeg havde denne i min besidelse. Det har jeg så
nu, og her kommer min mening så.

Baggrund: Jeg er som system ansvarlig i et internet computer firma bla.
ansvarlig for sikkerhed, mine kvalifikationer for at være på toppen inden
for internet sikkerhed, er nogle jeg ikke ønsker at drøfte i åbent forum ...
Men i er jo velkommen til at gøre jeres egne antagelser (Bare jeg slipper
for at lægge øre til dem).

SignX Instalation: Gik nemt, hvis man ellers normalt begår sig med en
skruetrækker.

SignX Manual: Uforståelig, og uoverskuelig.

SignX Virkemåden: SignX virke måde er som den gamle "Nøgle lås" vi kender
fra AT kabinetter, (den der slog Keyboardet fra og til), bare i en mere
konfigurerbar form. Den "slukker" og "tænder" computerens enheder alt efter
Bruger id. Eller som beskrevet på Signx.dk: Hemmeligheden ved ZignX ligger i
at styre strøm-forsyningen til de forskellige drev i PC'en, samt kontrollere
linien på modem og netkort. ZignX er reelt en selvstændig computer i PC'en
og kan styre alt fra harddiske, diskettedrev, cd-drev, dvd-drev til
cd-brænder og tape-streamer osv. I alt op til 8 forskellige drev samt to
netkort eller modems.

SignX SIKKERHEDEN: Eller mangel på samme ;) SignX er godt for en ting, det
er at holde "Lillebror" væk fra "farmands" harddisk. Hvad internet, og
hacker sikkerhed angår, kan jeg komme med mange andre langt bedere bud end
SignX. Idet SignX ikke er et nætvætks sikkerheds instrument eller nogle form
for firewall. Den kan blodt holde hacker OG bruger væk fra bestemte
harddiske (Men kun hvis disse er separate diske, og ikk epartitioner på EN
harddisk). Det samme gælder stort sat også for virus sikkerheden i SignX.
Langt de fleste virusser jeg er bekendt med, angriber filer på system disken
(Autoexec.bat, Boot-record, winsock mm.), og denne disk kan ikke beskyttes
af SignX (Hvordan skulle man ellers kunne boote maskinen op ??)

SignX Hardware hacking: Se har var en virkelig udfordring (Kraftigt ironisk
ment.), jeg brugte hele 10 min på at hacke mig til "SuperUser" på den SignX
jeg tester. Hvordan: I manualen er ikke beskrevet SignX'ens ind-mad, men
"man" blev jo hysgærig, og til min undren fandt jeg flere "betjænelige ting"
inde i SignX enheden. På printkortet inde i SignX enheden, er en dip-switch
(En række af on/off kontakter), et batteri (Det hjælper med at huske bruger
indstillinger) og en knap mærket "System reset" (Begynder noget af demre ?)
Metoden til at hacke SignX er simpel, og der er også flere af dem. Skal man
have adgang til en PC en medarbejder i et firma, har "Efterladt", er den
nemmeste måde at skrue SignX enheden løs lukke den op, holde "System reset"
knappen nede mens man sætter power på computeren, SignX enheheden vil nu
spørge om nyt "SuperUser" password. Ingen metoder endnu til at hacke SignX
"U-opdaget", men enheden er forsynet med en "spændende" IR port, mere info
følger når jeg har leget lidt mere. En anden spændende ting i SignX er den
test menu man kan bringe frem, ved at sætte Dip-Switch Pin 1 til On, og
sætte strøm på apparatet, det bringer en ind i en test menu, hvor Keyboard
på SignX, Display, Power, I/O, og IR kan testes. Sluk enheden og sæt
Dip-Switch Pin 1 til Off, så er enheden tilbage til normal, men vil dog ha'
man indtaster "SuperUser" passwordet ind på ny.

SignX Konklutionen: En Harddisk skuffe løsning, et godt AV program, og en
Personal Firewall, er en VÆSENTLIGT billigere og mere Hacker/Virus sikker
løsning, Går man efter at beskytte filer i computeren, er PGP at foretrække.

SKAL jeg sige noget pænt om SignX, må det være at den ville egne sig til den
lille familie, der har to separate harddiske, en ungerne kan spille på, og
en farmand har sine porn ... Sin PC Bank på ! Og at man så booter fra hver
sin disk, med hvert sit OS på ! (Programmer som "Star Boot" kan det samme,
og koster 1/3 del !)

Hvis du vil spare de 2000,- kroner en SignX koster, så put dit net kabel, og
dit modem kabel i lommen når du går hjemmefra, og sæt Bios password på din
maskine .. så er den i vinkel !

Håber i kunne bruge det til noget !

.... Venligst ... El

Fra : Alex Holst

Dato : 09-03-01 19:25

El Diablo <spam.off@privacy.com> wrote:
>Som tideligere låvet, ville jeg skrive en vurdering af sikkerheden i en
>SingX enhed, lige så snart jeg havde denne i min besidelse. Det har jeg så
>nu, og her kommer min mening så.

Har du gjort producenten, pressen eller forbrugerstyrelsen opmaerksom paa
disse uoverensstemmelser mellem brochure og produkt?

> [...]
>for internet sikkerhed, er nogle jeg ikke ønsker at drøfte i åbent forum ...

Kender din arbejdsgiver omstaendighederne bag dine kvalifikationer for at
vaere paa toppen inden for Internet sikkerhed?

Fra : El Diablo

Dato : 11-03-01 03:32

Hej Alex.

> Har du gjort producenten, pressen eller forbrugerstyrelsen opmaerksom paa
> disse uoverensstemmelser mellem brochure og produkt?

Hvorfor skulle jeg dog det ??? ... Jeg smider mare enheden i skrallespanden
... og så er det det ! ... I det mindste har dem der læser med her, fået min
vurdering, til brug for deres eventuelle overvejelser i forbindelse med køb
af en SignX enhed.

> Kender din arbejdsgiver omstaendighederne bag dine kvalifikationer for at
> vaere paa toppen inden for Internet sikkerhed?

Så afgjort, de ledte specifikt efter "en som mig" .. Ville du have en
smørrebrødsjomfru, til at udskifte airbags, hjul, bremser, og
sikkerhedsseler i din bil ??

.... Tænk over det ... Venligst ... El

Fra : RT

Dato : 10-03-01 17:20

"El Diablo" <spam.off@privacy.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> SingX enhed, lige så snart jeg havde denne i min besidelse. Det har jeg så

Tak for det, det var desværre ganske som jeg havde regnet med. At man så
nemt kan "hacke" dimsen fysisk kommer dog lidt bag på mig. Dvs. dimsen er
ikke
hackersikker, hverken online eller ofline. Flot Zitech!

Mvh Rasmus

Fra : Tribal

Dato : 10-03-01 23:21

"RT" <rasmus@iwantnospam.dk> wrote in message

> [...]

> ikke
> hackersikker, hverken online eller ofline. Flot Zitech!

men det lød ellers RIGTIGT smart.

Fra : El Diablo

Dato : 11-03-01 03:40

Hej Rasmus.

"> nemt kan "hacke" dimsen fysisk kommer dog lidt bag på mig.

... Dog stadig til gavn, hvis man har to harddiske, begge med deres separate
OS, og så har ungerne deres sager på den ene disk ! ... Ellers giver jeg den
ikke meget fidus ! :) .. Jeg har selv en "Skuffe" løsning ! ... Vil sku godt
se en hacker fra Rusland, skaffe filer fra den af mine diske der ligger ovre
i kommoden ! ;)

> Dvs. dimsen er ikke hackersikker, hverken online eller ofline.

Bestemt ikke ! ... Jeg som havde sat næsen op efter hardware crypterede
diske og "secure mem-space" ... Skuffende ! ;)

> Flot Zitech!

Designet er nu flot ! ;)

.... Venligst ... El

Fra : RT

Dato : 11-03-01 08:40

"El Diablo" <spammer_fuck_off@privacy.com> skrev i en meddelelse

> Bestemt ikke ! ... Jeg som havde sat næsen op efter hardware crypterede
> diske og "secure mem-space" ... Skuffende ! ;)

Absolut, det mest bekymrende er at reklamen for dimsen er møntet mod folk
som har
meget lidt forstand på IT-sikkerhed. Og hvis man ser på hvor hurtig
fake-virus-warnigs
som "IBM udtalte her til morgen bla. bla. bla.", bliver udbredt er der
rigtig mange der
høre til denne kategori. Hvis disse folk køber en Zitech, og tror at de er
"100% hacker
og virussikret" og derfor undlader AV program og firewall, kan det hurtig gå
galt.
Men det er selvfølgelig meget rart for hackerne...

Med venlig hilsen Rasmus

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 11-03-01 12:00

> [...]
> fake-virus-warnigs
> som "IBM udtalte her til morgen bla. bla. bla.", bliver udbredt er der

Egentlig er det vel forbudt at give løfter, man ikke kan holde. Og ZignX har
jo lovet, at den er 100% hackerfri, det gælder dog kun når maskinen er
slukket( og gravet ned under jorden et sted hvor ingen kan finde den :).

Fra : El Diablo

Dato : 11-03-01 15:57

Hej Rasmus.

> Absolut, det mest bekymrende er at reklamen for dimsen er møntet mod folk
> som har meget lidt forstand på IT-sikkerhed.

Det ville jo ikke være første gang nogle forsøgte dette, Det findes tonzvis
af rigtig dårlig hacker sikkerhed, Lockdown 2000 er et rigtig godt eksempel.

Det er nemt at udnytte dem der er langt nede i "kæden", "Hr. Hansen" der
sidder der hjemme og ser "Dårlige Rekonstruktioner" i tv, af hvordan en
hacker arbejder, og hvor nemt dette ser ud, tænker straks på, fy fy
billederne af konen, PC-Banken, Kredit kortnummeret der måske ligger gemt
derinde, der er ikke noget at sige til at "Hr Hansen" gerne vil sikre sig
lidt. SØRGELIGT at nogle udnytter Hr Hansen's begrundede paranoya !

> fake-virus-warnigs
> som "IBM udtalte her til morgen bla. bla. bla.", bliver udbredt er der

Den fede af den slags fik jeg i Torsdags, vedr. virus i Nokia mobiloz ! ...
Men den slags er noget laverstående endivider af meneskeracen, finder på når
de keder sig, det er nok en ting der ligger i vores arv .. Gør vi tilbage i
historien, er det blandt andet den med at man kan blive blind af at
ornanere, og at en rigtig heks, kan flyde på vandet.

> og virussikret" og derfor undlader AV program og firewall, kan det hurtig

> galt.

Dårlig sikkerhed er MEGET værrer end INGEN sikkerhed !

> Men det er selvfølgelig meget rart for hackerne...

Kommer meget an' på hvad slags hacker vi taler om ! Gatecrasher hackeren
(Den der får et kick ud af at snige sig ind, hvor han ved han ikke er
velkommen.) Vil nok ikke lægge den store interesse i at hacke folk med SignX
! :)

.... Venligst ... El

Fra : RT

Dato : 11-03-01 16:23

> [...]
> (Den der får et kick ud af at snige sig ind, hvor han ved han ikke er
> velkommen.) Vil nok ikke lægge den store interesse i at hacke folk med

Næh, men hvis et stor antal mennesker køber SignX og undlader Personal
Firewalls fordi de tror de er "100 % sikre" er der pludselig stort tag-selv
bard for gatecrashere!

Med venlig hilsen
Rasmus

Fra : karsten

Dato : 11-03-01 16:34

In article <VKMq6.9953$uQ5.422648@news010.worldonline.dk>, "RT"

> SignX
>
> Næh, men hvis et stor antal mennesker køber SignX og undlader Personal
> Firewalls fordi de tror de er "100 % sikre" er der pludselig stort
> tag-selv bard for gatecrashere!

Det skulle vel kun være som et relay... Jeg siger ikke at "nogle" ikke
vil komme på besøg. Jeg tror bare næppede at de "nogle" er deciderede
hackere (at få adgang til et system uden beskyttelse er vel ret trivielt
- dvs. kedeligt). Der vil nok nærmere være tale om scriptkiddies, der har
fundet en l33T h4x0r txt om signx - desværre har de det med, at være
temmelig destruktive:(

Jeg er ikke uenig i at det er et tag-selv bord... Jeg er bare i tvivl om
hvem der tager maden.

/Karsten

Fra : Christian Andersen

Dato : 11-03-01 17:49

El Diablo made me read this:

<snip>

>og at en rigtig heks, kan flyde på vandet.

"What else floats in water?"

"Wood!"

"That's right, so to find out whether she's a witch, we...?"

"Build a bridge out of her!"

--
Mvh, Christian

Bliv fri for spam! - http://www.sneakemail.com

Fra : John Hinge

Dato : 11-03-01 18:01

Christian Andersen wrote:

> El Diablo made me read this:
>
> <snip>

> "What else floats in water?"
>
> "Wood!"
>
> "That's right, so to find out whether she's a witch, we...?"
>
> "Build a bridge out of her!"

Ni !

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Love hurts baby..." Spike, Buffy tVs

Fra : Lars Kyndi Laursen

Dato : 11-03-01 23:15

On 11 mar 2001 John Hinge uttered some barely human sounds which I was able
to translate into <3AABAF37.28324475@cutey.com>:

>Ni !

Knight 1: We are now no longer the Knights who say Ni.
Knight 2: NI!
Other Knights: Shh...
Knight 1: We are now the Knights who say... "Ekki-Ekki-Ekki-Ekki-PTANG!
Zoom-Boing! Z'nourrwringmm!"

--
Lars Kyndi Laursen
Ikke-repræsenterende som altid

Tyrael: "Not your fault. Tell me, Marius. How was it not your fault?"

Fra : Kristian Risager Lar~

Dato : 11-03-01 23:35

http://www.montypython.net/cgi-bin/dl/grail.cgi?ni.wav
http://www.montypython.net/cgi-bin/dl/grail.cgi?icky.wav

http://www.montypython.net

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 11-03-01 18:23

Christian Andersen <3eo4hdwcz001@sneakemail.com> writes:

> "What else floats in water?"
>
> "Wood!"
>
> "That's right, so to find out whether she's a witch, we...?"
>
> "Build a bridge out of her!"

-"Why do you think she is a witch?"
-"She turned me into a newt"
-"A newt?"
- (kigger på sig selv et øjeblik) "I got better"