Opskrift
Fra : -Carina

Dato : 19-11-02 22:09

Hej gruppe

Jeg vil gerne have en nem og velsmagende opskrift på leverpostej. Jeg ved
jeg kan finde masser af opskrifter på nettet, men jeg foretrækker at få
opskrifter andre har prøvet af

pfh.

Carina

--
http://www.soemandskoner.dk
- Vi savner unge folk, sømandskærester

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 20-11-02 07:38

"-Carina" <carina@tdcspace.dk> skrev således ...

> Jeg vil gerne have en nem og velsmagende opskrift på leverpostej. Jeg ved
> jeg kan finde masser af opskrifter på nettet, men jeg foretrækker at få
> opskrifter andre har prøvet af

Leverpostej kan være flere ting og være en stor delikatesse. Det kunne fx også
være ande-, lamme-, svine-, kalve- plus gåseleverpostej mfl. Men det er vel den
såkaldte almindelige leverpostej m/ svinelever der menes..

Til din orientering så blev der i indlægget 'kyllingepaté' for bare 2 dage siden
postet en opskrift med bl.a. svinelever, som sagtens kan benyttes.

Men ikke desto værre, selv om gruppen har postet flere opskrifter med
leverpostej, ..så følger herunder en særlig opskrift special for you.. og andre

Der er noget specielt ved denne særdeles gode leverpostej. Opskriften
kommer fra skuespiller ved Det kongelige teater Olaf Ussing. Det særlige
ved leverpostejen er, at den bages i ovnen i adskillige timer.

Skuespillerens franske leverpostej:

400 g svinelever
400 g fersk spæk (males 2 gange genem maskinen).
Hertil tilsættes et stort fint revet løg, desuden salt og peber. Til sidst irøres et
glas cognac, nøjagtig 4 spiseskefulde, siger skuespilleren.

Det hele hældes i et ovnfast fad og bages i vandbad ved ganske svag varme
(ca. 170 grader) 5-6 timer. .. Det er pointen ved postejen. Hopla!

Velbekomme!

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Søg efter tidligere indlæg i dk.kultur.mad+drikke:
http://groups.google.com/groups?oi=djq&as_ugroup=dk.kultur.mad%2Bdrikke

Latter, glæde og godt humør kan forlænge livet.
-Cleo

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-11-02 09:55

"Peter W. Bosse" <peterw.bosse@get2net.dk>

> [...]
>
> Det hele hældes i et ovnfast fad og bages i vandbad ved ganske svag varme
> (ca. 170 grader) 5-6 timer. .. Det er pointen ved postejen. Hopla!

Skal der ikke æg i til at binde det sammen? Eller kan det undværes pga
bagetiden?
Hilsen Inger

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-11-02 03:33

"Inger Pedersen" <inger@pedersen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse ...

> Skal der ikke æg i til at binde det sammen? Eller kan det undværes pga
> bagetiden?

Nej ingen æg, der er rigelig med bindemidler i de 400 g spæk til at holde
sammen på hele molevitten.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Et godt initiativ, "brug din forstand", - gør som Poul Nyrup og jeg,
støt Radio Jazz, "Danmark's eneste og bedste jazz radio".
Medlemskab kun DKK 150,00 (EUR 20,21) halvårligt.
www.radiojazz.dk - djaaa!

Fra : Nielsen

Dato : 20-11-02 09:26

"-Carina" <carina@tdcspace.dk> wrote in message
> [...]
>
> Jeg vil gerne have en nem og velsmagende opskrift på leverpostej. Jeg ved
> jeg kan finde masser af opskrifter på nettet, men jeg foretrækker at få

Hej Carina

Jeg har ikke prøvet den, men mon ikke den er god:
http://makeashorterlink.com/?H4CB23182

vh
Lisbeth

Fra : -Carina

Dato : 20-11-02 21:59

"Nielsen" <mobjerg@fjerntdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> "-Carina" <carina@tdcspace.dk> wrote in message

Tak for forslagene. Jeg starter med det simple og arbejder mig fremad.

Kan man købe foliebakkerne i dagligdagsbutikkerne? Og skal de smøres med
noget inden man fylder dem op?

-Carina

Fra : vagn torup & rikke b~

Dato : 21-11-02 18:05

"-Carina" <carina@tdcspace.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tak for forslagene. Jeg starter med det simple og arbejder mig fremad.
>
> Kan man købe foliebakkerne i dagligdagsbutikkerne? Og skal de smøres med

Du kan sagtens købe formene i supermarkederne. Har set dem i såvel Føtex som
Prima. Det er ikke nødvendigt at smøre formene, da der er meget fedt i
leverpostej og de hænger derfor ikke i, i hvert fald ikke dem, jeg har
lavet.
MVH Rikke

--
www.rikkebachmann.webbyen.dk
Her finder du billige, nemme og hurtige madopskrifter