Kørekort
Fra : Philip Burmester

Dato : 19-11-02 21:04

Jeg har i længere tid hadt stor lyst til at erhverve mig et kørekort til
MC... men hvordan ligger det med priserne? Er der forskel hvori landet man
bor?
Er der nogen der kan hjælpe mig lidt påvej....

Philip

Fra : Allan Nielsen

Dato : 19-11-02 21:29

> [...]
> bor?
> Er der nogen der kan hjælpe mig lidt påvej....

Hej Philip
Du kan få et kort for et sted mellem 6500 og 10000. Jeg tror ikke det
afhænger så meget af hvor du bor, det afhænger nok lidt mere af den tid din
kørelærer bruger på dig og dermed kvaliteten af kurset.

jeg fandt selv et sted, hvor jeg gav 6500. Undervisningen var ikke speciel
god, men reglerne blev overholdt og jeg fik kortet så det var fint nok med
mig.

mvh
Allan Nielsen
RF600R
http://dfm.divvy.dk/?id=107

Fra : Andrew

Dato : 19-11-02 21:37

> [...]
> god, men reglerne blev overholdt og jeg fik kortet så det var fint nok med

Jeg gav 5500-6000 for mit da jeg lige havde taget kørekort til bil og derfor
kun behøvede 8 køretimer

Mvh Anders

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 20-11-02 05:34

-snip-
> din

> Jeg gav 5500-6000 for mit da jeg lige havde taget kørekort til bil og
derfor
> kun behøvede 8 køretimer
>
> Mvh Anders

Hej Anders / alle i gruppen.

Jeg er ved at skrabe sammen til bil/mc-kort - planen er at det skal tages
lige efter hinanden - er det realistisk hvis jeg skal regne med at fyre en
15-20 kilo kr. af på projektet? Alt efter hvor lærenem man nu er og antallet
af timer man skal have...

MvH Ara_dk

Fra : Sune

Dato : 20-11-02 11:59

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

> lige efter hinanden - er det realistisk hvis jeg skal regne med at fyre en
> 15-20 kilo kr. af på projektet? Alt efter hvor lærenem man nu er og

15 burde kunne gøre det. Men der er meget stor forskel på hvor i landet du
tager det.
Hvis du har mulighed for det, så få fat i sidste nummer af Falckbladet, hvor
de laver en sammenligning på landsplan.

--
vh Sune
http://www.danmc.dk

Fra : Andrew

Dato : 20-11-02 15:02

> [...]
> lige efter hinanden - er det realistisk hvis jeg skal regne med at fyre en
> 15-20 kilo kr. af på projektet? Alt efter hvor lærenem man nu er og

Hejsa

Jeg gav ca. 9000 for mit kørekort og grundet at jeg indenfor 2 år tog
mc-kort kostede det mig kun ca. 6000 kroner. Hvis du består 2xteori og
2xkøreprøve første gang, så er 15000-16000 realistisk. Dumper du teori skal
du regne +580 kroner pr. gang (med mindre køreskolen kører med en
bestå-garanti), og dumper du den praktiske køreprøve koster det ca.
1200-1500 kroner pr. gang. Men hvis du er lærenem og har lidt forstand på at
køre og har forståelse for trafikken, så vil jeg sige at de 15000-16000
ville være realistiske. Giv dig god tid til at finde den rigtige kørelærer,
da der er nogle stykker derude som tager en grundigt i røven! Spørg omkring
dig hvor folk tog deres kort og om de var tilfredse.

Held og lykke med det!

Mvh Anders

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 21-11-02 17:41

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
omkring
> dig hvor folk tog deres kort og om de var tilfredse.

Hej der.

Mange tak for svarene, jeg havde nu under alle omstændigheder tænkt mig at
se mig godt for når jeg vælger køreskole/lærer - jeg mener nemlig at kunne
huske at der var en del debat for et par år siden efter at (var det
Rapporten?) - et tv-program havde haft fat i en del københavnske køreskoler
og konstateret en hel del svindel og andre kedelige uregelmæssigheder.

Og selvfølgelig vil jeg da gerne spare lidt hvis jeg kan, men hvis det
betyder at der gåes på kompromis med sikkerhed og lærdom, så vil jeg
sørenme' hellere lægge et par tusinde ekstra hos en *ordentlig* kørelærer og
så sikre mig at jeg får lært det jeg skal lære. Har da osse kig på diverse
kørekurser i det lange løb.

MvH Ara_dk

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 21-11-02 20:37

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message
> Rapporten?) - et tv-program havde haft fat i en del københavnske
køreskoler
> og konstateret en hel del svindel og andre kedelige uregelmæssigheder.

Jep, det var nettop TipTop der blev udsat for trusler hvis de ikke makkede
ret og kom med i en prisaftale.

> [...]
og
> så sikre mig at jeg får lært det jeg skal lære. Har da osse kig på diverse

Ja, der kan jeg så kun sige at man fik mere end man betalte for hos
TipTop...

Jens
RD

Fra : Tobias Rathje

Dato : 19-11-02 21:43

On Tue, 19 Nov 2002 21:03:54 +0100, Philip Burmester wrote:

> [...]
> man bor?
> Er der nogen der kan hjælpe mig lidt påvej....

Som Allan også skriver så er der som regel en vis sammenhæng mellem pris
og kvalitet, så det er ikke altid et hit at falde for det første og det
bedste tilbud.

Et andet godt råd er at sørge for at vælge en køreskole der er medlem af
Dansk Kørelærer-Union. På deres hjemmeside (http://www.dku.dk) kan du
søge efter køreskoler.

Tobbe

Fra : Anet

Dato : 19-11-02 22:10

Tja, jeg fik mc kørekort for lidt over to år siden. Priserne som de andre
indlæg kommer med er meget realistiske. Jeg gav vist ca. 9000 kr. for mit
kort. Nu er det jo ikke kortet der er det dyreste at få men derimod
motorcyklen og så alle de litervis af benzin man bruger *smiler*. men det er
skønt at suse afsted ud i det ganske land og på ferie på mc osv.

hilsen

Anet
yamaha Fazer 1000

Fra : Jens Blaabjerg \(rep~

Dato : 20-11-02 15:23

"Philip Burmester" <ccc80549@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> bor?
> Er der nogen der kan hjælpe mig lidt påvej....

Jeg har taget bil-kort for mange år siden i Odense, så der kan jeg nok ikke
hjælpe.

Mc-kortet tog jeg hos Tip-Top sidste sommer. Jeg var meget tilfreds, der gik
lidt kludder i prøvedagene, men ellers ville det være hurtigt overstået.

Teorien bliver lært mundtligt, hvilket jeg syntes var en fed ting, men det
er nok smag og behag.

Grunden til jeg valgte dem var at de var billigst. Bevares, der var andre
til samme pris, med de var lidt skumle at snakke med, eller havde ikke mere
end 1 hold, hvilket ikke er så fedt med de nye regler. Kommer du ikke til en
undervisning hos Tip Top bliver du max. 14 dage forsinket, da de starter nye
hold hele tiden.

Det lader til priserne er ca. de samme som da jeg tog kortet. Du skal
således af med ca. 12 500 + lægeerklæring og gebyrer, for begge kort.

Priserne er hvis du bor i Kbh. og kan taget kortet der, samt klarer det med
minimum timer. Det var ikke noget problem på MC, men det kan jo gå galt...

Priserne er lidt højere i Århus, og der kan du kun taget kort til bil.

Jeg arbejder ikke hos TipTop, selv om det måske kunne lyde sådan...

Jens

RD

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 20-11-02 17:14

"Philip Burmester" <ccc80549@vip.cybercity.dk> writes:

> Jeg har i længere tid hadt stor lyst til at erhverve mig et kørekort til
> MC... men hvordan ligger det med priserne? Er der forskel hvori landet man
> bor?

Jeg tog mit MC-kort i sommers, ca. 5 år efter jeg tog bilkortet. Jeg
skulle derfor hele møllen igennem igen, men bil-kortet hjalp mig nu
alligevel på den måde at jeg kunne huske temmelig meget af teorien, og
ved at jeg, ved at køre bil, har været vant til at færdes i trafikken.

Jeg gav 7.200 + 580 i prøvegebyr for mit MC-kort hos www.mcskolen.dk,
hvor de i øvrigt kører på Honda CB500 som stor MC og Suzuki TU-250
eller Yamaha Virago 250 som lille MC.

Jeg bestod på det mindst tilladte antal timer uden at jeg har kørt MC
eller knallert med gear før jeg startede. Jeg har dog nogle gange haft
lånt diverse knallerter og 45-knallerter, men aldrig noget med gear.

--
Jacob - www.bunk.cc
Drive defensively. Buy a tank.