Pismo ram i en iBook?
Fra : Anders Jakobsen

Dato : 19-11-02 20:16

Hej i gruppen (og tak for svaene ang. cd kopiering)

Er der nogen der kan svare mig på, om jeg kan rykke en 512 blok fra min
udbrændte pismo over i min forhåbentlig snart ankommende iBook 800?

Pft Anders Jakobsen

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-11-02 20:24

In article <BA004C7C.2D02%ajk@mac.com>, Anders Jakobsen <ajk@mac.com>
wrote:

> Er der nogen der kan svare mig på, om jeg kan rykke en 512 blok fra min
> udbrændte pismo over i min forhåbentlig snart ankommende iBook 800?

Mener du udbrændt bogstaveligt? Jeg kunne godt bruge en Pismo-skærm....

Der burde forresten ikke være nogen problemer med at flytte RAM'en over.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 19-11-02 21:57

> Mener du udbrændt bogstaveligt? Jeg kunne godt bruge en Pismo-skærm....

Jeg ved faktisk ikke helt hvad der skete med den. Jeg havde ladet den stå
tænd en dag da jeg tog hjemmefra (for at kunne få fat på et dokument fra den
på mit uddannelsessted). Da jeg kom hjem lugtede der lidt metallisk i
nærheden af den. Jeg undrede mig godt nok over at den var slukket. Da jeg
prøvede at tænde den gav den en lyd som en langsomt kørende boremaskine. Jeg
forsøgte at tænde den et par gange men det resulterede i den metallisk lugt.

Det er senere lykkees mig at tænde den, så harddisken starter rigtigt op.
Men ingen ta-daa lyd og ikke rigtig nogen reaktion fra skærm eller noget
andet.

Jeg ved ikke hvad der er røget sig en tur, men reparation koster nok for
meget i forhold til at jeg alligevel skulle købe en ny bog i løbet af året.

> Der burde forresten ikke være nogen problemer med at flytte RAM'en over.

Tak. Det lyder godt. 13000 kr (plus forsikring denne gang) dræner en
studerendes konto effektivt og enhver besparelse varmer mit hjerte :(

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-11-02 22:18

In article <BA006441.2D13%ajk@mac.com>, Anders Jakobsen <ajk@mac.com>
wrote:

> [...]
> forsøgte at tænde den et par gange men det resulterede i den metallisk lugt.

Hvis du har mod på det, så vil jeg da gerne kigge på den for dig, og er
den død, så er jeg mægtigt interesseret i at overtage skærmen for et
eller andet passende beløb, da jeg selv har en Pismo med en flækket
skærm.

> Det er senere lykkees mig at tænde den, så harddisken starter rigtigt op.
> Men ingen ta-daa lyd og ikke rigtig nogen reaktion fra skærm eller noget
> andet.

Hvordan ved du at harddisken starter rigtigt op? Med de symptomer du
beskriver, virker det nemlig som en død harddisk.

> Jeg ved ikke hvad der er røget sig en tur, men reparation koster nok for
> meget i forhold til at jeg alligevel skulle købe en ny bog i løbet af året.

Det løber hurtigt op når man skal reparere en bærbar.

> Tak. Det lyder godt. 13000 kr (plus forsikring denne gang) dræner en
> studerendes konto effektivt og enhver besparelse varmer mit hjerte :(

Få ibogen hjem og prøv RAM-klodsen i den. Det eneste problem der evt kan
være, er at klodsen er for høj til at passe i ibogen.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-11-02 23:29

newsspam4@mail.edlich.dk writes:

>året.
>
>Det løber hurtigt op når man skal reparere en bærbar.
At sætte en ny harddisk i er vel overkommeligt? Både pengemæssigt og
arbejdesmæssigt. Kan man ikke prøve med en anden harddisk, hvis man kender
nogen der har een?

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-11-02 23:40

In article <fc.0073fb6b04ac4ea43b9aca00a559f44a.4ac4eb4@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> At sætte en ny harddisk i er vel overkommeligt? Både pengemæssigt og
> arbejdesmæssigt.

Jo, det er det. Det er faktisk utroligt nemt at skifte harddisk i en
Pismo og diskene er overkommelige i pris.

> Kan man ikke prøve med en anden harddisk, hvis man kender
> nogen der har een?

Joda, og det ville, som jeg også antyder i mit indlæg, være det første
jeg forsøgte.
Alternativt kan man, i mangel af låndedisk, pille disken fra og se om
man kan starte op på en CD.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 20-11-02 10:23

> Alternativt kan man, i mangel af låndedisk, pille disken fra og se om
> man kan starte op på en CD.

Kan man det?

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-11-02 10:30

On Wed, 20 Nov 2002 10:23:01 +0100, Anders Jakobsen <ajk@mac.com>
wrote:

>Kan man det?

Naturligvis kan man det.

MVH

Martin Edlich

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 20-11-02 00:16

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>--
>MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk
>Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
>om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
>(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Undskyld jeg er nygerrig, hvordan bære du dig ad med snart at være far til
fem? Du har een søn. venter din kone firliger? eller har du også nogle på
bedding ude i byen. Ikke fordi det kommer mig ved, men nu du praler med et
så...
bedste hilsen Hanne,
som tror du glæder dig helt enormt

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-11-02 07:14

In article <fc.0073fb6b04ac535d3b9aca00a559f44a.4ac5490@net.dialog.dk>,
"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Undskyld jeg er nygerrig, hvordan bære du dig ad med snart at være far til
> fem? Du har een søn.

Nej, jeg har tre sønner.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk