Stege sild i en stegepose i ovnen?
Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 19-11-02 19:32

Hvor lang tid skal sild have i ovnen (og ved hvilken temperatur) hvis man
vælger at stege dem i en stegepose for at undgå at éns lejlighed kommer til
at lugte af stegte sild i flere dage?

Mvh Mads

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 19-11-02 21:36

"Mads Th. Pedersen" <cykologen@sletdette.mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Hvor lang tid skal sild have i ovnen (og ved hvilken temperatur) hvis man
> vælger at stege dem i en stegepose for at undgå at éns lejlighed kommer
> [...]
Hej Mads

Et gammelt råd ved stegning af sild, er at hælde et par spiseske fulde
eddike på panden under stegningen, så lugter det ikke.

Niels
http://dk.photos.yahoo.com/niels_k_jacobsen

Fra : Inger Pedersen

Dato : 20-11-02 09:43

"Niels Jacobsen" <niels.k.jacobsenNOSPAM@oncable.dk>

> Et gammelt råd ved stegning af sild, er at hælde et par spiseske fulde
> eddike på panden under stegningen, så lugter det ikke.

Ja - eller stille en skål med eddike på bordet.
Hilsen Inger

Fra : Villy Erichsen

Dato : 20-11-02 17:52

"Mads Th. Pedersen" wrote:

> Hvor lang tid skal sild have i ovnen (og ved hvilken temperatur) hvis man
> vælger at stege dem i en stegepose for at undgå at éns lejlighed kommer til
> at lugte af stegte sild i flere dage?

Sild lugter ikke når de er friske.
De skal anvendes samme dag de er fanget - så dufter der lidt af havvand når de
tilberedes.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-11-02 17:45

"Villy Erichsen" <brita-villy@adslhome.dk> wrote in message

> Sild lugter ikke når de er friske.
> De skal anvendes samme dag de er fanget - så dufter der lidt af havvand
når de
> tilberedes.

Det'e dælme løwn - stegning af sild stinker uanset, at de bliver stegt en
time efter fangsten! Jeg ælsker stegt sild, men hader hørmen af dem, hvorfor
jeg går udendørs og steger dem. Hvilket egentligt også er meget hyggeligt,
når man nu har siddet indendørs hele dagen og banket i tastaturet.

vh
Jan

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-02 00:49

"Jan Bøgh" <jan@boegh._X_net> wrote in message
> [...]
> jeg går udendørs og steger dem. Hvilket egentligt også er meget hyggeligt,
> når man nu har siddet indendørs hele dagen og banket i tastaturet.

Og stegning er vist den rigtige måde at tilberede stegt sild
på...."kogning/bagning" i stegepose kan ikke blive som ristning på
panden!...men kogt sild er jo også en mulighed!

H.

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 28-11-02 19:30

"Henrik" <henrik> skrev i en meddelelse

[[Klipper en hel masse om stegte sild]]

> panden!...men kogt sild er jo også en mulighed!

Hmm...lyder interessant. Sådan noget med at koge dem med nogle laurbærblade,
lidt hvidvin, hele peberkorn, løg m.m.? Måske sågar en enkelt chilifrugt
eller to?...og så spise dem kolde på rugbrød eller hur?

Mvh Mads

Fra : Mads Thorning Peders~

Dato : 20-11-02 23:16

"Villy Erichsen" <brita-villy@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> Sild lugter ikke når de er friske.
> De skal anvendes samme dag de er fanget - så dufter der lidt af havvand
når de
> tilberedes.

Det er vist ved at være for sent.....det er snart en måned siden de blev
fanget - men jeg var dog snedig nok til at lægge dem i fryseren

Mvh Mads