Fra BANDIT til Africa Twin!!!!
Fra : Søren Dahl

Dato : 19-11-02 19:45

Hej NG

Jeg overvejer kraftigt at udskifte min nye Bandit 600 med en Africa
Twin! Er der nogle her i NG som kan fortælle lidt om sådan en AT?

MVH Søren

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-11-02 10:05

Søren Dahl <sorenbadhansen@mail.net4you.dk> wrote in article
<3dda864b.796316@news.net4you.dk>...
> Hej NG
>
> Jeg overvejer kraftigt at udskifte min nye Bandit 600 med en Africa
> Twin! Er der nogle her i NG som kan fortælle lidt om sådan en AT?

Jeg synes den er helt fed, stor og rå, det er et stort skrummel men helt
sikkert en rejsemaskine. De er dog noget dyre i det. Måske kan en Transalp
gøre det , de er vist lidt billigere.
Jeg kender en der har en til salg her i Aalborg, 100.000 km og uden afgift,
jeg ved ikke hvor god stand den er i. Han mener vist at afgiften er omkring
40-45.000,-

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Per Svein Moland

Dato : 20-11-02 12:18

Søren Lindholt wrote:

> [...]
> Jeg kender en der har en til salg her i Aalborg, 100.000 km og uden
> afgift, jeg ved ikke hvor god stand den er i. Han mener vist at

TransAlp _650_ har samme vekt/effekt-forhold som AfricaTwin. Og den er
lettere å handtere/kjøre.

--
\ Per Svein Moland
__ o)\\ Vestnes MC Klubb

Fra : Pein

Dato : 20-11-02 22:09

"Søren Lindholt" skrev ...

> Jeg synes den er helt fed, stor og rå, det er et stort skrummel men
> helt sikkert en rejsemaskine. De er dog noget dyre i det. Måske
> kan en Transalp gøre det , de er vist lidt billigere.

Ja jeg holder jo også på TransAlp'en.
Men nu kan jeg tilfældigvis huske, at Søren Dahl kommer næsten lige fra
en TA
Hvor længe har du haft banditten Dahl? Fik du slidt det StoneKing ned på
TransAlp'en?

Og jeg må indrømme, at jeg af og til savner en smule mere bøf i
TransAlp'en, men jeg er i øvrigt fuldt ud tilfreds med stilen, selvom
det kan være lidt af en gyngehest.
Så en Africa Twin er da nok slet ikke nogen dårlig ide, men jeg kender
den altså ikke.

Mvh. Pein
dfm#81

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 21-11-02 10:11

Pein wrote:
> [...]
> det kan være lidt af en gyngehest.
> Så en Africa Twin er da nok slet ikke nogen dårlig ide, men jeg kender

Jeg kiggede også ret lang tid på TA da jeg ville have mine 2 hjuler, men
valgte en med lidt mere fut i Yamaha TDM850 i lyskryds tror folk der er en
stor offroader, men de bliver klogere Den er stor hvilket jeg kun finder
som en fordel. Kørestilen er god med mine 201cm 100kg. Og der er plads til 2
mennesker på den cykel uden problemer. Eneste minus i mine øjne er at tanken
ikke rummer mere end ca 200km. Det er for lidt synes jeg især når den
indbyder til at rejse på, hvilket jeg ikke har prøvet endnu.

--
MVH Rune http://dfm.divvy.dk/?id=27
Yamaha TDM850

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 21-11-02 18:30

"RuneR \(TDM850\)" <ruro@get3net.dk> wrote:

[om TDM850]
>Eneste minus i mine øjne er at tanken
>ikke rummer mere end ca 200km. Det er for lidt synes jeg især når den
>indbyder til at rejse på

Så må man jo vælge en XTZ750 i stedet. Så er der benzin til 300-400
kilometer
Men sådan én har Søren jo prøvet at køre på - nemlig min.

--
..: Kåre Nejmann :.
Yamaha XTZ750 SuperTénéré

Fra : RuneR \(TDM850\)

Dato : 22-11-02 10:16

Kåre Nejmann wrote:
> [...]
> kilometer
> Men sådan én har Søren jo prøvet at køre på - nemlig min.

Kiggede skam også på Super T'eren men valgte til sidst en TDM'en kan
bedre lide dens udseende derfor vandt den.
Men savner nu en større tank på den.

Men jeg har desværre ikke fået kørt så meget på den i år, som jeg havde
regnet med, en kombination af at arbejdet rykkede tættere på hjemmet og jeg
fik travlt på jobbet og en ny ejerlejlighed som skulle sættes i stand. Så
jeg kigger efter en som vil bytte med en DR350 ligende city-fræser med min
TDM, Jeg nok lige have lidt penge oveni

Fra : Pein

Dato : 21-11-02 19:57

"RuneR (TDM850)" skrev ...

> Jeg kiggede også ret lang tid på TA da jeg ville have mine 2 hjuler,
> men valgte en med lidt mere fut i Yamaha TDM850 i lyskryds
> tror folk der er en stor offroader, men de bliver klogere

Afsted fra et lyskryds er en TransAlp nu slet ikke nogen sinke. Op til
ca. 60 kan den følge med lidt af hvert.

Det er på landevej jeg savner kraft. Når man lige skal smutte forbi en
lastvogn f.eks. Før TransAlp'en havde jeg en XJ900 med 98 hk, og den var
jo noget kvikkere til den slags, men jeg kan klart bedre lide
TransAlp'en i byen, og selvfølgelig på grus, ujævne veje og den slags.

/Pein

Fra : Søren Dahl

Dato : 24-11-02 19:15

On Wed, 20 Nov 2002 22:09:19 +0100, "Pein" <niels@pein.fjerndette.dk>
wrote:

> [...]
>det kan være lidt af en gyngehest.
>Så en Africa Twin er da nok slet ikke nogen dårlig ide, men jeg kender

Hej Pein

Nej - jeg nåede kun at få afprøvet det lidt :)
Men tro mig - jeg har overvejet kraftigt at få en TA igen men nok mest
en Africa Twin - men DAMN den er dyr :(

Jeg er godt tilfredt med Banditte som rejse maskine - det fungere
fantastisk godt - kørte 4500 km på den i nordnorge sammen med Kåre
(ham med SuperTeneren:) Den fungere bare, og man bliver ikke træt af
at køre rigtig lange stræk på den. Ogå så kan den køre små 300 km på
en tank fuld. Men jeg savner virkelig den fede affjedring og off-road
elementet - men lad os nu se, når det bliver forår - så kunne det jo
være, jeg fik skiftet. Men ellers tager vi blot endnu en sæsson på
Banditten. Om man køre TA, Africa Twin eller som du tidliger gjorde XJ
900 - tja - så er køreglæden der jo alligevel, bare på nogle
forskellige måder. Så skulle jeg "nøjes" med banditten lidt endu, er
det også OK ;)

Jeg har haft Banditten siden 11 Juni - sprit ny - har nu kørt 13134 km
på den i den halve sæson jeg har haft den - det er OK, synes jeg.

Glæder mig til næste år, så går den til Skotland vil jeg tro!

MVH Søren