Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Geforce 2 mx problemer ?
Fra : Welinder

Dato : 02-03-01 17:56

Hej Gruppe

Jeg har et promlem med at min computer fryser i praktisk talt alle spil (i
øjeblikket Giants og Oni) efter 2 - 5 minutter.

Jeg har flg.:
1000 Athlon t-bird
256 ram
geforce 2 mx (palit) 6.50 drivere
via kt133a chipset (med 4 in 1 4.28)
bios er up-to-date
directX 8.0

Hvor skal jeg begynde at lede efter fejl ??

Rune Welinder

Fra : Camain\(DK\)

Dato : 03-03-01 13:00

Kører du 4x agp eller 2???

Jeg kan kun køre med 2x agp på mit p3v4x bundkort.

Camain(DK)

Fra : Erling Hansen

Dato : 03-03-01 14:03

On Fri, 2 Mar 2001 17:56:05 +0100, "Welinder"
> [...]

>bios er up-to-date
>directX 8.0
>
>Hvor skal jeg begynde at lede efter fejl ?

Jeg havde samme problem med mit Geforce 2MX på et spritnyt Soltek 75
KAV, som kører samme chipset som dit kort.

Jeg løste problemet ved at disable "AGP x4" i BIOS'en.

mvh.
Erling

Fra : Welinder

Dato : 03-03-01 19:10

Hej

Slog agp 4x fra og det virkede, men har det nogen betydning for ydelsen ??

Rune

"Erling Hansen" <removethis.e.hansen@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse news:3aa0e959.12339250@news.stofanet.dk...

Fra : Camain\(DK\)

Dato : 03-03-01 21:13

Nej ikke noget af betydning.
Det er så få appl/games der udnytter den extra båndbredde på agp bussen.
Så kør blot med 2x agp og glæd dig over et mere stabilt system.

Camain(DK)

Fra : Bigfoot

Dato : 05-03-01 20:05

"Camain(DK)" <de41@hotmail.com> skrev i en meddelelse
| Nej ikke noget af betydning.
| Det er så få appl/games der udnytter den extra båndbredde på agp bussen.
| Så kør blot med 2x agp og glæd dig over et mere stabilt system.
|
| Camain(DK)

Dumt spørgsmål:
Hvad er grunden til at det løser problemet?
Kan spillene ikke følge med eller hyr?

Nysgerrig Bigfoot - har selv samme problem i nogle spil,
med samme grafikkort og en Athlon 1,1ghz.

Fra : Camain\(DK\)

Dato : 05-03-01 20:45

Via chipset på visse typer bundkort samt 4xagp kører ikke godt sammen.
Nvidia og Via kaster bolden videre til hinanden, derfor findes der en masse
forskellige patches og reg filer på nettet der prøver at løse problemet.
Min eneste løsning var at skære ned til 2x agp på mit Asus P3v4x bundkort,
da jeg investerede i et pixelview geforce 2 mx.

Jesper