Pauseskærm
Fra : Michael K. Therkilds~

Dato : 19-11-02 18:13

Er der nogen som ved hvordan man laver en pauseskærm (screensaver) i VB6.
Skal jeg bare omdøbe en compilet exe fil til scr!!!

Fra : Morten Trab

Dato : 19-11-02 21:29

"Michael K. Therkildsen" <Michael@K-Therkildsen.dk> skrev i en meddelelse
> Skal jeg bare omdøbe en compilet exe fil til scr!!!

Jeppers det burde være nok...

--
Morten Trab - http://www.blackchart.dk
Fjern REMOVE i min E-Mail adresse hvis du vil sende en mail til mig :)

http://modeltog.blackchart.dk - Følg med i opbygningen af min modelbane

Fra : Torben Frandsen

Dato : 20-11-02 10:04

"Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev

> Jeppers det burde være nok...

Skal man ikke tage højde for kommandolinjeparametre? Så hudt jeg hvisker
skal den tage /c for normal mode og /s for setup-mode.

Torben

Fra : Finn Tolderlund

Dato : 20-11-02 11:29

"Torben Frandsen" <tf@belman.tryremovingthis.dk> wrote in message
> "Morten Trab" <mortenREMOVE@trab.dk> skrev

> Skal man ikke tage højde for kommandolinjeparametre? Så hudt jeg hvisker
> skal den tage /c for normal mode og /s for setup-mode.

Jo, det skal man.
Der er også /p for preview.
Man kan ikke bare rename en exe til scr og tro at man har en pauseskærmen.
Programmet skal være programmeret til at opføre sig som en pauseskærm.
Finn

Fra : Morten Trab

Dato : 20-11-02 14:05

"Finn Tolderlund" <finn@nospam.com> skrev i en meddelelse
> Programmet skal være programmeret til at opføre sig som en pauseskærm.

Mærkværdigt nok, så virker det altså også bare ved at omdøbe en exe
fil...Det gør det i hvert fald på min Windows XP...Også uden at den kan
godtage komandolinie parametre...

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 20-11-02 19:38

Det kan lade sig gøre, men du bør nok også lige checke for
kommandolinie-parametre, da din fil bliver kaldt et par gange - f.eks. for
at få vist preview og når brugeren klikker på Indstillinger ...

Ved /P og /S kan du blot kalde Unload Me for ikke at have hverken 'Preview'
eller Indstillinger.

Jeg tror i øvrigt også at der er /I som betyder at din pauseskærm skal
indstallere sig på computeren og efterfølgende starte - meen jeg kan jo have
husket forkert.

Mvh. Bjarke

Fra : Claus Bernth

Dato : 21-11-02 18:04

Michael K. Therkildsen wrote:

>Er der nogen som ved hvordan man laver en pauseskærm (screensaver) i VB6.
>Skal jeg bare omdøbe en compilet exe fil til scr!!!

Der er en artikel om det på:
http://www.vb2themax.com/HtmlDoc.asp?Table=Articles&ID=110

Vh,
Claus