Honda XL250R for Suzuki SMX50
Fra : dots

Dato : 19-11-02 17:52

Hej NG

Jeg er på jagt efter mc og har fået et tilbud :
Honda XL250R for min knallert 30 Suzuki SMX50, jeg har den originale,
lovlige udstødning til knallerten ,RMX fælge med knopdæk + en del andre
dele.
Jeg kommer til at gi' lidt oveni.
Hondaen er fra '89, og i god stand, men jeg er i tvivl om det er et godt køb
??

Jeg vil blive meget glad for gode råd her

Mvh dots

Fra : Morten Juel

Dato : 19-11-02 18:55

Hejsa Prikker

Jeg har haft en Honda MTX 125R, en Yamaha XS400Seca, en suzuki GT380, og en
Kawasaki GPZ750, og nu har jeg så en Suzuki DR350SET, og aldrig har jeg dog
moret mig så meget på en MC, sådan en 1cyl banker bare afsted, på en helt
anden måde en en 2-3-4 cylinder. og den store vandring den har ligger op til
(fy fy fy) ture over bed og grøfter, der er dog "kun" 20cm vandring på en
XL250 24HK og 23Nm imod DR'ens 30HK og 29,4Nm.. og jeg har ikke prøvet
XL'eren.. men i forhold på en knallert, så kan du kun blive glad, i forhold
til en 50ccm 2 takter, så er en 250ccm 4takter da ren sjov
Arhh jow, lige en ting mere en XL250 fra 89 har kun tromlebremser ;o((

Jeg ved ikke om du kan bruge det til noget, men nu har jeg da givet dig min
mening..

Morten
Golf II GTI --- http://golf2.dk
DR350SET - http://StarChild.dk
-= girls and sex can't beat binary and hex =-

Fra : dots

Dato : 19-11-02 19:20

"dots" <dots@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Honda XL250R for min knallert 30 Suzuki SMX50, jeg har den originale,
> lovlige udstødning til knallerten ,RMX fælge med knopdæk + en del andre

Jeg har vist lige glemt at nævne at SMX'en er fra '01, skivebremse for og
bag .
Og som Morten var inde på, har Hondaen tromleb. for/bag

Mvh dots

Fra : Torben Andersen

Dato : 19-11-02 20:01

Hej
Pas på med Hondaen, den har nemlig det samme problem som mange af 350'erne,
nemlig at topstykket vil revne, og det er ikke til at købe et nyt nogle
steder, ejheller brugt.
Ellers er det en udmærket lille off-roader.

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-11-02 20:49

> [...]
> dele.
> Jeg kommer til at gi' lidt oveni.
> Hondaen er fra '89, og i god stand, men jeg er i tvivl om det er et godt

Jeg sidder lige og tænker...
Jeg tror ikke den Honda XL250 er fra '89. Du skriver et andet sted i tråden
at den har tromlebremser, og det er jeg 99% sikker på at '89eren ikke har -
den har skive på forhjulet. Jeg mener at '88eren var den første med
skivebremse foran, men få stelnummeret og ring til en lokal Hondaforhandler
og spørg ham hvilken årgang den er.
Skivebremser er gode...
Du er ikke ved at være desperat, vel?

Her er mit gode råd om motorcykelkøb på denne årstid - og jeg opfordrer
hermed alle andre til at give deres syn på emnet!

Giv dig tid til at finde den rigtige cykel. Køb ikke et eller andet fordi
det måske kunne være noget, men find den cykel du tror på er den rigtige. På
denne kolde årstid er det en god ide at have is i maven, og forhandle prisen
godt ned. Køb ikke noget du ikke har prøvekørt.

Rittig
(Tidligere XL250 ejer, med blokeringsfri bremser. Tromle)

Fra : Hekto

Dato : 19-11-02 21:34

In article <3dda94e9$0$25421$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
ClausRittig@Hotmail.Com says...
> [...]
> denne kolde årstid er det en god ide at have is i maven, og forhandle prisen
> godt ned. Køb ikke noget du ikke har prøvekørt.

Giver Rittig ret (øv!)!

Roolig nu! Jeg kender ike en XL250'er, andet end at det er en gammel
sag, der måske ikke er behandlet pænt. Ligefrem at bytte den med en pæn
(?) ny knallert, lyder ikke som århundredets handel, for mig.
--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Tobias Rathje

Dato : 19-11-02 21:55

On Tue, 19 Nov 2002 20:49:22 +0100, Claus Rittig wrote:

> [...]
> første med skivebremse foran, men få stelnummeret og ring til en lokal
> Hondaforhandler og spørg ham hvilken årgang den er. Skivebremser er

Ifølge MC-revyen fra 89 har XL250R tromle både for og bag.

Tobbe

Fra : Morten Juel

Dato : 19-11-02 22:51

> Ifølge MC-revyen fra 89 har XL250R tromle både for og bag.
ja det var også det jeg hang mig i

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-11-02 11:37

Morten Juel <MP@stofanet.invalid> wrote in article
<areboi$jod$1@sunsite.dk>...
> ja det var også det jeg hang mig i

Men MC revyen kan man vel ikke regne helt med som industristandard og
retningsvisende for modelår osv? Den indeholder jo f.eks. de underlige
overgemte modeller der kommer til danmark efter at have stået i en
container i to-tre år. Det bedste er at tjekke stelnummeret og finde den
der tabel der oversætter det til årstal.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-11-02 16:09

"Tobias Rathje" <nuze@fasanix.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge MC-revyen fra 89 har XL250R tromle både for og bag.

Ja, men MC revyen er noget talentløst skrammel. Men okay, lad dig ikke slå
ud af det - lad os lave et væddemål. Skal vi sætte en kasse øl på højkant?

Rittig
(Der er flere fejl end fakta i MC-revyen)

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-11-02 17:03

"Tobias Rathje" <nuze@fasanix.com> skrev i en meddelelse

> Ifølge MC-revyen fra 89 har XL250R tromle både for og bag.

Okay, undskyld - mit svar til dig var vist lidt kort for hovedet.

Så vidt jeg husker, så var det Honda XL 250 Re G som blev lavet 1984 - 1986
som havde tromlebremse (Stelnumrene MD11-5xxxxx), og Honda XL 250 Re 2G som
blev lavet 1987 - 1988 (Stelnumrene MD11-6xxxxx) der havde skivebremse
foran, men bevares - det er ikke sikkert jeg husker rigtigt.

Tjek evt. i din MC-Revy om den nævner noget om at XL600R indtil 1985 havde
den der elendige tynde pis-forgaffel med 39mm rør som flexede som
makaronier, men at XL600R fra 1986- havde en fremragende 41mm gaffel som
ganske vist ikke havde hulens meget vandring, men som dog virkede fint og
ikke flexede. Nej, vel? MC-Revyen påstår sikkert at alle XL600'erne har
samme forgaffel. Det har de ikke.

Rittig

Fra : Tobias Rathje

Dato : 20-11-02 17:29

On Wed, 20 Nov 2002 17:02:38 +0100, Claus Rittig wrote:

> Okay, undskyld - mit svar til dig var vist lidt kort for hovedet.

Det er så OK. Jeg skal da bestemt heller ikke gøre mig klog på den
cykel, jeg synes bare lige jeg ville kigge i MC-revyen når nu jeg havde
den liggende. Men det lyder på folk herinde som om det generelt er
informationskilde af tvivlsom karakter.

> [...]
> Re 2G som blev lavet 1987 - 1988 (Stelnumrene MD11-6xxxxx) der havde
> skivebremse foran, men bevares - det er ikke sikkert jeg husker rigtigt.

Hehehe, så kan det være vi alligevel skal vædde om den kasse øl...

Tobbe

Fra : Claus Rittig

Dato : 20-11-02 21:48

> Hehehe, så kan det være vi alligevel skal vædde om den kasse øl...

Jah, det jeg forsøger at udtrykke er: Der ER ikke nogen 89er. Den er
produceret i 88. Måske er den først indregistreret i '89, men det gør den
ikke til en 89er.

Okay, her er jeg også lidt i tvivl, det kan faktisk godt være at MD11-6x
serien først gik ud af produktion i løbet af '89, men jeg tror det ikke.

Hvorom alting er, så er tromlebremser på forhjulet på en off-roader noget
lort. Tromlebremse på baghjulet, derimod, er ret fint. Bagskivebremser
slides nemlig meget hårdt ved terræn-kørsel fordi der hele tiden er skidt og
vand på/i dem. Nu bruger man primært bagbremsen på en off-roader til at
dreje med, men man kommer jævnligt ud for at bremsen bare ikke ER der, lige
i det sekund man har brug for den - fordi det lige tager et sekund at køre
skidt og vand af den, før den bider. Tromlebremsen bider altid. (Okay, kører
man i så våde områder at der kommer vand i tromlebremsen, så virker den
endnu ringere end en våd skivebremse, og den er læææænge om at blive tør
igen). I et motocross heat på en våd sandbane kan jeg nogle gange bruge et
sæt bagbremseklodser helt op uden overhovedet at bruge bagbremsen. Og
bagbremseskiver er noget man skifter jævnligt, de slides simpelthen ned.

Rittig

Fra : dots

Dato : 20-11-02 11:40

> [...]
> den har skive på forhjulet. Jeg mener at '88eren var den første med
> skivebremse foran, men få stelnummeret og ring til en lokal

Lige nu kan jeg faktisk ikke huske om den nu også havde tromle foran !!? Jeg
har kun set den en gang og hæftede mig nok mest ved årgangen.

> Du er ikke ved at være desperat, vel?

Jo.. det er jeg !! Har solgt hestene og så gerne en mc i stalden inden
weekenden

> [...]

> godt ned. Køb ikke noget du ikke har prøvekørt.
>
> Rittig
> (Tidligere XL250 ejer, med blokeringsfri bremser. Tromle)

Hehe, jeg ved du har ret, men jeg er ikke sikker på at fornuften råder...
Hvis du ikke boede så langt væk, ville jeg ha' bedt dig om at tage med ud og
vurdere den mc. Jeg skal ud og kigge på den igen, sammen med et par venner -
ingen af os har den store mcforstand, men 3 der kigger må da være bedre end
en enkelt.

Mvh dots
Stadig knallertejer ...

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 20-11-02 12:01

"dots" <dots@tdcadsl.dk> writes:

> [...]
<snip>

Jeg er helt enig med Claus - la' vær'.
Motorcykler er sådan noget der kan gøre ondt at impulskøbe. Denne gruppe
er fuld af lidelseshistorier. Specielt når man et par dage efter det glade
køb opdager de par fejl, der hurtigt bliver til mange, og ofte dyre fejl.

Men det er da altid noget det ikke er en RD350 du har kig på...

> ... men 3 der kigger må da være bedre end en enkelt.

Det ved jeg nu ikke - jeg kan godt nævne 2 jeg aldrig vil have råd af i
forbindelse med køb af motorcykler
Men det er altid godt at have en skeptiker med til at påpege alle de ting
man selv mere eller mindre ubevidst vælger at ignorere.

--
Mikkel
motortosse.dk

Fra : Søren Lindholt

Dato : 20-11-02 12:02

Mikkel Christensen <mic@rrxnord.dk> wrote in article
<87ptt04iax.fsf@rrxnord.dk>...
> [...]
> Men det er altid godt at have en skeptiker med til at påpege alle de ting
> man selv mere eller mindre ubevidst vælger at ignorere.

Jep. Og mon ikke der er nogen forstandige her i gruppen der kunne assistere
i eftersynet??
Vågn nu op derude på Sjælland!

--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : dots

Dato : 22-11-02 19:17

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse
> Jep. Og mon ikke der er nogen forstandige her i gruppen der kunne
> [...]

Tusind tak for hjælpen meen, jeg tror desværre at de fleste off-rødder
befinder sig i det jyske..
Jeg har meldt mig ind i D.O.R.M.C.K.- og ifølge medlems listen, tjaa så ser
det sg kedeligt ud ! Åbenbart er der ikke plads til off-road i
nordvestsjælland. Jeg må prøve at foretage (et så godt jeg kan) godt køb, og
så ka i altid gi mig reprimander om ditten/datten, når jeg triller
nordenfjords.

Hilsen dots