Mail fra Mosegaard
Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 19-11-02 17:14

Hej

Søren Mosegaard er nu begyndt at spamme mig personligt, altså via.
mail. Mailene er naturligvis sendt fra en eller anden obskur,
udenlandsk mailserver. Kan jeg på nogen måde gøre noget ved det, eller
skal jeg bare vænne mig til at der også kommer spam fra ham?

Det er samme tekst som den posting med pigen der er blevet misbrugt.

Mvh Trine

http://www.usenet.dk
http://www.triane.dk, juletræer, dekorationsmateriale og julebutik

Fra : Jakob Paikin

Dato : 19-11-02 17:15

Der er næppe juridiske handlemuligheder, men www.spamcop.net er en god
teknisk hjælp.

Ligeledes er spampal (www.spampal.co.uk) god til at stoppe spam...

--
Jakob Paikin

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-11-02 12:16

Jakob Paikin <news@paikin.dk> writes:

> Der er næppe juridiske handlemuligheder, men www.spamcop.net er en god
> teknisk hjælp.
>
> Ligeledes er spampal (www.spampal.co.uk) god til at stoppe spam...

Problemet med Mosegaard er jo at han skriver fra forskellige
news-/mailservere hver gang. Der ud over skriver han jo aldrig at det
er ham, omend det ikke er så svært at regne ud. Derfor kan det jo
næppe bevises at det er ham, da man så skal have oplysningerne fra
disse små, obskure, udenlandske servere.

Desværre må man vel bare lære at leve med det og håbe på at han på et
eller andet tidspunkt får et liv.

*SUK*

Fra : Svenning

Dato : 19-11-02 17:26

> [...]

> udenlandsk mailserver. Kan jeg på nogen måde gøre noget ved det, eller
> skal jeg bare vænne mig til at der også kommer spam fra ham?
Hvis de kommer fra en obskur udenlandsk mailserver, kan du vel egentlig ikke
vide om det er ham.

Fra : Padre

Dato : 19-11-02 18:47

> [...]
> udenlandsk mailserver. Kan jeg på nogen måde gøre noget ved det, eller
> skal jeg bare vænne mig til at der også kommer spam fra ham?

I det omfang det kan bevises, det er én konkret person, ville jeg personligt
forsøge mig med at få et tilhold, så overtrædelsen heraf kunne straffes
efter straffelovens

§ 265. Den, der krænker nogens fred ved trods forud af politiet given
advarsel at trænge ind på ham, forfølge ham med skriftlige henvendelser
eller på anden lignende måde forulempe ham, straffes med bøde eller fængsel
indtil 6 måneder. En af politiet meddelt advarsel har gyldighed for 5 år.

Jeg er desværre ikke bekendt med betingelserne for at få meddelt et tilhold,
men hvis det kan bevises, at der er én konkret person, der har sendt dig
adskillige mails, og de ikke kan beskrives som decideret reklame, dvs. med
en konkret salgsformål eller lignende "undskyldning", så kunne det være, det
var muligt.

Held & lykke med det

Padre

Fra : Nette

Dato : 20-11-02 00:55

"Trine Kornum Christiansen" wrote
> [...]
> skal jeg bare vænne mig til at der også kommer spam fra ham?
>
> Det er samme tekst som den posting med pigen der er blevet misbrugt.

Trine, lad mig lige vide, hvad du ender op med at gøre ved det
Står nemlig med samme problem....

Nette

Fra : Britta Larsen

Dato : 20-11-02 08:46