hjælp en tyv har taget min knallert 45!!
Fra : Edmund Andkjær

Dato : 19-11-02 17:32

FUCK JEG HADER TYVE(N)

Det er måske ikke den rigtige newsgruppe, men det er sku lige meget
jeg fik stjålet min Yamaha JOG (ny model) mellem d.11-12 november.
Ved Soluret i det Syd Østlige område af Odense, den er sølv farvet og
har nummerpladen JR503, hvis nogen som læser denne tekst kommer i
nærheden af den, og kan tilbage levere den til mig, så giver jeg 5000,-
kontakt.

Ikke noget med at melde tyven, nej jeg vil sku bare have det tilbage "!",

havde ikke råd til kasko forsikring

Hvis du er tyven, så please kom tilbage med den, jeg har givet pisse mange
penge for den.
jeg har sparet op i meget langtid, jeg studere, og det er SU 4000,- pr. MD.

Venlig hilsen Edmund Andkjær.

Fra : Kim Larsen

Dato : 19-11-02 17:59

"Edmund Andkjær" <edmund@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> penge for den.
> jeg har sparet op i meget langtid, jeg studere, og det er SU 4000,- pr.

Ikke for noget, men hvis du har brugt så mange penge på den, og du får
4000.- pr. mdr., hvordan kan du så tilbyde 5000.- for at få den retur, og
hvorfor ikke melde den der har forurettet dig, det lyder helt ærligt lidt
lusket

Kim Larsen

Fra : Brian Axelgaard [940~

Dato : 19-11-02 20:19

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvorfor ikke melde den der har forurettet dig, det lyder helt ærligt lidt

Okay... prøv du lige at betale husleje og dine egen føde... ja og andre
uforudsete regninger - og så for 4000,- om måneden... man får mere for at
sidde på sin flade røv(social hjælp eller hvad det nu hedder) det er sgu
grotesk.

sorry for OT!

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-11-02 18:02

Edmund Andkjær wrote:

> FUCK JEG HADER TYVE(N)

Også her :-/

> Det er måske ikke den rigtige newsgruppe, men det er sku lige meget

Ok.

> [...]
> har nummerpladen JR503, hvis nogen som læser denne tekst kommer i
> nærheden af den, og kan tilbage levere den til mig, så giver jeg

Du skal vel være glad for du kom af med din Jog? Ej, spøg til
side...hvorfor fanden kan folk ikke finde ud af hvad der er dit og mit.
Grrr. Der er ikke noget at sige til at Kasko er så dyr, når nogle
lowlife impotente narkofattigluderrøve tror de bare kan tage som det
passer dem.

> Ikke noget med at melde tyven, nej jeg vil sku bare have det tilbage
> "!",

Det hjælper ikke noget at melde ham. Næh du, det der hjælper er at
gennebanke dem så hver en knogle i deres krop brækker. Så længe de er
krøblinge, så kan de sq ikke nakke noget... :-///

De fatter bare ikke at der er nogen som har deres køretøj kært!

> havde ikke råd til kasko forsikring

Heller ikke her.

> Hvis du er tyven, så please kom tilbage med den, jeg har givet pisse
> mange penge for den.

Tror det rager ham en bjælde. Desværre.

> jeg har sparet op i meget langtid, jeg studere, og det er SU 4000,-
> pr. MD.

Får du 4kilo i SU pr. måned?

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-11-02 18:46

Martin L. Johansen wrote:

> Det hjælper ikke noget at melde ham. Næh du, det der hjælper er at
> gennebanke dem så hver en knogle i deres krop brækker. Så længe de er
> krøblinge, så kan de sq ikke nakke noget... :-///

Og jo, det hjælper. Uden førlighed kan manden jo ikke stjæle... så jo,
det hjælper så længe han er uden førlighed.

Af samme grund hjælper dødsstraf i en given sag. Er manden død, så begår
han næppe kriminalitet igen.. Hvis I kan følge mig?

At man så selv bliver straffet er en anden side af sagen som ikke kan
diskuteres. Selv kriminelle har jo rettigheder.

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : Holger Danske

Dato : 19-11-02 18:55

Martin L. Johansen wrote:

> Og jo, det hjælper. Uden førlighed kan manden jo ikke stjæle... så jo,
> det hjælper så længe han er uden førlighed.

Mener du alvorligt at et simpelt tyveri = fratagelse af vedkommendes
førlighed !?!

> Af samme grund hjælper dødsstraf i en given sag. Er manden død, så
> begår han næppe kriminalitet igen.. Hvis I kan følge mig?

Aha, og hvis man så er uskyldig dømt, en undersøgelse i USA, efter
indførelse af DNA som bevis, der var ca. 8% af de dømte uskyldige !!
Og igen, simpelt tyveri = Dødsstraf ?!?!

> At man så selv bliver straffet er en anden side af sagen som ikke kan
> diskuteres. Selv kriminelle har jo rettigheder.

Ja det kaldes menneskerettigher, og i Dk. /skal/ man dømmes i en domstol for
at kunne betragtes som skyldig, men klart, opfordring til ulovligheder er
ligeså ulovligt som at udføre dem, så hvis nu Edmund følger dit råd, så er
du medskyldig, og får højst sandsynlig ligeså hård straf som Edmund vil få!
Selvtægtsvold kan give alt fra 6 mdr. til 6 år, set i sammenhæng med et
simpelt knallerttyveri, der giver en bøde, allerhøjst en betinget dom !!!

H.D.
--
-- Kun døde fisk flyder med strømmen --
-- Skønhed afhænger af øjnene der ser --

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 19-11-02 19:44

Holger Danske wrote:

> Mener du alvorligt at et simpelt tyveri = fratagelse af vedkommendes
> førlighed !?!

Nej. Men et lag tæsk er vel ikke af vejen? Hvis manden derved brækker et
ben, så pkt.1: Stjæler han ingenting så længe det er brækket og pkt.2:
Måske han tænker sig om en ekstra gang hvis han vidste at hver gang han
stjal noget, så gjorde det satans ondt...

De kriminelle i dag har jo ingen respekt for noget.. for straffen gør jo
ikke ondt på dem!

Jeg kan så også godt fortælle dig, at hvis en person stjal og
mishandlede min scooter, dvs mit eneste dyrtindkøbte transportmiddel,
som jeg passer og plejer (og som ikke er kaskoforsikret).. så slipper
han nok ikke med et brækket ben.. bare som en reminder om at mig fucker
man ikke med.

Samme hvis en person fx. voldtog min kæreste/kone... og jeg fik fat i
ham... han skulle nok ikke regne med at komme til at gå igen. Derimod
kommer han i fængsel så er han ude igen i løbet af no time.. damn, selv
at han måske ikke ville komme til at gå igen, er en mild straf
sammenlignet med det stakkels pigebarn der vil være mærket for resten
af livet!

Man skal ikke lade sig pisse på. Never ever!

De kriminelle har det sq godt her i landet. Ene og alene bygget på et
retssystem med rødder i middelalderen.

> Aha, og hvis man så er uskyldig dømt, en undersøgelse i USA, efter
> indførelse af DNA som bevis, der var ca. 8% af de dømte uskyldige !!

Ikke for at lyde hård, men det er vel prisen for at sikre os andres
sikkerhed? Hvad med resten 92% ? Er det ikke godt de er væk og aldrig
vil komme til at gøre noget ondt igen?

Men jo! Dermed ikke sagt det ikke er sørgeligt for de 8%, for det er det
sq.

> Og igen, simpelt tyveri = Dødsstraf ?!?!

Nej slet ikke. Har jeg heller ikke sagt.

> [...]
> hård straf som Edmund vil få! Selvtægtsvold kan give alt fra 6 mdr.
> til 6 år, set i sammenhæng med et simpelt knallerttyveri, der giver en

Jeg kender skam godt straffeloven så bare rolig :)

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : Holger Danske

Dato : 19-11-02 19:56

Martin L. Johansen wrote:

> [...]
> pkt.2: Måske han tænker sig om en ekstra gang hvis han vidste at hver
> gang han stjal noget, så gjorde det satans ondt...

Sharia lovgivning a lá Taleban..

> De kriminelle i dag har jo ingen respekt for noget.. for straffen gør
> jo ikke ondt på dem!

Tjaaaee, nu er det folketinget der laver lovene, politiet der håndhæver den,
og domstolene der dømmer. Hvis du er utilfreds med strafferammen, så brug
din stemme ved valgene !!

> [...]
> som jeg passer og plejer (og som ikke er kaskoforsikret).. så slipper
> han nok ikke med et brækket ben.. bare som en reminder om at mig

Hvis det er dit eneste transport middel, så er det da direkte dumt ikke at
have kasko på, især med din holdning, hvor du er villig til at tage 6mdr.
til 6 år, for at fortælle nogen at det er sgu dumt at stjæle din scoot. Helt
ærligt, hvemtror du der virker mest dum ? Ham der stjæler din scoot, eller
dig med mulige 6 år i bogen !?!?!

> [...]
> selv at han måske ikke ville komme til at gå igen, er en mild straf
> sammenlignet med det stakkels pigebarn der vil være mærket for resten

Det er 2 helt forskellige ting, din scooter kan jo ikke tage skade for
"livet" på samme måde som en kone/kæreste, og jeg kan forstå hvis nogen har
lyst til at blive fysiske over for voldtægtsmænd og pædofile, selv jeg er
ikke sikker på at jeg ku' lade være, men vil dog igen gøre opmærksom på at
det ikke hjælper din kone/kæreste at du sidder i fængsel næsten lige så lang
tid som overfaldsmanden, brug din stemme i stedet !

> Man skal ikke lade sig pisse på. Never ever!

Er der mon andre måder ikke at lade sig pisse på, end ved at bruge vold ?
Ja det tror jeg der er, jeg har da lært at vold avler mere vold, ligesom
tryk avler modtryk..

> De kriminelle har det sq godt her i landet. Ene og alene bygget på et
> retssystem med rødder i middelalderen.

Og hvordan vil du lave det om ? Ved at slå alle du mener laver noget
kriminelt ? Nej vel, det får du ikke lavet loven om ved.
Brug din stemme !!

> Ikke for at lyde hård, men det er vel prisen for at sikre os andres
> sikkerhed? Hvad med resten 92% ? Er det ikke godt de er væk og aldrig
> vil komme til at gøre noget ondt igen?

Nu er jeg slet ikke tilhænger af dødsstraf så det synes jeg overhovedet
ikke, men kan slet ikke forstå at du synes det er i orden med de 8% !!
Hvad nu hvis det var ligedan i Dk. og du blev, urettekigt dømt for mord, og
venetede på at blive henrettet ?!?!

> Men jo! Dermed ikke sagt det ikke er sørgeligt for de 8%, for det er
> det sq.

Ja sig det til deres familier.
Hovsa, det var bare ærgekigt, to bad !!!!

> Nej slet ikke. Har jeg heller ikke sagt.

Så har jeg misforstået din "i en given situation", men så er det jeg vil
spørge, hvad er for dig "en given situation", jeg mener hvis du synes at en
knallert/scooter tyv skal bankes til "lirekassemand", hvad skal en bankrøver
så have ? Eller en tasketyv ? o.s.v.

> Jeg kender skam godt straffeloven så bare rolig :)

Og alligevel vil du gerne, potentielt, sætte din fremtid over styr !!

B.t.w. vi er rigelig off topic her, vi kan for min skyld gerne fortsætte, i
f.eks. dk.politik

H.D.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-11-02 10:13

Holger Danske wrote:

> Sharia lovgivning a lá Taleban..

Tja... det virker!

> Tjaaaee, nu er det folketinget der laver lovene, politiet der
> håndhæver den, og domstolene der dømmer. Hvis du er utilfreds med
> strafferammen, så brug din stemme ved valgene !!

Det har jeg gjort mange gange.. og det har ikke hjulpet. Så jeg kan ikke
rigtig forstå at du fremsiger den idé... (hvilket mange iøvrigt gør)

> [...]
> stjæle din scoot. Helt ærligt, hvemtror du der virker mest dum ? Ham
> der stjæler din scoot, eller dig med mulige 6 år i bogen !?!?!

Man kan tænke med hjertet og hjernen. Tænker jeg med hjertet så gør jeg
ovenstående.. tænker jeg med hjernen så gør jeg ikke. Husk nu lige at
gå efter bolden og ikke spilleren...

Er du klar over hvad en kasko koster?

Jeg ved jeg ikke virker dum, men nærmere følelsesmæssigt berørt. Du er
måske ligeglad med at nogle stjæler dit køretøj. Okay, det er måske
bare et transportmiddel for dig, et som bliver vasket en gang i måneden
og polering? "HVad er det for noget?" tænker du sikkert.. hmmm. Måske
jeg er forkert på den, men så må du fortælle mig det. Men noget jeg
passer godt på og passer og plejer og er glad for... det skal ingen
tænke på at røre/stjæle.

> Det er 2 helt forskellige ting, din scooter kan jo ikke tage skade for
> "livet" på samme måde som en kone/kæreste, og jeg kan forstå hvis

Nej nej, det var også bare et eks.

> [...]
> igen gøre opmærksom på at det ikke hjælper din kone/kæreste at du
> sidder i fængsel næsten lige så lang tid som overfaldsmanden, brug din

Du har helt ret. Se ovenfor med "hjernen og hjertet". Men igen.. den med
stemmen virker ikke.

> Er der mon andre måder ikke at lade sig pisse på, end ved at bruge
> vold ? Ja det tror jeg der er, jeg har da lært at vold avler mere
> vold, ligesom tryk avler modtryk..

Det har jeg også lært. Med fare for at virke racistisk (jeg vil prøve at
undgå det), hvorfor tror du så at så mange indvandrer er kriminelle?
Det er da fordi de ikke får en straf de er vant til i forhold til deres
hjemland. Jeg tror nok mange af den ville afstå fra at lave en masse
dumt hvis det gjorde ondt hver gang.. ligesom de kender fra hjemlandet.

Tag dig selv for eksembel... rører du nogensinde ved en varm kogeplade?
Nej for det gør ondt. Rører en hest nogensinde ved stødhegnet? Nej for
det har den gjort en gang før og det gjorde ondt. Hopper du nogensinde
ud fra 10 etage? Nej for det gør ondt.

Ting man ved gør ondt, frastår man fra at udføre. Plain and simple. I
bund og grund er vi mennesker dyr, hvad enten vi vil det eller ej, vi
er bare en del mere intelligente end dem "under os". Men derfor har vi
stadig en del fællestræk, derunder det med at når noget gør ondt, så
gør vi det ikke.

> Og hvordan vil du lave det om ? Ved at slå alle du mener laver noget
> kriminelt ? Nej vel, det får du ikke lavet loven om ved.

Næh, men man får måske mindsket en masse kriminalitet.. (hvis alle
gjorde det vel og mærke). Nu er jeg ikke kriminel, men hvis jeg var, og
jeg vidste at hver gang jeg gjorde noget dumt, så gjorde det meget
ondt, ja så droppede jeg nok de levevej skal du se.

> Brug din stemme !!

Jeg har brugt den så mange gange jeg efterhånden er hæs.

> [...]
> med de 8% !! Hvad nu hvis det var ligedan i Dk. og du blev, urettekigt
> dømt for mord, og venetede på at blive henrettet ?!?!

Jeg siger ikke det er 100% iorden, men at det må være prisen! Hvis det
var mig selv så ville jeg da self. "ærgre" mig (forkert ord at bruge),
men altså. Jeg tror du ved hvad jeg mener.

> Ja sig det til deres familier.

Ikke mit job.

> Hovsa, det var bare ærgekigt, to bad !!!!

Tja..

> [...]
> synes at en knallert/scooter tyv skal bankes til "lirekassemand", hvad
> skal en bankrøver så have ? Eller en tasketyv ? o.s.v.

Det er ikke op til mig at bedømme. Men hvis en stjæler min scooter, så
skal han nok påregne at få besøg en mørk aften.. Hvis en voldtager min
kone/kæreste, skal han nok påregne at få mange besøg... Jeg går ikke
med taske, så jeg vil ikke sætte mig ind i hvad en dame vil ønske af
straf for en langfingret en.

Igen... tænker man med hjertet så ønsker man ovenstående, tænker man med
hjernen ønsker man det ikke.

I bund og grund i sidste ende vil det nok være fornuften der sejrer, og
i sidste ende så tror jeg vi deler samme synspunkt... du tænker bare
med hjernen i denne tråd og jeg tænker med hjertet... Fair and square.

> Og alligevel vil du gerne, potentielt, sætte din fremtid over styr !!

Se ovenfor.

> B.t.w. vi er rigelig off topic her, vi kan for min skyld gerne
> fortsætte, i f.eks. dk.politik

Lad os bare stoppe :)

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : Holger Danske

Dato : 20-11-02 11:01

Martin L. Johansen wrote:

> Tja... det virker!

> Det har jeg gjort mange gange.. og det har ikke hjulpet. Så jeg kan
> ikke rigtig forstå at du fremsiger den idé... (hvilket mange iøvrigt
> gør)

Sådan fungerer et demokratisk samfund. det er jo så op til dig at få så
mange med på at der skal stemmes på de/det parti der bedst opfylder dine
behov. At du så ikke synes det er nok, tjaaaee, men sådan er det nu engang,
vi kan jo ikke bare alle rende rundt og lave selvjustists !!

> Man kan tænke med hjertet og hjernen. Tænker jeg med hjertet så gør
> jeg ovenstående.. tænker jeg med hjernen så gør jeg ikke. Husk nu
> lige at gå efter bolden og ikke spilleren...

Det gør jeg også, altså går efter bolden, vil bare sandsynliggøre over for
dig at det udefra virker dumt, og helt ærligt er en scoot det værd at få
ødelagt sin fremtid med en straffeattest !
Er det ikke mere et prioriteringsspørgsmål ?

> Er du klar over hvad en kasko koster?

Ja det er dyrt, men det ved man jo inden man køber sit køretøj, så det kan
ikke komme som nogen overraskelse, Evt. kunne man sørge for optimal sikring
af køretøjet, det er da også halvpepret, men er så til gengæld kun en
engangs investering !

> [...]
> hmmm. Måske jeg er forkert på den, men så må du fortælle mig det. Men
> noget jeg passer godt på og passer og plejer og er glad for... det

Nææ, der tager du fejl, kører jo selv på en gammel Yams FS1, og jeg vil da
også blive meget vred og ilde berørt hvis den skulle blive stjålet, men
igen, jeg skal tænke på mig selv og på min familie, så min prioritering er
at det er politiets arbejde, mine 3 børn og kone har det bedst ved at jeg er
hjemme og ikke i hotel gitterly, hvad der hurtigt kan blive konsekvensen ved
selvtægt.

> Nej nej, det var også bare et eks.

Jamen så var det en dårlig sammenligning.
Ville du også "smadre" folk der stjæler din bajer på et værtshus ?

> Du har helt ret. Se ovenfor med "hjernen og hjertet". Men igen.. den
> med stemmen virker ikke.

Jo den gør, hvis du kan få andre overbevist om at det er en god idé at
stemme på det parti der netop tilgodeser dig og dine behov, så langt det kan
lade sig gøre. Se bare på det som du selv er inde på indvandrerne, de har da
i aller højeste grad sørget for at DF er kommet i regering !

> [...]
> forhold til deres hjemland. Jeg tror nok mange af den ville afstå fra
> at lave en masse dumt hvis det gjorde ondt hver gang.. ligesom de

Helt anden diskusiion som jeg i forvejen argumenterer om i dk.politik og
dk.politik.indvandring som du er velkommen til at deltage i

> [...]
> stødhegnet? Nej for det har den gjort en gang før og det gjorde ondt.
> Hopper du nogensinde ud fra 10 etage? Nej for det gør ondt.

Tillært betinget refleks. Som intet har at gøre med en tankeproces men som
er et instinkt.
Er det ikke bedre at få folk til at /forstå/ ?
Man kan også banke både børn og hunde til at gøre som man vil have, men tror
du selv at det er den rette vej at gå ??

> [...]
> er bare en del mere intelligente end dem "under os". Men derfor har vi
> stadig en del fællestræk, derunder det med at når noget gør ondt, så

Se ovenstående !

> [...]
> og jeg vidste at hver gang jeg gjorde noget dumt, så gjorde det meget
> ondt, ja så droppede jeg nok de levevej skal du se.

Ja det siger du jo, men det viser sig jo at der er lige så mange fængsler i
muslimske lande med Sharia lovgivning som i f.eks. Dk. pr. indbygger.
Hvordan får du det til at hænge sammen med dine udtalelser om at tæv
forhindrer kriminalitet ?

> Jeg har brugt den så mange gange jeg efterhånden er hæs.

Som stadig er bedre end ingen stemme Nej du ved godt hvad jeg snakker om
*vbg*

> Jeg siger ikke det er 100% iorden, men at det må være prisen! Hvis det
> var mig selv så ville jeg da self. "ærgre" mig (forkert ord at bruge),
> men altså. Jeg tror du ved hvad jeg mener.

Jo, og der er vi så heller ikke helt enige, hvilket er helt ok.

> Ikke mit job.

Nu synes jeg du er lidt vægelsindet. Man kan da ikke på den ene side
advokere for at bruge magt, og så ikke stå inde for sine handlinger og ord
!?!?

> Tja..
´
Nej, vel, det ville fandme ikke være så godt, hvad nu hvis sønnen af den der
blev henrettet siger som du siger her. Han er jo så i sin gode ret til at
begå selvtægt, er han ikke ??

> [...]
> kone/kæreste, skal han nok påregne at få mange besøg... Jeg går ikke
> med taske, så jeg vil ikke sætte mig ind i hvad en dame vil ønske af

Kan du slet ikke se at hvis man starter med så hård en dom, for det der
betragtes som en af de mindste tyverier man kan lave i landet, hvad skal man
så give op ad, så når man jo til 16 års fængsel for at snyde på vægten !

> Igen... tænker man med hjertet så ønsker man ovenstående, tænker man
> med hjernen ønsker man det ikke.

Så vil jeg opfordre dig til at tænke med hjernen !

> [...]
> og i sidste ende så tror jeg vi deler samme synspunkt... du tænker
> bare med hjernen i denne tråd og jeg tænker med hjertet... Fair and

Præcis, men det der fik mig til at fare til blækhuset er jo at du opfordrede
Edmund til at tænke med hjertet, hvor du nok skulle have bedt hom om at
tænke med hjernen !

> Se ovenfor.

Jo, men jeg er stadig lidt i tvivl !

> Lad os bare stoppe :)

Det gør vi så nu, jeg kunne ikke lade være med at besvare dette indlæg, da
jeg synes det er en maget vigtig diskussion vi her har sat gang i )

H.D.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 20-11-02 13:12

Holger Danske wrote:

> [...]
> dine behov. At du så ikke synes det er nok, tjaaaee, men sådan er det
> nu engang, vi kan jo ikke bare alle rende rundt og lave selvjustists

Det kan man blive nødt til nogengange. Jeg kan simpelthen ikke acceptere
at fx. en voldtægtsforbryder slipper nemt. Fx. den anden sag med ham
som blev nakket fra Middelfart... thumbs up! Helt fint synes jeg. Dog
kunne de godt have skånet konen, så hun ikke skulle have overværet det.

> Det gør jeg også, altså går efter bolden, vil bare sandsynliggøre over

Ok. Tak

> for dig at det udefra virker dumt, og helt ærligt er en scoot det værd
> at få ødelagt sin fremtid med en straffeattest !

Måske den kriminelle tænker at han fik som fortjent og intet melder?

> Er det ikke mere et prioriteringsspørgsmål ?

Jo.

> [...]
> kan ikke komme som nogen overraskelse, Evt. kunne man sørge for
> optimal sikring af køretøjet, det er da også halvpepret, men er så til

Jeg har med vilje fravalgt min kasko og så har folk bare at kigge på
nummerpladen inden de tænker: "Den snupper jeg sq". For hvis den
nummerplade ikke er indregistreret i deres navn, så fingrene væk.

Desværre er det ikke sådan i den virkelige verden

> [...]
> har det bedst ved at jeg er hjemme og ikke i hotel gitterly, hvad der
> hurtigt kan blive konsekvensen ved selvtægt.

Det er ikke smart at komme ind og sidde, nej. Men som jeg skrev ovenfor,
så er det slet ikke sikkert det vil ske.

> Jamen så var det en dårlig sammenligning.

Det vil jeg ikke mene.

> Ville du også "smadre" folk der stjæler din bajer på et værtshus ?

Nej, han ville få 3 sekunder til at aflevere før jeg ville få ham smidt
ud. Jeg er ingen slagsbror, men bliver jeg berørt på følelserne så..
Sådan tror jeg mange er. Dig inkl. da du selv har sagt det nok ville
kriple i fingrene for at nakke en vildtægtsforbryder hvis det var din
familie det gik ud over. Fuldt forståeligt.

Nej, jeg ville ikke "smadre" een som stjal min øl, men jeg ville heller
ikke være i samme lokale som ham, og eftersom det ikke er mig som har
gjort noget galt, så må han sq daffe et andet sted hen.

> Helt anden diskusiion som jeg i forvejen argumenterer om i dk.politik
> og dk.politik.indvandring som du er velkommen til at deltage i

Nu ved jeg ikke hvad din holdning er til den sag, så det vil jeg ikke
komme ind på. Men jeg tror hellere jeg vil gå over og snakke til min
dør, fremfor at deltage i sådan en diskution... folk har deres mening
om udlændinge og den kan bare ikke ændres gennem diskution

> Tillært betinget refleks. Som intet har at gøre med en tankeproces men
> som er et instinkt.

Jep, instikt. Gør det ondt, ved man det pr. instinkt.

> Er det ikke bedre at få folk til at /forstå/ ?

Jo, men kan man det? Jeg tvivler.

> Man kan også banke både børn og hunde til at gøre som man vil have,
> men tror du selv at det er den rette vej at gå ??

Nej. Og dog: Jeg kan huske da jeg var barn... der gjorde jeg på et
tidspunkt noget uartigt, og jeg vidste jeg ikke måtte... jeg fik den
største røvfuld af min mor.. siden har jeg ikke gjort det... det
virkede sq!

> Se ovenstående !

Ok.

> [...]
> fængsler i muslimske lande med Sharia lovgivning som i f.eks. Dk. pr.
> indbygger. Hvordan får du det til at hænge sammen med dine udtalelser

Det kan jeg ikke forklare. Men hvordan forklarer du så at al
kriminalitet her i landet, der indgår 50% af dem, indvandrere? Og der
er altså ikke så mange i landet at det kan retfærdiggøres. De _er_ mere
kriminelle, ihvertfald heroppe og det er sq synd for dem som virkelig
integrerer sig.

> Som stadig er bedre end ingen stemme Nej du ved godt hvad jeg
> snakker om *vbg*

Enig, bedre end ingenting, men ikke nok.

> Jo, og der er vi så heller ikke helt enige, hvilket er helt ok.

Pyha.

> Nu synes jeg du er lidt vægelsindet. Man kan da ikke på den ene side
> advokere for at bruge magt, og så ikke stå inde for sine handlinger og
> ord !?!?

Hmm, hvad mener du? Se evt. nedenfor hvis det var det du hentydede til.

> Nej, vel, det ville fandme ikke være så godt, hvad nu hvis sønnen af
> den der blev henrettet siger som du siger her. Han er jo så i sin gode
> ret til at begå selvtægt, er han ikke ??

Jeg kan følge dig (!), men jeg vælger at se det lidt ovenfra... ikke at
se befolkningen som individer, men som helhed.. Dvs. hvis det kræver 10
uskyldige ofre for at redde/beskytte 1000000... ja så må det være
prisen.... Hårdt jeg ved det. Og jeg ville self. ønske det skete for
naboen og ikke mig selv. Derfor vil jeg heller ikke håbe det bliver
nødvendigt at ofte uskyldige, helst undgå det jo!

> [...]
> der betragtes som en af de mindste tyverier man kan lave i landet,
> hvad skal man så give op ad, så når man jo til 16 års fængsel for at

Det skal differencieres. Hvis en stjæler min scooter fx. og jeg skulle
vælge en straf som jeg ville mene passede 100% i mit tilfælde... :

1. Tyven skulle fluks bliver kørt hen til den lokale Peugeot og købe en
SPRITNY scooter til mig.

2. Som tak for ulejligheden et par på hovedet (kun et par, ikke tæsk,
men bare så han har et blåt øje om minde.)

Så bliver jeg holdt fri for udgifter. Hvis min scooter har været
stjålet, så vil jeg ikke have den tilbage, for en tyv er ligeglad. Den
bliver totalt mishandlet. Derfor vil jeg have en ny. Kan det ikke lade
sig gøre, så må der hårdede midler til.

Hvis jeg kunne få de 2 ovennævnte punkter opfyldt, så ville jeg ikke
gøre mere ved den sag.

> Så vil jeg opfordre dig til at tænke med hjernen !

Sjovt, det siger min far også altid.. Alligevel ville han have svært ved
ikke at gribe til selvtægt hvis en eller anden overfaldte mig eller
dræbte mig... hmmm. Men som han siger: "Du skal gøre som jeg siger og
ikke gøre som jeg gør".

Fair nok

> Præcis, men det der fik mig til at fare til blækhuset er jo at du
> opfordrede Edmund til at tænke med hjertet, hvor du nok skulle have
> bedt hom om at tænke med hjernen !

Jeg vil ikke bede ham om noget. Han skal selv vælge. Når jeg skriver, så
skriver jeg med hjertet.

> Jo, men jeg er stadig lidt i tvivl !

Bare rolig, når alt kommer til alt, så sætter jeg nok ingenting over
styr, da hjernen sejrer.

> Det gør vi så nu, jeg kunne ikke lade være med at besvare dette
> indlæg, da jeg synes det er en maget vigtig diskussion vi her har sat
> gang i )

Ok, så vil jeg også stoppe

--
Martin L. Johansen
_____________________________

Fra : RP

Dato : 19-11-02 18:16

> jeg fik stjålet min Yamaha JOG (ny model) mellem d.11-12 november.
Surt :-/

Prøv at sætte et opslag på http://www.varmesager.dk/ - nok ikke verdens mest
besøgte side, men det kan jo ikke skade. Held og lykke med at finde
knallerten igen

Og uden at starte en længere diskussion - selvtægt hjælper intet(!)

// Dennis

Fra : Holger Danske

Dato : 19-11-02 18:20

Edmund Andkjær wrote:
> [...]
> mange penge for den.
> jeg har sparet op i meget langtid, jeg studere, og det er SU 4000,-

Mopedgallery.com har en efterlysningsside, og er derudover en glimrende
knallert/scooter side !! *vbg*
Gå ind og opret dig, og få en masse til at tjekke efter din scoot, der er
vidst også en hel del fra Odense !!
Håber du finder, men meld det alligevel til politiet, og glem alt om
selvtægt, da du ellers risikerer at have fået SU forgæves, især hvis du
skulle få en fængselsdom !!

H.D.

Fra : Egon Christensen

Dato : 28-11-02 12:38

NÅÅÅÅÅÅÅR hvor er det synd HA HA HA HA HAH AH AH HA HA SÅ LÅS DEN
DOG og køb en kasko IDIOT!!!!!

Fra : Kim Larsen

Dato : 28-11-02 13:00

"Egon Christensen" <egonhardy@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> NÅÅÅÅÅÅÅR hvor er det synd HA HA HA HA HAH AH AH HA HA SÅ LÅS
DEN
> DOG og køb en kasko IDIOT!!!!!

Du er sgu da noget af en jublenar er du ikke ?

Kim Larsen

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-11-02 15:32

On Thu, 28 Nov 2002 12:38:09 +0100, Egon Christensen wrote:

> NÅÅÅÅÅÅÅR hvor er det synd HA HA HA HA HAH AH AH HA HA
> SÅ LÅS DEN DOG og køb en kasko IDIOT!!!!!

Nu ved jeg ikke lige hvor tilsyret din hjerne, eller mangel på samme,
er, men har du overvejet hvad en kasko koster? Og har du overvejet at en
låst scooter ikke er garanti for at den bliver stjålet?

Nej vel, det tænkte jeg heller ikke. Hold kæft hvor var din post
latterlig. Kom igen!

Du er enten ny her, eller også pisseligeglad med netikette. Besøg
www.usenet.dk og bliv klogere på hvordan man opfører sig herinde.

/Martin