Skorsten, montering af rustfri foring ?
Fra : edob

Dato : 19-11-02 15:48

Hej NG.

Sidste sommer installerede jeg en Tasso støbejernskedel og nyt oliefyr. Den
gamle pladejernsskorsten blev genanvendt (galvaniseret jernplade).

Efter blot en fyringssæsson ser skorstensfejeren nu at den indvendig del af
skorstenen er rustet op. (masser af rustskaller ligger nede i kedlen).

Den nye kedel og oliefyr har gjort "kål" på den gamle skorsten fordi
røg/skorstenstemperaturen er blevet meget lav - samtidig lukker det nye
oliefyr med en klap for den tidligere "naturlige" ventilation som var med
til at tørre skorstenen. Altsammen godt for min fyringsøkonomi - men ikke
for den gamle skorsten.

Skorstensfejeren foreslog montering af en rustfri inderforing i den gamle
skorsten. Sektioner popnittet sammen og sat ned ovenfra.

Er der nogen i NGén som har erfaringer ? Hvor køber jeg rustfrie
inderforinger ??

Venlig hilsen.

Frank.

Fra : zigge

Dato : 19-11-02 16:11

Hvad er lysningen (diameteren indv.) i skorstenen? Kunne du evt. sætte en
Isokern foring i istedet, den er ihvertifald syrefast til et oliefyr. Hvad
koster en ny skorsten i forhold til at renovere den gamle???

//zigge