Opsigelse af hjemmeside-hosting ?
Fra : Jakob Munck

Dato : 19-11-02 15:04

Jeg har haft em hjemmeside, som er blev hostet hos et firma i København. I
begyndelsen af 2992 ønsker at flytte denne hjemmeside til et andet domæne,
og ville altså nedlægge den gamle hjemmeside. Den 23. februar 2002 sender et
brev (snail-mail) til firmaet (for at være sikker på, at opsigelsen kan
dokumenteres). I brevet står "

---------------------
"Vedr. xxx-domæne
Da ovenstående domæne flyttes over på det nye yyy-domæne ønskes det ikke
forlænget, når abonnementsperioden udløber."
-----------------------

Herefter hører jeg ikke noget fra firmaet, før de i september 2002 sender
mig en regning for en ny abonnementsperiode til nævnte domæne. Jeg reagerer
og siger, at det må være en fejl, da hostingen er opsagt, men de mailer til
mig, at man - i henhold til deres betingelser - skal opsige sin hosting ved
at angive sin personlige brugerkode, og det har jeg endnu ikke gjort. Altså
sender de så min gamle kode til mig, og jeg sender et nyt brev til firmaet,
hvor jeg opsiger domænet igen med angivelse af denne kode.

Så sender de mig derefter en regning for ny abonnementsperiode, med den
begrundelse, at jeg har opsagt min hosting for sent. De regner opsigelsen
for at være det brev som er sendt til dem i anden omgang, og ikke det
første.

Men mit første brev (citeret ovenfor), hvor jeg opsiger min hosting, er
sendte ca. et halvt år inden at abonnementsperiodens udløb, og med præcis
angivelse af hvilken hosting jeg ønskede at opsige, dog uden angivelse af
hemmelig kode. Dengang reagerede firmaet ikke, så derfor gik jeg ud fra, at
hostingen var opsagt.

Nu truer de så med at "indberette mig til Ribers", hvis jeg ikke betaler!

Hvad mener andre om juraen i denne sag?

v.h.
Jakob Muncker

Fra : Jakob Munck

Dato : 19-11-02 15:35

Undskyld skrivefejl !

Der skulle naturligvis have stået:

"I begyndelsen af 2002 ønsker jeg at flytte denne hjemmeside til et andet
domæne,
og vil altså nedlægge den gamle hosting....."

jm

PS. Håber på gode svar !

Fra : Peter G C

Dato : 19-11-02 15:44

"Jakob Munck" <jakob.munck@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

[klip]

> Nu truer de så med at "indberette mig til Ribers", hvis jeg ikke betaler!
>
> Hvad mener andre om juraen i denne sag?

Din første opsigelse er god nok - vil jeg umiddelbart antage. Modparten
burde have reageret før.

Skriv til modparten og anfør (igen) hvor du ikke vil betale: du har opsagt i
rette tid.

/Peter

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-11-02 00:08

Peter G C skrev:

> [...]
>burde have reageret før.

>Skriv til modparten og anfør (igen) hvor du ikke vil betale: du har opsagt i

Tilføj at deres passivitet overbeviste dig om at der ikke var
noget problem ved opsigelsen.

--
Bertel

Fra : Lars Brink

Dato : 19-11-02 16:42

> Nu truer de så med at "indberette mig til Ribers", hvis jeg ikke betaler!
> Hvad mener andre om juraen i denne sag?

Den første opsigelse lydder fin nok. Du kan desuden ikke ende i Ribers
(eller rettere de må ikke sende dig til Ribers) før du har accepteret at
skylde pengene for den nye periode og det gør du jo ikke.

--
Mvh - Lars Brink

I have only been wrong once – that was when I thought that I was wrong.

Fra : TGD

Dato : 19-11-02 18:54

> [...]

> begrundelse, at jeg har opsagt min hosting for sent. De regner opsigelsen
> for at være det brev som er sendt til dem i anden omgang, og ikke det

Lyder forfærdelig meget som Andersen IT aká www.azero.dk

Dit første brev burde de have reageret, har selv haft en lignende episode
med Azero, hvor de skrev jeg skulle bruge en eller anden kode ting men
selvfølgelig først efter den "nye" periode startede gør de en opmærksom på
det.

Efter en del mail korrespondance har jeg ikke hørt fra dem siden.

Fra : Jakob Munck

Dato : 20-11-02 07:29

Tak for gode råd !

v.h.
Jakob Munck

Fra : PHK

Dato : 12-01-03 13:57

> Tak for gode råd !

Lej dine spil før du køber. Så finder du på billig måde ud af om det er et
spil du kan bruge.

--
_
|_|