Kyllingpate'?
Fra : Marberg

Dato : 18-11-02 22:08

Er der nogen der kan hjælpe med en opskrift på en kyllingleverpate'.?

Har prøvet hos Karoline men uden resultat.

MVH
Mogens

Fra : Jan Bøgh

Dato : 21-11-02 18:01

"Marberg" <marberg@post3.tele.dk> wrote in message
> Er der nogen der kan hjælpe med en opskrift på en kyllingleverpate'.?

Den gode Alfredo Tesio (ofte hørt som DR's italienske stemme) har dette
forslag som jeg hæmningsløst viderebringer idet jeg selvfølgeligt henviser
til kilden:

http://www.alfredotesio.dk/at_opskrifter.htm

Den er afprøvet og fundet god.

Pate di Fegatini
Kyllinge leverpostej

250 g kylling lever
Skalotteløg
Olivenolie
Selleri
Løg
Hvidløg
Timian
Rosmarin
Salvie
Cognac
Marsala
Enebær
Skal af en økologisk appelsin
50 g smør
Salt og peber

Rens kylling lever for sener, og skær den i terninger. Rens alle urterne og
hak dem fint gerne i køkkenmaskinen og steg dem let i olivenolie. Tilsæt
kyllinge lever og lad det stege lidt tilsæt cognac og marsala og lad det
stege i 7-10 minutter. Afkøl og blend det i køkkenmaskinen med salt og peber
og smør og tilsæt den revne appelsinskal.

Så bortset fra at han ikke skriver kyllingeleverpate i ét ord (FIDUSO), er
den en glimrende opskrift. Eventuelt kan der tilføjes lidt finthakket
kapers.

vh
Jan