Internettet er sundhedsskadeligt
Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-02 10:28

Er I klar over, at det kan være ret farligt at være på internettet? Jeg
har været væk et par dage, så jeg er temmeligt langt bagude med
nyhedsgrupper. Da jeg sad i går aftes; nå ja: i nat og forsøgte at tygge
mig gennem 400 indlæg her i gruppen, blev jeg pludselig så træt. Mine
øjne faldt i, og mit hoved begyndte at nikke. Det har jeg være ude for
før, men pludselig må jeg være faldet helt i søvn, for mit hoved faldt
ned, og jeg knaldede ansigtet lige ned i bordet. Jeg ramte vist ikke
tastaturet, der var skubbet lidt ind, men næsebroen på mine briller gav
mig et snitsår tværs over næseryggen, og jeg har stadig ondt i hele
ansigtet.
Morale: Man skal passe sin nattesøvn.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 19-11-02 10:36

henrik@muenster.dk writes:
> [...]
>tastaturet, der var skubbet lidt ind, men næsebroen på mine briller gav
>mig et snitsår tværs over næseryggen, og jeg har stadig ondt i hele

Så er det jo godt at du selv kan reparere dig

Håber du snart bliver smertefri.
Du ønskes god bedring af
Hanne
PS. Godt det ikke var på arbejde du faldt i søvn.

Fra : Christian Bech

Dato : 20-11-02 13:52

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> skrev:

>Så er det jo godt at du selv kan reparere dig

Tror du, det hjælper at ultralydsscanne den? Det er garanteret år
siden, at Henrik sidst rørte nål og tråd.

--
Christian

Fra : Per Madsen

Dato : 19-11-02 10:54

> [...]
> tastaturet, der var skubbet lidt ind, men næsebroen på mine briller gav
> mig et snitsår tværs over næseryggen, og jeg har stadig ondt i hele

Det lyder helt Homer Simpson-agtigt

Per

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-11-02 11:43

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Det lyder helt Homer Simpson-agtigt

Det lyder mere som dig en almindelig dag i ugen efter en håndfuld kolde
Albani'er !!

By the way hvordan er Albani's julebryg ? Os her i Danmarks vigtigste by
kan jo ikke sådan lige skaffe de fynske dråber !

Måske du kunne tage en kasse med til City, når du dukker op en dag ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Per Madsen

Dato : 19-11-02 12:40

> Det lyder mere som dig en almindelig dag i ugen efter en håndfuld kolde
> Albani'er !!

LOL

> By the way hvordan er Albani's julebryg ? Os her i Danmarks vigtigste by
> kan jo ikke sådan lige skaffe de fynske dråber !
>
> Måske du kunne tage en kasse med til City, når du dukker op en dag ?

De er MEGET stærke! Flere af beværtningerne her i Odense er stoppet med
at servere Albani's Blålys, da folk ikke rigtig kan tumle dem. Jeg skal
gerne slæbe en flok med til Kbh. ...så kan du jo fortynde dem 3-4 gange
så du kan tåle dem

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-11-02 12:50

> [...]

> at servere Albani's Blålys, da folk ikke rigtig kan tumle dem. Jeg skal
> gerne slæbe en flok med til Kbh. ...så kan du jo fortynde dem 3-4 gange

LOL.

Melodi : Der er et yndigt land.

Der er et ølrigt land
det står med nød og næppe
blandt alt det pokkers vand
blandt alt det pokkers vand.
Det bugter sig blandt bar og kro
det hedder gamle Danmark,
og her er øllen go'
ja, her er øllen skam go.

Her drak i fordums tid
de mange fulde kæmper
dert mjød af fad med flid
dert mjød af fad med flid.
De drak og drak ej uden mén
og snubled' over bene
og faldt ved hver en sten
ja, hver en bauta sten.

Den øl er endnu skøn
og gid den aldrig vælter,
lad baj'ren stå så grøn
lad baj'ren stå så grøn.
De ædle sorters skønne øer
med sutter, fulde svende
og svimle danske møer
ja, svimle danske møer.

Hil druk og fædreland
hil hver en kølig bajer
vi drikker dem vi kan
vi drikker dem vi kan.
Vort gamle Danmarks SKÅL bestå
så længe øllet skummer,
og næsen bliver blå
med røde prikker på.
--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-11-02 11:52

> [...]
> tastaturet, der var skubbet lidt ind, men næsebroen på mine briller gav
> mig et snitsår tværs over næseryggen, og jeg har stadig ondt i hele

Hvad der var værre, var at du glemte at lukke dit webcam:

<http://www.skitzo.dk/tbk/2002/11/1028.jpg>
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : David Blangstrup

Dato : 19-11-02 12:33

> [...]
> tastaturet, der var skubbet lidt ind, men næsebroen på mine briller gav
> mig et snitsår tværs over næseryggen, og jeg har stadig ondt i hele

Eller også er dk.edb.mac enten ved at være for søvndyssende og/eller
sundhedsfarlig. Vælg selv!

--
David Blangstrup http://david.blangstrup.dk
Allerød, Danmark http://home.blangstrup.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 19-11-02 13:59

David Blangstrup <firstname@lastname.dk> wrote:

> Eller også er dk.edb.mac enten ved at være for søvndyssende og/eller
> sundhedsfarlig. Vælg selv!

Søvndyssende kan man vist ikke kalde det. Her hersker jo nærmest
borgerkrigsagtige tilstande.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens Juul Andersen

Dato : 19-11-02 22:21

Henrik,

Det værste ved en sådan oplevelse er vel, at det bagefter kan tage længere tid
at sove end man regner med

Venlig hilsen
Jens Juul Andersen

e mail: jens.juul@jja.dk
Http://www.JJA.dk
__________________

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-11-02 11:11

bechd@mac.com writes:

>Tror du, det hjælper at ultralydsscanne den? Det er garanteret år
>siden, at Henrik sidst rørte nål og tråd.
>
>--
>Christian

Jeg var ikke klar over at han havde så stor hul i hovedet, at det skulle
syes sammen

Men han har dog en kvinde i huset, så hjælp er der vel at hente?.

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 21-11-02 14:59

"Hanne Hertzog" <hanne@enterpol.dk> writes:

> Men han har dog en kvinde i huset, så hjælp er der vel at hente?.

Kommer vel an på om der insisteres på håndarbejde, eller om en
symaskine kan gøre det?

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-11-02 16:22

nospam0000@unixsnedkeren.dk writes:

>Kommer vel an på om der insisteres på håndarbejde, eller om en
>symaskine kan gøre det?

Kunne være man skulle tilbyde sin hjæp. Jeg er bedre på symaskine og til
håndarbejde end til computer

Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-11-02 17:49

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> Kunne være man skulle tilbyde sin hjæp. Jeg er bedre på symaskine og til
> håndarbejde end til computer

Måske, men er du også læge? Hvis nogen skal sy mit hoved sammen, så er
det trods alt det mest basale krav.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 21:14

In article <1fm0er4.16sd11j1hj26b2N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Måske, men er du også læge? Hvis nogen skal sy mit hoved sammen, så er
> det trods alt det mest basale krav.

Kan man ikke nøjes med at lime dig sammen? Det har jeg nogen ret
imponerende kurser i, og jeg har også omfattende erfaring i at lime mig
selv sammen - nogen gange med andre ting.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-11-02 23:16

> Kan man ikke nøjes med at lime dig sammen? Det har jeg nogen ret
> imponerende kurser i, og jeg har også omfattende erfaring i at lime mig
> selv sammen - nogen gange med andre ting.

Nå, du har også haft fingre i en tube cyanoacrylat. Det er ret svært at
få fingrene fra det igen.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 23:25

In article <1fm0r8p.9qr5jey67d8N%henrik@muenster.dk>,
henrik@muenster.dk (Henrik Münster) wrote:

> Nå, du har også haft fingre i en tube cyanoacrylat.

Jeg har dælme haft fat i en hel del tuber.

> Det er ret svært at få fingrene fra det igen.

Det er det. Det er specielt "sjovt" hvis man først har fået lidt
accelerator på fingrene.

Men jeg har nu også "licens" til betydeligt sjovere limtyper, og på en
tidligere arbejdsplads havde jeg min egen sprayflaske med sårlim.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-11-02 07:57

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Kan man ikke nøjes med at lime dig sammen? Det har jeg nogen ret
> imponerende kurser i, og jeg har også omfattende erfaring i at lime mig
> selv sammen - nogen gange med andre ting.

Hvis der er nogen der har brug for noget lekture i den lettere
afdeling kan jeg anbefale Adrian Mole bøgerne! Den unge herre er ikke
for kvik, men er det på en meget underholdende måde.

Hans forsøg på at sniffe lim endte med at han limede sit modelfly fast
på næsen.

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-02 21:11

In article <kku1ia6qja.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Hvis der er nogen der har brug for noget lekture i den lettere
> afdeling kan jeg anbefale Adrian Mole bøgerne! Den unge herre er ikke
> for kvik, men er det på en meget underholdende måde.

Interessant. Hvorfor valgte du at skrive det som et svar til netop et af
mine indlæg?

> Hans forsøg på at sniffe lim endte med at han limede sit modelfly fast
> på næsen.

Kan lige se det for mig. Jeg kender selv nogen der er en udemærket
begrundelse for opfindelsen af limstiften.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-11-02 22:32

> Interessant. Hvorfor valgte du at skrive det som et svar til netop et af
> mine indlæg?

> Kan lige se det for mig. Jeg kender selv nogen der er en udemærket
> begrundelse for opfindelsen af limstiften.

Thorbjoern, THORBJOERN, se nu at få svaret hr. Edlich. Jeg føler mig
virkelig fristet til at svare ham - et eller andet Det klør i
fingrene for at sende noget mis-stavet noget i retning af Sydkysten

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-11-02 23:05

mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk (Mich. Ottosen) writes:

> Thorbjoern, THORBJOERN, se nu at få svaret hr. Edlich. Jeg føler mig
> virkelig fristet til at svare ham - et eller andet Det klør i
> fingrene for at sende noget mis-stavet noget i retning af Sydkysten

Er det dig der er begrundelsen, da?

Du skal være velkommen alligevel - jeg vil da gerne høre din
forklaring på hvorfor at Edlich giver associationer til Mole.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-11-02 01:12

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Er det dig der er begrundelsen, da?

Det kan jeg ikke tro

> [...]

>Den unge herre er ikke
> for kvik, men er det på en meget underholdende måde.

Det rammer måske ikke på en prik, men det snerper da

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-11-02 01:15

In article
<1fm2orz.2lxdmb1c32w1xN%mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk>,
mich.ottosen@INVALID15post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Det rammer måske ikke på en prik, men det snerper da

Taaaak.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-11-02 12:23

> Taaaak.

Sæææl taaak. Selv det der med "ung" kan jo osse passe - selv for en far
til (snart) fem i hundegården ( er lågen intakt p.t.?)

Når man altså, som dig*, forstår at få dem leveret i bundter. Held og
lykke med foretagendet. (Jeg tænker faktisk meget på jer, Martin)

*fruen spiller vist hovedrollen her, ikke?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-11-02 22:52

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Interessant. Hvorfor valgte du at skrive det som et svar til netop et af
> mine indlæg?

Føler du dig truffet af min beskrivelse af en eksperimenterende
teenager? Det var nu ellers ikke meningen.

> Kan lige se det for mig. Jeg kender selv nogen der er en udemærket
> begrundelse for opfindelsen af limstiften.

Det bliver nu ellers først rigtigt pinligt efter han kommer på
skadestuen med flyet...

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-02 22:57

In article <kkof8he0hk.fsf@mimer.null.dk>,
Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Føler du dig truffet af min beskrivelse af en eksperimenterende
> teenager?

Nej, netop ikke. Jeg blev faktisk meget forundret.

> Det var nu ellers ikke meningen.

Det kunne jeg heller ikke forestille mig. Er det din newsreader der
driller igen?

> Det bliver nu ellers først rigtigt pinligt efter han kommer på
> skadestuen med flyet...

Jeg har lave mig et notat om bogen til hvis jeg skulle komme i den
situation at få lidt tid tilovers.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 23:09

> [...]

> teenager? Det var nu ellers ikke meningen.

> Det bliver nu ellers først rigtigt pinligt efter han kommer på

Jeg kander faktisk en fyr som havde købt en af de der manuelle
næsehårsklippere, men dem skal man altså være forsigtig med.

Først prøvede han med det ene næsebor og det gik også rigtig godt og
alle de generende hår blev fint klippet af, men da han så forsatte til
bor nr. 2, så satte saksen sig fast i hårene !!!!!!!!!!!

Først prøver man at lirke lidt med saksen og så prøver man at lirke lidt
mere, men efter en 5 - 10 minutter og konstateringen af at den sidder
fuldstændig fast bredder panikken sig.

Han slår koldt vand i blodet og prøver igen et øjeblik efter, men saksen
er gået i baglås og kan ikke åbnes igen.

Med saksen hængende ud af næsten går han ud i sin bil og kører til
skadestuen, hvor han de første 5 - 10 minutter forsøge at dække saksen
med hånden med det resultat at alle glo på ham og undrer sig over
hvorfor han konstant sidder med hånden foran næsen ?

Til sidst lader han saks være saks og lader den dingle fra det ene
næsebor, mens han venter på at det bliver hans tur.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-02 23:27

In article <1fm2o0w.z5ldwh1ok6u00N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Til sidst lader han saks være saks og lader den dingle fra det ene
> næsebor, mens han venter på at det bliver hans tur.

Er det det man kalder "a Kodak moment"?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 23:29

> Er det det man kalder "a Kodak moment"?

Jep ! Vil du høre resten ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 22-11-02 23:31

In article <1fm2p85.1w61og2eytd2xN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Jep ! Vil du høre resten ?

Meeeget gerne. Der er intet som at grine af andres ulykker.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 22-11-02 23:46

> Meeeget gerne. Der er intet som at grine af andres ulykker.

OK.

Da det efter noget tid bliver Michaels tur, kommer han ind til den
vagthavende læge, som forsøger samme teknik med at lirke og drejer, men
det virker selvfølgelig ikke. Lægen henter nu en bidetang, men saksen er
alt for hård og det er umuligt at klippe den i stykker uden at fumle så
meget med den at det gør ondt i næsen.

Lægen taler til Michael med rolig stemme og pludselig rykker han alt
hvad han kan i saksen og trækker den ud af næseboret i ét ryk med det
resultat at samtlige hår i det ene nærbor kommer med ud sammen med
kaskader af blod.

Jeg behøver vel næppe beskrive Michaels hylen og skrigen, men blot
konstatere at her ca. 10 år senere er hårvæksten i det ene næsebor
stadig ikke på niveau med det andet.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Jan Jonasen

Dato : 23-11-02 19:20

In article <1fm2ppv.1l05pxy1f211spN%jesper@gylling.net>, [2900] Jesper
Haaber Gylling (jesper@gylling.net) wrote:
> men blot
> konstatere at her ca. 10 år senere er hårvæksten i det ene næsebor
> stadig ikke på niveau med det andet.

Nogle ting kan man gå lidt for meget i detaljer med: Yuck!

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt.

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 24-11-02 00:53

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:
> blot
> konstatere at her ca. 10 år senere er hårvæksten i det ene næsebor
> stadig ikke på niveau med det andet.

Endelig et produkt der holder mere end det lover

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 24-11-02 00:57

Henrik Lindskou <sydjyderfjren@worldonline.dk> wrote:

> Endelig et produkt der holder mere end det lover

LOL 8-D

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-11-02 18:32

henrik@muenster.dk writes:

>Måske, men er du også læge? Hvis nogen skal sy mit hoved sammen, så er
> [...]
Hvor er du pivet jeg er kvaksalver, kan det ikke bruges?

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-11-02 07:56

Lærer man at sy korssting og andre kønne sting på lægestudiet? Du
skal jo kunne blive ved med at pryde forsider et par år endnu!

Fra : David Blangstrup

Dato : 22-11-02 11:04

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Lærer man at sy korssting og andre kønne sting på lægestudiet? Du
> skal jo kunne blive ved med at pryde forsider et par år endnu!

Han kræver nok et bestemt mønster.

Fra : Hanne Hertzog

Dato : 21-11-02 22:17

newsspam4@mail.edlich.dk writes:

>Kan man ikke nøjes med at lime dig sammen? Det har jeg nogen ret
>imponerende kurser i, og jeg har også omfattende erfaring i at lime mig
>selv sammen - nogen gange med andre ting.

En go' gang Karlsons klister og et par klemmer skulle kunne klare så' en
bette doctor

Hilsen Hanne

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::
Giv Enterpol gødning og lad den blive storblomstrende.

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 22-11-02 00:03

Hanne Hertzog <hanne@enterpol.dk> wrote:

> En go' gang Karlsons klister og et par klemmer skulle kunne klare så' en
> bette doctor

Nå, bette og bette? Han har da en pæn middelhøjde, den doktor. Men han
har vist ikke mere af Karlsons den bedste?
Det sidste brugte han vist på sit Shimano (HA! on igen i sikkelgruppen

P.S: Skal nok tjekke skaderne ud, for jeg skal forhåbentlig se Henrik
den kommende onsdag. Mon _jeg_ skal medbringe nål og tråd til vores
møde? Eller kan en torx gøre det?

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen