Funktionær-"genansættelse"
Fra : Peter

Dato : 19-11-02 09:51

Hvis man har været funktionæransat på fuldtid i 1½ år, derefter siger sit
job op og bliver ansat igen på "timebasis" men stadig som funktionær har man
så krav på samme timeløn som før eller betragtes det som et helt nyt
ansættelsesforhold?

mvh. Peter

Fra : Kim Kolmorgen

Dato : 19-11-02 22:21

On Tue, 19 Nov 2002 09:51:27 +0100, "Peter" <p@p.pp> wrote:

> [...]
>job op og bliver ansat igen på "timebasis" men stadig som funktionær har man
>så krav på samme timeløn som før eller betragtes det som et helt nyt

Hvis funktionæren selv har sagt op, er der i min vurdering tale om et nyt
ansættelsesforhold, hvor parterne må aftale hvad de kan blive enige om, med
mindre der foreligger en overenskomst som siger noget andet. Jeg er såmænd lige
ved at tro at det samme er gældende hvis opsigelsen er givet af arbejdsgiver.

Funktionærstatus har i øvrigt intet at gøre med aflønningsformen, men
udelukkende jobbets beskaffenhed samt et minimumskrav til ugentlig timetal.
--
Venlig Hilsen
Kim Kolmorgen