Andet multimedie
bentjuul 3670
Websikre farver
Fra : hitman

Dato : 01-01-01 11:14

Bør man stadig tage hensyn til diverse 256 farver skærme eller er de uddøde
i dag? Jeg har efterhånden set så mange store sites bruge et vælge af
ikke-websikre farver - og når de tør det, er der vel en grund...
Hvad mener I? Og ved nogen hvordan det ser ud procentmæssigt mht skærme?

mvh hitman

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 14:01

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 14:01

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 14:01

Fra : N/A

Dato : 02-01-01 14:01

Fra : Niels Andersen

Dato : 02-01-01 14:01

"hitman" <jacobleed@hotmail.com> wrote in message
> Gælder det samme for farvedybden - det linket handlede om? Altså de 7% der
> er registret til kun 256 farver - det er selve indstillingen og ikke
> skærmens kapacitet?

Ja.

Mvh.

Niels Andersen

Fra : Simon Mikkelsen

Dato : 02-01-01 19:02

D. Mon, 1 Jan 2001 11:14:02 +0100 syntes "hitman" <jacobleed@hotmail.com>
at dk.edb.grafik skulle vide at <92pl9g$bot$1@news.cybercity.dk>.

> [...]
>i dag? Jeg har efterhånden set så mange store sites bruge et vælge af
>ikke-websikre farver - og når de tør det, er der vel en grund...

Jeg mener godt, at man kan designe med flere end de 216 (jep, kun 216)
farver, der er "websikre", men man bør dog teste sin side på en computer
der kun er sat til at vise 8 bit farver, og sikre sig at siden som et
minium er rimelig anvendelig.

--
Mvh. Simon Mikkelsen, stud. ing.

www.zipban.dk - gratis reklame til din hjemmeside