Køb af mobil i udland???
Fra : Dennis Nimand

Dato : 19-11-02 00:30

Kan det lade sig gøre at købe en mobil i fx England og bruge den på det
danske net??? For at være nøjagtig tænkte jeg på den nye Orange SPV - da
denne koster £179!!!

Grin ikke af mig for min uvidenhed...

-D

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 19-11-02 02:48

"Dennis Nimand" <nimand@business.auc.dk> wrote in message
> Kan det lade sig gøre at købe en mobil i fx England og bruge den på det
> danske net???

Hej Dennis,
det kan du godt. England bruger GSM900/1800 net ligesom i Danmark.

Der er bare nogle ting du skal overveje:
1. Er telefonen SIM-låst? SPV kan endnu ikke låses op!
2. De engelske strømforsyninger kommer med andre stik end vi bruger
herhjemme.
3. SPV kan endnu ikke skrive æ, ø og å!
4. Telefonen sælges med engelsk garanti. Den gælder ikke i Danmark!
Det betyder samtidig at du skal give 250,- for at få dansk ordbog i når
den engang udkommer.
5. Du risikerer at skulle betale told, moms og overførselsgebyrer.

> For at være nøjagtig tænkte jeg på den nye Orange SPV - da
> denne koster £179!!!

Jeg ved ikke hvad den koster i Danmark, men ville ikke selv gide bøvlet. Det
skal dog siges at jeg selv har bestilt en telefon i udlandet, men den findes
ikke herhjemme.

--
mvh Kasper Grevsen / Unlock Århus
PS: Fjern store bogstaver fra emailadressen.

Unlock og reparation af Nokia 3310/3330 og Siemens C45 m.fl.
Jeg yder naturligvis garanti på telefonerne.

Fra : Jan Tovgaard

Dato : 19-11-02 09:25

hvad er det for en du har bestilt*????

er der nogen der er bedre .... køber du fra singapore hvor de først kommer
til danmark om et par år?

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:arc57o$21c$1@sunsite.dk...

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 19-11-02 18:08

"Jan Tovgaard" <jto@egdatainform.dk> wrote in message
> hvad er det for en du har bestilt*????
>
> er der nogen der er bedre .... køber du fra singapore hvor de først kommer
> til danmark om et par år?

Ja, jeg har bestilt den Siemens CL50 jeg skrev om. Den nåede til Danmark i
søndags, men ligger nu til toldbehandling... formentlig skal der dog kun
betales moms.

Vedr. moms/told så tillægges fx bøger fra england et par procent i told, et
opkrævningsgebyr på 50,- og for visse firmaer også 25% i moms.

Fra : schlafen

Dato : 19-11-02 08:13

"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:arc57o$21c$1@sunsite.dk...
..
> 5. Du risikerer at skulle betale told, moms og overførselsgebyrer.

Ikke hvis den er købt i England og der er betalt afgifter der...

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 19-11-02 11:40

"schlafen" <huusfeldtFJERN@mail.dk> wrote in message

> "Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
> meddelelse news:arc57o$21c$1@sunsite.dk...
> .
>
> Ikke hvis den er købt i England og der er betalt afgifter der...

Jow - der blev da smidt 25 % ekstra oven i min LOTR:FOTR dvd som blev købt
hos Amazon.co.uk...

Fra : Jógvan Lindenskov

Dato : 19-11-02 12:05

"Aragorn Elessar" <aragorn@welles.dk> wrote in message news:ard4o2

> Jow - der blev da smidt 25 % ekstra oven i min LOTR:FOTR dvd som blev købt
> hos Amazon.co.uk...

Amazon omsætter for over et vidst beløb i Danmark. Derfor skal de
momsregistrere og danske kunder skal betale den danske moms.

Ellers kan der købes moms/afgiftsfrit i England og resten af EU.

Fra : GiWeo

Dato : 19-11-02 13:49

Hesja

>1. Er telefonen SIM-låst? SPV kan endnu ikke låses op!

Sagtens 1500,- hos Orange - så får du den låst op.

>2. De engelske strømforsyninger kommer med andre stik end vi bruger
>herhjemme.

De danske pakker indeholder også engelsk stik - så mon ikke omvendt
også ??

>3. SPV kan endnu ikke skrive æ, ø og å!

Det kommer med den danske software

>4. Telefonen sælges med engelsk garanti. Den gælder ikke i Danmark!
> Det betyder samtidig at du skal give 250,- for at få dansk ordbog i når
>den engang udkommer.

Orange Update er gratis i DK - men selvf. kun med Orange abonnement

>5. Du risikerer at skulle betale told, moms og overførselsgebyrer.

Ikke fra et andet EU land... Kun ved handel uden for EU

Lige godt 2000,- DKK - og så 1500 for at ophæve simlåsen - ja, så er
der stadig 200 DKK sparet - men er det det værd ??

>Jeg ved ikke hvad den koster i Danmark, men ville ikke selv gide bøvlet. Det
>skal dog siges at jeg selv har bestilt en telefon i udlandet, men den findes
>ikke herhjemme.

3699,- DKK

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Dennis Nimand

Dato : 19-11-02 14:24

Tak for mange god svar og især det sidste var meget informativit! Tak for
det!

Dette betyder, at det i en måske nær fremtid kan lade sig gøre at få
simlåsen unlocket i DK når nogen lurer teknikkken og dermed spare de 1500
kr. og dermed få en rimelig billig Orange SPV i forhold til danske kr.???

-Dennis Nimand

Fra : Palle Ravn

Dato : 20-11-02 09:37

Dennis Nimand <nimand@business.auc.dk> skrev:

> [...]
>fremtid kan lade sig gøre at få
>simlåsen unlocket i DK når nogen
>lurer teknikkken og dermed spare de 1500

Hvor kan den bestilles hjem til danmark fra ?
--
/Palle Ravn
Hurtige svar er altid gode

Fra : GiWeo

Dato : 20-11-02 12:04

Hejsa

>Dette betyder, at det i en måske nær fremtid kan lade sig gøre at få
>simlåsen unlocket i DK når nogen lurer teknikkken og dermed spare de 1500
>kr. og dermed få en rimelig billig Orange SPV i forhold til danske kr.???

Sådan kan man vist godt se på det

Men husk - alle online updates (ligesom windows update) ligger på
Oranges server - som du kun får adgang til med en Orange opkobling..