Flash ram i OS 10.2
Fra : Per Madsen

Dato : 19-11-02 00:42

Kan man bruge flash ram under MacOS 10.2, -dem der sættes i USB porten?
Nogen erfaringer?

Per

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-11-02 07:49

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Kan man bruge flash ram under MacOS 10.2, -dem der sættes i USB porten?
> Nogen erfaringer?

Hvis du mener noget lignende:

<http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/9167/wo/DhZvv0g1ioQ
FjJCl81/1.3.0.3.27.8.3.1.13.0>

Så ja!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Madsen

Dato : 19-11-02 10:44

> Hvis du mener noget lignende:
>
> <http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/9167/wo/DhZvv0g1ioQ
> FjJCl81/1.3.0.3.27.8.3.1.13.0>
>
> Så ja!

Alletiders,- tak for linket.
Det er da et genialt lagermedie til backup af vigtige dokumenter,- og
bedre end floppier Havde aldrig hårt om det indtil for et par dage
siden....

Fra : Per Madsen

Dato : 19-11-02 11:01

> Hvis du mener noget lignende:
>
> <http://store.apple.com/Apple/WebObjects/dkstore.woa/9167/wo/DhZvv0g1ioQ
> FjJCl81/1.3.0.3.27.8.3.1.13.0>
>
> Så ja!

Hvor kan jeg købe kort det er kompatible, hvis jeg ikke vil handle m.
Apple (de er for dyre). Er de kort, der sælges på edb-priser kompatible
m. Mac.

Per

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 19-11-02 11:46

Per Madsen <permand@cool.dk> wrote:

> Hvor kan jeg købe kort det er kompatible, hvis jeg ikke vil handle m.
> Apple (de er for dyre). Er de kort, der sælges på edb-priser kompatible
> m. Mac.

Ja, men check lige producentens hjemmeside først. Apacer som Apple
sælger optræder også på edb-priser i et mere rimeligt prisleje.

Når et OS understøtter USB Mass Storage skal dimserne umiddelbart virke.
Vi har dog haft et eksempel her i gruppen med en dims som var låst og
som kun kunne låses op med en PC.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Per Madsen

Dato : 19-11-02 12:40

> [...]
>
> Når et OS understøtter USB Mass Storage skal dimserne umiddelbart virke.
> Vi har dog haft et eksempel her i gruppen med en dims som var låst og

OK,- tak for det!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 19-11-02 20:40

In article <1flvdud.f4pwk39q63rqN%permand@cool.dk>, Per Madsen wrote:
> Kan man bruge flash ram under MacOS 10.2, -dem der sættes i USB porten?
> Nogen erfaringer?

Ja. Jeg har en PQI universel adapter. Og den virker. Har også
bootet OS 9 fra både Compact Flash og MMC i adapteren. Men det
er LANGSOMT..