Lene Siel nyt
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-11-02 19:47

GAMLE TRAVERE MED LENE SIEL

Hun er ved at lave en dansk oversættelse af nogle meget populære slagere.
Hun vil oversætte "Bridge over troule water" og "What a wonderful world" til
dansk. Det bliver spændende at høre. Det er i hvert fald et par plader som
ikke lige just er Simon og Garfunklende nye. Haha.

Hilsen Åge

Fra : Flemming

Dato : 18-11-02 21:12

> Hun er ved at lave en dansk oversættelse af nogle meget populære slagere.
> Hun vil oversætte "Bridge over troule water" og "What a wonderful world"

Hun er ikke ved det CD'en "Som en bro over mørke vande" er udsendt for et
stykke tid siden

--
+ Flemming S. Nielsen <culture@post3.tele.dk> +
+ Visit Flemming's STARBOY UNIVERSE at <http://starboy-universe.dht.dk> +

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 18-11-02 21:48

On Mon, 18 Nov 2002 21:11:33 +0100, Flemming <culture@post3.tele.dk>
wrote:

>Hun er ikke ved det CD'en "Som en bro over mørke vande" er udsendt for et
>stykke tid siden

Kan det blive mere blasfemisk!!

Morten
morten@bowman.dk

Fra : James Olsen

Dato : 18-11-02 22:31

"Morten Bowman Hansen" <morten@NOSPAMbowman.dk> wrote in message

> Kan det blive mere blasfemisk!!

Troll alert!!!

Mvh
James.

---

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-11-02 07:03

Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i

> Hun er ikke ved det CD'en "Som en bro over mørke vande" er
> udsendt for et stykke tid siden

Du må regne med både Åge's reaktionsevne og afstanden fra
civilisationen til Åge. Alt i alt var han derfor hurtigt ude

CD'en er i øvrigt rædselsfuld.

Fra : James Olsen

Dato : 21-11-02 10:58

"Bjørn Løndahl" <usenet@_FJERN_londahl.dk> wrote in message
> Flemming <culture@post3.tele.dk> skrev i

> Du må regne med både Åge's reaktionsevne og afstanden fra
> civilisationen til Åge. Alt i alt var han derfor hurtigt ude
>
> CD'en er i øvrigt rædselsfuld.

Det er du så også!
Hvordan kan du sige at cd'en er rædselsfuld, når du ikke har hørt den?

Mvh
James.

---

Fra : Kim Jensen

Dato : 19-11-02 11:04

> [...]
> Hun vil oversætte "Bridge over troule water" og "What a wonderful world"

Rart at du er så opdateret. Hm. Jeg synes nu ellers at have bemærket
TV-reklamer for denne (brrr) udgivelse gennem de seneste uger. Men hun er
altså stadig kun i gang med at lave pladen, siger du, oh store musikekspert?

Og så begriber jeg ikke, hvorfor vi igen og igen og igen skal belemres med
hele plader, der udelukkende består af cover-numre. FIND DOG PÅ NOGET SELV,
din talentløse mokke! Det gælder selvfølgelig ikke kun Lene Siel, men også
andre, med tilsvarende niveau af kreativitet. Don't get me wrong; det KAN da
være ganske interessant når "nye" kunstnere genindspiller enkelte numre som
de har en eller anden passion for - men det der slavisk oversatte sjask som
bl.a. Lene Siel og Bamse præsterer - nej tak.

mvh
Kim Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-11-02 20:01

Kim Jensen <kj@jmt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:ard26c$poe$1@sunsite.dk...

> sjask som> bl.a. Lene Siel og Bamse præsterer - nej tak.

> mvh Kim Jensen
__________

Ja, de laver begge noget såkaldt sjask, det kan vi godt blive enige om. Jeg
er heller ikke begejstret for deres musik. Det er alt for skrige-agtigt.
Bamses Venner var dog ganske gode med alt deres rock-´n-roll midt i 70-erne.
Lene Siel`s musik er der ikke meget creme og gods i. Det er alt for
skingert.

Hilsen Åge

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-11-02 11:28

> Lene Siel`s musik er der ikke meget creme og gods i. Det er alt for
> skingert.

Øhhh... du skrev: "Det bliver spændende at høre" ?!

Var du for en gangs skyld sarkastisk? Skal jeg forstå dig så langt, at alt
hvad du har skrevet om dansktop og slagermusik rent faktisk har været ét
stort sarkastisk komplot, og du i virkelighed afskyr dansktoppen og alt dens
væsen?

mvh
Kim Jensen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-02 19:08

Kim Jensen <kj@jmt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:arfnub$gm5$1@sunsite.dk...

> Var du for en gangs skyld sarkastisk?
SV: Næh

> [...]
> hvad du har skrevet om dansktop og slagermusik rent faktisk har været ét
> stort sarkastisk komplot, og du i virkelighed afskyr dansktoppen og alt
SV: Overhovedet nej. Jeg synes ikke særligt godt om Lene Siels musik, men
når hun når tager sådan et par kæmpe slagere på programmet, ja så synes jeg
at det ville være spændende at høre hvordan hun griber dem an.

Hilsen Åge

__________

Fra : Flemming

Dato : 19-11-02 20:07

On Tue, 19 Nov 2002 11:04:04 +0100 "Kim Jensen" <kj@jmt.dk>
wrote in dk.kultur.musik:

> FIND DOG PÅ NOGET SELV, din talentløse mokke!

Så, så pas på blodtrykket

Fra : Die Tür

Dato : 19-11-02 20:39

"Flemming" <culture@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Så, så pas på blodtrykket
>
> Ja,men det er mærkeligt,
fordi,jeg ved at masser af jer der følger med i
denne gruppe,
og mange mennesker jeg kender,
som sidder og fidler med musik
foran deres computer,'
og prøver at lave noget virkelig godt og anderledes,
som aldrig kommer andre end lige de bekendtes
for øre.
Der er virkelig meget talent derude,
og alligevel er der adskillige sangere
uden sangskrivertalent som udsender den ene cover-
cd og fordanskninger af gamle hits.
Alt det kommer i reklamerne og sendes i den bedste
sendetid.
Nu mere end før kan man virkelig
tale om Corporate Music Buisness APS.

Mvh
"Look to the cookie!"

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-11-02 06:18

Die Tür <tul@tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:are40p$gin$1@sunsite.dk...

> som udsender den ene cover-
> cd og fordanskninger af gamle hits.
> Alt det kommer i reklamerne og sendes i den bedste
> [...]
___________

Ja, du har ret. Den slags musik er på vej fremad med stormskridt. Derfor er
de nu også begyndt at bruge den meget i tv-reklamer, her på det sidste. Det
er jo for at sælge varer. Folk vil høre så`n noget musik og når de så
spiller den i tv-reklamer, så bliver folk opmærksom på reklamen og så sælger
det varer. Sådan!
De computerlydsfikserede næseringsagtige amerikaner yuppi-nørder, som
sidder på reklamebureauerne og for en stor dels vedkommende stadig bilder
potentielle tv-reklame-annoncerer ind at man skal spille tecno-rap i
tv-reklamerne er på vej ud. Annoncørerne har så småt fundet ud af at det er
noget iundbildt vås og at den brede befolkning skifter kanal, hvis der
kommer så`n noget skralderværk.
Men nu ved jeg ikke lige hvad du mener med "Corporate Music Buisness
APS". ????

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-11-02 07:08

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> [...]
> Folk vil høre så`n noget musik og når de så spiller den i
> tv-reklamer, så bliver folk opmærksom på reklamen og så sælger

Whau - du har forstået en anelse af ideen med reklamer - bortset fra
at det jo netop er det lort der ikke kan sælges UDEN reklamer, der
bliver lavet TV-spots om.

> [...]
> stadig bilder potentielle tv-reklame-annoncerer ind at man skal
> spille tecno-rap i tv-reklamerne er på vej ud.

Nåeh - dem der rent faktisk har kreeret reklamerne med Lene Siel,
Helmuth Lotti, Bror Kalle osv.

Fra : James Olsen

Dato : 20-11-02 12:43

"Kim Jensen" <kj@jmt.dk> wrote in message news:ard26c$poe$1@sunsite.dk...

> Og så begriber jeg ikke, hvorfor vi igen og igen og igen skal belemres med
> hele plader, der udelukkende består af cover-numre. FIND DOG PÅ NOGET
SELV,
> din talentløse mokke!

Tænk før du skriver!
Lene Siel er *ikke* talentløs. Hun er en fremragende sangerinde, én af
landets bedste!
At jeg så er enig i, at det er for nemt hele tiden at udgive covernumre,
ændrer ikke på det faktum, at du her er gået over stregen!

*PLO...nej du slipper denne gang med en advarsel.

Mvh
James.

---

Fra : Kim Jensen

Dato : 20-11-02 15:40

> SELV, din talentløse mokke!
> Tænk før du skriver!

Jaja, jeg vidste godt at dén ville blive modtaget med blandede følelser.

> Lene Siel er *ikke* talentløs. Hun er en fremragende sangerinde, én af
> landets bedste!

Smag og behag. Jeg er ikke enig.

> At jeg så er enig i, at det er for nemt hele tiden at udgive covernumre,
> ændrer ikke på det faktum, at du her er gået over stregen!

Beklager, hvis jeg var lidt kort for hovedet da jeg skrev. Jeg bryder mig
dog stadig ikke om hende.

mvh
Kim Jensen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-11-02 00:52

Kim Jensen skrev:

> Smag og behag. Jeg er ikke enig.

Har du hørt hende synge jazz- og swingstandards?

Jeg vil mene, at når alt kommer til alt, så er der altså nogle
mennesker, der objektivt set synger godt, således at enhver må erkende
det - i det mindste hvis man accepterer, at begrebet "at synge godt"
kan dække over en mere teknisk betydning og ikke blot hver vores
individuelle præferencer. Jeg er også af den overbevisning, at Lene
Siel hører til blandt disse uden tvivl teknisk dygtige og "gode"
sangere.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Every birthday I've had since I was ten years old has been a complete

Fra : Kim Jensen

Dato : 21-11-02 09:18

> Har du hørt hende synge jazz- og swingstandards?

Nej.

> individuelle præferencer. Jeg er også af den overbevisning, at Lene
> Siel hører til blandt disse uden tvivl teknisk dygtige og "gode"
> sangere.

Så synes jeg blot det er synd, at "man" altid hører hende synget sådan noget
bras som de reklamerer for p.t.

mvh
Kim Jensen

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 21-11-02 10:52

Kim Jensen skrev:
> Så synes jeg blot det er synd, at "man" altid hører hende synget
> sådan noget bras som de reklamerer for p.t.

Ja, det er sikkert ganske rigtigt. Jeg har egentlig ikke hørt hendes
popplader, men i reklamerne lyder det ikke som noget særligt.

--
Peter Brandt Nielsen / http://brandtnielsen.adr.dk
»Totalt for troende kristent, mand!«

Fra : Morten Bowman Hansen