Model2 på www.javaworld.com
Fra : Carsten Sørensen

Dato : 18-11-02 18:54

Jeg har været ved at prøve at forstå dette eksempel på nedenstående
hjemmeside !
Dette spørgsmål har ikke så meget med model2 at gøre, men mere af servlet
kode !

Der bliver brugt vektorer mm., men der bliver skrevet
"shopping.shoppingcart" flere steder !
Hvad er det lige for en størrelse... ?

Håber nogen kan hjælpe mig !

/Carsten
Linket :
http://www.javaworld.com/javaworld/jw-12-1999/jw-12-ssj-jspmvc.html

Ps: Jeg har eksemplet kørende, men forstår ikke helt hvad den gør i de
linier med: "shopping.shoppingcart"

Fra : Benny Kristensen

Dato : 18-11-02 21:16

Jeg går ud fra du taler om linier som:
- session.putValue("shopping.shoppingcart", buylist);
- Vector buylist = (Vector) session.getValue("shopping.shoppingcart");
du taler om.

Det går ud på at gemme og hente værdier fra 'session-variable'.

En session er information om den forbindelse (jeg ved ikke om der er et
dansk ord for det?) der er oprettet mellem browseren og serveren. Sessionen
bliver 'husket' mellem requests, og man kan derfor bruge den i sin
web-applikation til at gemme værdier i som man knytter til en nøgle som blot
er en tekst-streng som f.eks. "shopping.shoppingcart"

Det kan du alt sammen læse mere om på f.eks.:

http://developer.java.sun.com/developer/onlineTraining/Servlets/Fundamentals
/servlets.html#ExampleHTTPSession

Bemærk det er ikke up to date information, men det passer vist i version med
den artikel du referer til.

mvh Benny