Suzuki GSXR 250 kølervæske
Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 18-11-02 16:11

Hej

Er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kommer kølervæske på min Suzuki
GSXR 250 (sådan jeg kan komme noget anti-frost på den her til vinter).

Er der desuden nogle som kan maile mig håndbogen/manualen til en Suzuki GSXR
250, sådan at jeg ikke behøves at spørge om sådan nogle ting igen.

mvh. Rasmus B. Nielsen

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-11-02 22:18

"Rasmus B. Nielsen" <rbni0233@but.auc.dk> skrev i en meddelelse

> Er der desuden nogle som kan maile mig håndbogen/manualen til en Suzuki
GSXR
> 250, sådan at jeg ikke behøves at spørge om sådan nogle ting igen.

Der er til GSX 250F på http://www.dethlefsens.dk
Det er stort set den samme maskine som den du har, så betro du dig til den,
på nær det der står omkring
kølervæske. Der findes en lille manual til GSX-R 250 på samme side, hvor der
står hvor meget du kan putte i køleren !

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 18-11-02 22:58

Hej

Jeg kan ikke find noget sted at påfylde kølervæske (heller ikke i manualen).
Det er måske fordi at manualen er dårlig kvalitet.

Kan du kort fortælle mig hvor påfyldningen til kølervæske sidder ?

mvh. Rasmus B. Nielsen

Fra : Allan Bojesen

Dato : 18-11-02 23:36

> [...]
> Det er måske fordi at manualen er dårlig kvalitet.
>
> Kan du kort fortælle mig hvor påfyldningen til kølervæske sidder ?

Afmonter tanken, og næsten helt oppe ved kronrøret i højre side sidder
proppen

Allan Bojesen

Fra : Bernhard

Dato : 19-11-02 09:56

Er der nogle der kan fortælle mig hvor jeg kommer kølervæske på min
Suzuki
GSXR 250 (sådan jeg kan komme noget anti-frost på den her til vinter).

Det er vist ikke uvæsentligt, hvad det er for noget kølervæske du
køber. Den billige til 20 kr/literen ned i supermarkedet er vist ikke
egnet til MC!

Korriger mig hvis jeg tager fejl, men da topstykket på en MC er af
aluminium, findes der så ikke noget specielt væske man skal bruge?

Jeg har selv fyldt alm. væske på min TDR 125'er, og den kører/køler da
endnu

Men hvorfor er det lige man ikke må bruge alm kølervæske?

Jeg synes det er dyrt at skulle betale 100 kr/liter færdigblandet
kølervæske hos MC-hjørnet. Det må da kunne gøres billigere?

Wheeler
TDR 125R - kører dagligt (med hjælp fra en start-booster)
RD 350 LC II - afventer stempel

Fra : Søren Lindholt

Dato : 19-11-02 11:34

Bernhard <bernhard_wheeler@hotmail.com> wrote in article
<b841f08a.0211190056.54946abf@posting.google.com>...
> [...]
>
> Jeg synes det er dyrt at skulle betale 100 kr/liter færdigblandet
> kølervæske hos MC-hjørnet. Det må da kunne gøres billigere?

Ja klart. Du kan såmænd bruge sprit som man gør til ræs (for ikke at få det
fedtede stads på banen ved styrt) men brug bare alm. kølervædske fra enhver
tankstation. Der er også mange biler der har alumotor, så det andet er
endnu et trick for at lure pengene fra motorcyklister. 100 kr/l???
Optrækkeri...
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-11-02 16:40

"Søren Lindholt" <lindholt@FJERNperson.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tankstation. Der er også mange biler der har alumotor, så det andet er
> endnu et trick for at lure pengene fra motorcyklister. 100 kr/l???

Tjah, jeg har kørt på kølervædske af den slags man køber i supermarkedet
altid. Det ødelægger ikke mine motorcykler. Men måske kunne de køre
hurtigere på rigtig MC kølervædske...?

Rittig

Fra : Claus Rittig

Dato : 19-11-02 16:39

"Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er vist ikke uvæsentligt, hvad det er for noget kølervæske du
> køber. Den billige til 20 kr/literen ned i supermarkedet er vist ikke
> egnet til MC!

Hvorfor ikke?

Rittig

Fra : wheeler

Dato : 19-11-02 22:14

> "Bernhard" <bernhard_wheeler@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke?
>
> Rittig
>
> Ja, det samme spørger jeg jo om :-|.

Min "bekymring/usikkerhed" refererer alene til, hvad Per (ejer af
MC-Hjørnet) prøvede (=lykkedes med) at bilde mig ind i forsøget på at sælge
2 liter færdigblandet kølervæske til RD'eren á 100 kr/stk. :-/

Han fablede noget om MC contra bil og om topstykkernes forskelligehed...det
lød meget fornuftigt, selvom jeg har glemt det meste af det. Men der står en
masse lovprisninger på produktets etikette, hvis man gider læse det

Wheeler
--
http://dfm.divvy.dk/default.asp?id=65

Fra : Jes Vestervang

Dato : 19-11-02 22:22

wheeler wrote:

> Min "bekymring/usikkerhed" refererer alene til, hvad Per (ejer af
> MC-Hjørnet) prøvede (=lykkedes med) at bilde mig ind i forsøget på at
> sælge 2 liter færdigblandet kølervæske til RD'eren á 100 kr/stk. :-/

Hvis jeg var dig ville jeg finde et andet værksted :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : wheeler

Dato : 19-11-02 22:42

"Jes Vestervang" <jesvj2@mailme.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis jeg var dig ville jeg finde et andet værksted :-/
> --
> mvh Jes Vestervang
> FZS600

Nu har jeg endnu aldrig turde/haft råd til henvende mig til en MC-forhandler
for at benytte mig af dennes værksted .

Men jeg skal jo have mine stumper et eller andet sted fra, nu hvor jeg har
besluttet mig for definitivt at gå uden om Fisker MC. Og jeg har egentlig
ikke mere fidus til nogen af de andre i Københavns-området. Det skulle da
lige være Augusta Motor. Men han ligger som regel kun inde med
Honda-stumper.

Jeg kan jo ikke sende en ordre til Bruno i Tyskland, hver gang jeg skal
skifte en møtrik ;-/

Wheeler

Fra : Hekto

Dato : 19-11-02 22:47

In article <wdyC9.240$xx4.2803@news.get2net.dk>, "wheeler"
<bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> says...

> [...]
> Honda-stumper.
>
> Jeg kan jo ikke sende en ordre til Bruno i Tyskland, hver gang jeg skal

Der er dog en vis underholdningsværdi ved MC-Hjørnet!!!

Der ligger to udmærkede MC-forretninger i Søborg.

--
/Hekto/Brian
Suzuki LS650 m. 1in1 & Kawasaki KR-1 m. 2in2 + KIPS

Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 19-11-02 13:26

Hvad sker der hvis kølervæsken fryser, imens den står stille.
(For væske fryser jo kun her om vindteren, hvor jeg alligevej ikke bruger
motorcyklen)

Kan køleren "sprænges" (lige som hvis man fryser sodavand), eller sker der
ikke noget ved det ?

mvh. Rasmus B. Nielsen

Fra : Søren Lindholt

Dato : 19-11-02 13:35

Rasmus B. Nielsen <rbni0233@but.auc.dk> wrote in article
<ardaom$g61$1@sunsite.dk>...
> [...]
> motorcyklen)
>
> Kan køleren "sprænges" (lige som hvis man fryser sodavand), eller sker

Ja , det er derfor der det der kølervædske man køber også kaldes
antifreeze. Kølesystemets kanaler har ikke godt af af vædsken fryser, da
den udvider sig herved.
--
Søren
http://motortosse.dk

Fra : Rasmus B. Nielsen

Dato : 19-11-02 17:40

Hej

Hvordan opbevare jeg min motorcykel bedst om vinteren.

Med tømt tank eller fuld tank ?

Med batteriet op eller af ?

Og er der andre tip, som kan gøre at jeg får en "bedre" vinter opbevaring af
min motorcykel ?

mvh. Rasmus B. Nielsen

Fra : Armand

Dato : 19-11-02 19:50

> [...]
> Med tømt tank eller fuld tank ?
> Med batteriet op eller af ?
> Og er der andre tip, som kan gøre at jeg får en "bedre" vinter

= årtstidens oftest spurgte spørgsmål herinde!
DMC er kommet sagen i forkøbet og har en meget dybtgående omhandling af
hele problematikken på FAQ'en på deres hjemmeside!
Link:
www.dmc-org.dk (faq'en er blandt "knapperne" i venstre side!)

Læs den! !

- -
Armand.

Fra : wheeler

Dato : 19-11-02 23:02

> Hej
>

> Hvordan opbevare jeg min motorcykel bedst om vinteren.

> Med batteriet op eller af ?

"Op"ladet eller "af"ladet eller "på" eller "af"

Ville foreslå at du AFmonterer batteriet og OPlader/AFlader det et par gange
her i vintersæsonen!

Det sidste sker som regel helt af sig selv. Dog er der nogen der (med rette)
mener, at en hurtig afladning giver batteriet den bedste "vintermotion" -
hvorfor aner jeg ikke :-/

Wheeler

Fra : Kåre Nejmann

Dato : 20-11-02 08:49

"wheeler" <bernhard_wheeler[remove this]@hotmail.com> wrote:

>Dog er der nogen der (med rette)
>mener, at en hurtig afladning giver batteriet den bedste "vintermotion" -
>hvorfor aner jeg ikke :-/

Så vidt jeg ved, er det fordi den langsomme selvafladning kan medføre,
at der opbygges nogle kemiske forbindelser på pladerne inde i
batteriet, så dets kapacitet reduceres.
Processen går hurtigere, jo mere batteriet bliver afladt.

--
Kåre