gennemkøre fysisk spærring
Fra : Ukendt

Dato : 18-11-02 15:44

....altså fysisk for en bil!
Fx. sådan en omgang pæle der spærrer vejen for bilister med efterlader plads
til cyklister - og MC'er.

Må man det?
(forudsat naturligvis at der ikke er skiltet med indkørsel forbudt el.l.
oveni...)

mvh jan
'bus '58

--
ØLBAR på vej i Elmegade. http://cerevisia.dk

Fra : Thomas Buus Andersen

Dato : 18-11-02 15:57

"Jan Hansen" <jan.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til cyklister - og MC'er.
>
> Må man det?
> (forudsat naturligvis at der ikke er skiltet med indkørsel forbudt el.l.

Når de er der, er det som regel fordi, at vejen ophører, og det kun er ment
til cyklister, eller andre specialkøretøjer.
Med mindre der er skiltet om at motorcykler gerne må køre på området, så
ville jeg nok lade være !

--
Venlig Hilsen
Thomas Buus

Fra : Armand

Dato : 18-11-02 16:12

Jan Hansen <jan.dk> skrev i en
> [...]
> til cyklister - og MC'er.
> Må man det?
> (forudsat naturligvis at der ikke er skiltet med indkørsel forbudt

Hvis ikke at der er skiltet imod gennemkørsel, så indebærer denne
sikkert at man bliver nødt til at bruge fortovet/cykelstien for at komme
forbi, og på motorcykel må man ikke køre slige steder :-|

--
Armand.

Fra : Jorgen Gerdorf

Dato : 18-11-02 19:51

> [...]
> sikkert at man bliver nødt til at bruge fortovet/cykelstien for at komme
> forbi, og på motorcykel må man ikke køre slige steder :-|

Ku' man tænke sig man ikke overtrådte nogle
love/regler/vedtægter/forordninger hvis man trak MC'en gennem forhindringen
(og f.eks. over det eventuelle fortov ???

"Spørge" Jørgen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 18-11-02 23:25

> Ku' man tænke sig man ikke overtrådte nogle
> love/regler/vedtægter/forordninger hvis man trak MC'en gennem
> forhindringen (og f.eks. over det eventuelle fortov ???

De steder hvor der er indkørsel forbudt for f.eks. biler og motorcykler, der
må man ikke trække mc'en på fortovet forbi skiltet. Det kan jeg huske fra
min teori.

Spørgsmålet er så bare om nogle små pæle i vejen betyder indkørsel forbudt?
Det er vel bare endnu en chikane. Kan man køre imellem dem, gælder de vel
ikke?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Foobar

Dato : 18-11-02 17:14

> Må man det?
> (forudsat naturligvis at der ikke er skiltet med indkørsel forbudt el.l.
> oveni...)

Mener at tro (!) at jeg ved, at hvis noget ikke er specifikt forbudt, så er
det tilladt. Med andre ord: Hvis der ikke er skiltet med et forbud - og du
iøvrigt ikke overtræder andre forbud (f.eks. at køre motorcykel på cykelsti
eller fortov) - så burde det faktisk være lovligt.

Hvis du skulle blive snuppet 'in actus', så kan du jo lige lade os vide,
hvad anklage/sigtelse/hva-det-nu-hedder lyder på..!

Claus

Fra : Jonas Holt

Dato : 18-11-02 20:40

> Hvis du skulle blive snuppet 'in actus', så kan du jo lige lade os vide,
> hvad anklage/sigtelse/hva-det-nu-hedder lyder på..!

En politibil kan vel ikke følge efter?

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-11-02 23:45

Jonas Holt wrote:

> En politibil kan vel ikke følge efter?

Så er det jo lovligt!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Mads Lund

Dato : 19-11-02 08:17

> Så er det jo lovligt!

Fint, så må vi også køre i skoven mellem træerne

Mads Lund
WR200 som "aldrig" kunne finde på at fare vild og ende i skoven

Fra : Henning

Dato : 19-11-02 09:31

"Mads Lund" <Mads.L@*nospam*Martin.DK> skrev i en meddelelse news:wzlC9.12$xx4.470@news.get2net.dk...

> Fint, så må vi også køre i skoven mellem træerne
>
> Mads Lund
> WR200 som "aldrig" kunne finde på at fare vild og ende i skoven

Næeh, det gælder om at kende en bagvej uden skilte ;)

Mon OP var inspireret af denne: (Se dk.binaer.motor "gennemkøre fysisk spærring")

--
Who, what, where: http://move.to/henning

Fra : Hekto

Dato : 19-11-02 11:08

In article <3dd9fe71$0$128$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk>,
henning@see.sig says...

> Mon OP var inspireret af denne: (Se dk.binaer.motor "gennemkøre fysisk spærring")

*LOL*
En 'Mads' og en 'Benny' ude at køre!!!

Dengang man kørte på knallert, var man også glad for opfinderen af
boksermotoren!

--
Brian/Hekto

LS650 m. 1-in-1 * Kawasaki KR-1 m. KIPS & 2-in-2
http://dfm.divvy.dk/hekto ... En kort tid endnu!

.... What about www.mc-portalen.dk ?

Fra : Claus Ruglund Jakobs~

Dato : 19-11-02 13:06

Hekto wrote:
> [...]
>>

> *LOL*
> En 'Mads' og en 'Benny' ude at køre!!!
>
> Dengang man kørte på knallert, var man også glad for opfinderen af

I Kolding var strisserne bare mere snu fortæller min kære far, istedet for
Bmw-boxerne havde de en civil Honda 400four til at jagte øvert-bøllerne da
den sagtens kunne følge efter på cykelstier og andre steder hvor der ikke
var så bredt

--
Mvh Claus
(cb750 f2 '77 + aprilia sonic '99 <-- vintermøvert)

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 19-11-02 17:02

> Dengang man kørte på knallert, var man også glad for opfinderen af
> boksermotoren!
>
> --
> Brian/Hekto
__________________________________

Ja, for faen!!.... jeg ka' utallige historier...
Den sjoveste var nok da en æggeskal satte efter en lokal knægt på en tunet
jog - og da joggen smuttede igennem nogle bomme ud til en omfartsvej, glemte
mc-betjenten vidst at han ikke var på cykel, for pludselig sad han
uhjælpeligt fast mellem bommene. For helv.... hvor vi grinede, alle os unge
knægte der så det!
.... for ikke at tale om den gang, en tunet Yamaha 4 gear uden lys kørte
mellem de nyopsatte skilpadebump i tusmørke, hvorefter æggeskallen ikke
nåede at se bumpene med ca. 80-90 km/t, og derfor lige måtte ind til siden
og have pusten... 4 gear'en fangede han aldrig! he he

Det er vidst ikke helt nemt at være lovens lange arm, på jagt efter byens
knallert-rødder!

Psycho Cowboy
Babygixxer

Fra : Jon Larsen

Dato : 18-11-02 15:51

> ...altså fysisk for en bil!
> Fx. sådan en omgang pæle der spærrer vejen for bilister med efterlader
plads
> til cyklister - og MC'er.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Rambuk-tyverier er ikke en god ide at udføre på MC !! he he

--
Jon Larsen
Gixxer 250

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 19-11-02 17:47

"Jan Hansen" <jan.dk> lagde en arm i

> [...]
> plads til cyklister - og MC'er.
>
> Må man det?
> (forudsat naturligvis at der ikke er skiltet med indkørsel forbudt

Jeg tvivler på det, har dog selv drønet igennem nogle, hvor man hverken
kørte over fortov eller cykelsti.
Se nedenstående link(billede på krak, der sikkert ikke virker mere end
nogle timer.):
http://makeashorterlink.com/?O25E42F72

Alle de røde streger er steder hvor der er pæle som spærring, men kørsel
tillandt på begge sider.

--
Rune D. Jørgensen