Beige G3 med OS X som ikke kan gå
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 18-11-02 13:47

Hvordan kan det være at en beige G3 266 mhz med oS X ikke kan gå på
nettet med hverken det interne Ethernet kort eller det ekstra 100 MB
kort, som er sat i ? Begge kort virkede før indstallation af OS X !!

Der køres med faste IP adresser.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-11-02 09:58

> Hvordan kan det være at en beige G3 266 mhz med oS X ikke kan gå på
> nettet med hverken det interne Ethernet kort eller det ekstra 100 MB
> kort, som er sat i ? Begge kort virkede før indstallation af OS X !!

Lyder også lidt mærkeligt. Ikke fordi det hjælper meget men det fungere
ganske fint på min Beige G3'er. Kan det være et opsætningsproblem?

> Der køres med faste IP adresser.

Jeg kører også med faste IP adresser på mit lille netværk. Det hele
kører op mod en 7200 med IPnetrouter. Måske lidt mere info ang.
opsætning osv kunne hjælpe lidt.

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 19-11-02 11:43

Nicolai Brandt <spam@robra.dk> wrote:

> Lyder også lidt mærkeligt. Ikke fordi det hjælper meget men det fungere
> ganske fint på min Beige G3'er. Kan det være et opsætningsproblem?

I Network under OS X står alt korrekt, men der er ingen hul igennem til
nettet.

Hvordan ser man de andre Mac'er på netværket med OS X ?

> Jeg kører også med faste IP adresser på mit lille netværk. Det hele
> kører op mod en 7200 med IPnetrouter. Måske lidt mere info ang.
> opsætning osv kunne hjælpe lidt.

Det er et ganske almindeligt netværk med faste IP adresser og det har
virket fint indtil OS X blev installeret.

Mærkeligt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 19-11-02 22:25

> I Network under OS X står alt korrekt, men der er ingen hul igennem til
> nettet.
>
> Hvordan ser man de andre Mac'er på netværket med OS X ?

I finder trykkes æble+k (det samme som "go>connect to server").

> Det er et ganske almindeligt netværk med faste IP adresser og det har
> virket fint indtil OS X blev installeret.

Og du kan godt se netværkskortene inde i "network"? Man kan jo' lave
indstillinger til alle typer porte. Og jeg har da en enkelt gang lavet
indstillinger under den forkerte netværksport...

--
Mvh Nicolai Brandt
http://www.robra.dk