Vælge element i <HTML:Select>
Fra : Brian Høy

Dato : 18-11-02 11:15

Hvis jeg har følgende (HTML) kode:
<select class="wideselect" name="category" size="8" >
<option value="1" selected>1a. - 5b.
<option value="2">5c. - 5j.
<option value="3">5k. - 15.
</select>

Kan jeg køre en java kommando der så gør at option 3 bliver valgt i stedet
for option 1 ?

Fra : Michael Banzon

Dato : 18-11-02 15:36

Næ, det kan du ikke...
Men det er da meget muligt at der findes noget JavaScript
(bemærk "Java" != "JavaSript") der kan...

/ Michael

Brian Høy <me@net.net> skrev i en latterlig
nyhedsmeddelelse:araeli$rb4$1@news.net.uni-c.dk...

Fra : Jesper Sørensen

Dato : 18-11-02 16:20

"Michael Banzon" <anyone@anywhere.anyhow> wrote in message
> Næ, det kan du ikke...
> Men det er da meget muligt at der findes noget JavaScript
> (bemærk "Java" != "JavaSript") der kan...

> [...]

Det er ikke helt korrekt
http://www.modernminds.com/Info/UBB2/Doc/JSFromApplet.html
:P

JS

Fra : Michael Banzon

Dato : 19-11-02 10:24

Hvis jeg nu læser din besked korrekt, så mener du at:

Fordi at man kan kalde JavaScript-funktioner fra en
Java Applet - Så er JavaScript og Java det samme??

~d[;'-{P]

Fra : Brian Høy

Dato : 18-11-02 16:18

"Michael Banzon" <anyone@anywhere.anyhow> wrote in message
> Næ, det kan du ikke...
> Men det er da meget muligt at der findes noget JavaScript
> (bemærk "Java" != "JavaSript") der kan...

Doh... takker (fandt det meget hurtigt da jeg søgte på "javascript select" i
stedet for "java select"