Overtakseret SMS via WAP
Fra : conchis

Dato : 18-11-02 11:08

Hej. Jeg er ved at udvikle en tjeneste hvor jeg vil sælge en ydelse via
overtakseret SMS over WAP. Jeg vil gerne undgå at brugeren skal ud af
WAP for at skrive en SMS. Mit spørgsmål er derfor:
1. Kan man sende en SMS via WAP som identificerer brugerens telefon
overfor teleselskabet, og dermed giver sikkerhed for at det er den
rigtige person der bliver bonnet?
2. Kan man alternativt få lov til at sende en SMS på en kundes vegne
hvis vedkommende er unik identificeret på ens egen server?
3. Er der evt. andre muligheder for at overtaksere fra WAP siden?

mvh
conchis

http://www.kandu.dk/

Fra : Ziggy

Dato : 27-12-02 11:42

Hvis operatøren åbner for den enkelte WAP Gateway er det muligt at se
kundens MSISDN nummer (telefonnummer) og på den baggrund er det muligt at
udsende en SMS besked fra indholdsleverandøren, hvor takseringen ligger i.

Princippet anvendes på SONOFONs WAP sider under sport.sonofon.dk (via WAP)

mvh Ziggy

conchis <conchis.news@kandu.dk> wrote in article
<nP2C9.16994$HU.1346564@news010.worldonline.dk>...