Havregrynskugler
Fra : Henriette

Dato : 18-11-02 09:56

Hej NG

Er der nogen der har opskrift på havregrynskugler, nu julen og juleklip m.m.
nærmer sig ?

Henriette

Fra : Karoline Larsen

Dato : 18-11-02 10:19

"Henriette" <andersh@privat.dk> wrote in message
> Hej NG
>
> Er der nogen der har opskrift på havregrynskugler, nu julen og juleklip
m.m.
> nærmer sig ?
>
> Henriette

Havregrynskugler
3 dl havregryn
1 dl kokosmel
125 g fedtstof
1½ dl flormelis
3 spsk kakao
vanillesukker

Bland det hele sammen og tril det til kugler.

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 28-11-02 22:30

"Karoline Larsen" skrev i en meddelelse

> Havregrynskugler
> 3 dl havregryn
> 1 dl kokosmel
> 125 g fedtstof
> 1½ dl flormelis
> 3 spsk kakao
> vanillesukker

Jeg har aldrig helt forstået, hvad kokosmel og havregrynskugler har med
hinanden at gøre...

Næsten hvert år beslutter min far sig for, at i år skal vi prøve en ny
opskrift på havregrynskugler - men som med så mange andre juletraditioner er
der kun en ting der dur - det vi gjorde sidste år.... Og flere år har
det nye bestået i et eller andet med kokos. Så skulle de trilles i kokos, så
skulle der kokos i, så skulle der kokos olie i... nej, nej, nej og nej.

Jeg har det med kokos i havregrynskugler som med appelsin i chokolade....
det hænger bare ikke sammen.

Måske skal kokos i havregynsskugler tilføjes min liste, der deler
befolkningen ind i to grupper: Dem der gør det rigtigt og dem der gør det
forkert:

Rigtigt Forkert
Uden kokos i havregrynskugler Med kokos
Uden orange i chokolade Med orange
Heinz Buveais
Coca-Cola Pepsi sodavand
Zwilling Global

Kåre

Fra : Niklas

Dato : 29-11-02 09:12

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@NOSPAMhum.auc.dk> skrev i en meddelelse news:as6216$9rq$1@sunsite.dk...

> [...]
>
> Måske skal kokos i havregynsskugler tilføjes min liste, der deler
> befolkningen ind i to grupper: Dem der gør det rigtigt og dem der gør det

Her er jeg nødt til at korrigere.
Heinz er ikke bedre end Beauvais
Coca er ikke bedre end Pepsi
Orange i Chokolade smager fortræffeligt
Det med kokos..........hver ting til sin tid.

Venligst

Niklas

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 29-11-02 20:20

"Niklas" skrev i en meddelelse

> Her er jeg nødt til at korrigere.
> Heinz er ikke bedre end Beauvais
Beauvaiz er en udemærket dressing, men det er ikke ketup

> Coca er ikke bedre end Pepsi
Pepsi er en udemærket sodavand, men det er ikke cola

> Orange i Chokolade smager fortræffeligt
Ja, hvis man hedder farmor

Fra : Niklas

Dato : 30-11-02 02:04

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@NOSPAMhum.auc.dk> skrev i en meddelelse news:as8eq1$mbc$1@sunsite.dk...

> Beauvaiz er en udemærket dressing, men det er ikke ketup

> Pepsi er en udemærket sodavand, men det er ikke cola

> Ja, hvis man hedder farmor

> Kåre

Forresten _skal_ det være Pepsi Max.............
Verdens bedste sodavand men måske vanedannende.

Niklas

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 02-12-02 12:50

"Niklas" skrev i en meddelelse

> Forresten _skal_ det være Pepsi Max.............
> Verdens bedste sodavand men måske vanedannende.

Skal du provokere..... ? Bande mig lige op i mit åbne ansigt! Ikke nok med
at du kalder Pepsi for cola, du taler også om et light produkt..... FYYYYY!

Kåre

Fra : Pia

Dato : 18-11-02 10:22

> [...]
> Hej NG
>
> Er der nogen der har opskrift på havregrynskugler, nu julen og juleklip

I vores familie hedder det:

250g musli
100g havregryn (selvom jeg ofte bare bruger 350g havregryn i stedet for at
bruge musli)
150g sukker
4spsk kakao
150g smoer
3spsk kold staerk kaffe
2-3spsk rom (eller anden spiritus eller ingenting)
tesukker/kakao/kokos

Bland musli og havregryn, sukker og kakao. Findel det bloedgjorte smoer i
og aelt dejen sammen med kaffe og evt rom. Lad blandingen staa i ca. 1 time
til grynene har opsuget vaeden. Formes til kugler, der trilles i sukker,
kakao eller kokos og laegges i aeske eller glas.

[For god ordens skyld skal det siges, at min opskrift er skrevet af fra en
kogebog...men jeg er ikke sikker paa, hvilken. Jeg tror vist nok, det er
Gyldendals den store fra for 100 aar siden]

god fornoejelse

Pia

Fra : Henriette

Dato : 18-11-02 19:24