Frysning af risengrød
Fra : Tulletine

Dato : 18-11-02 10:02

Hejsa,

Kan man nedfryse risengrød ?
Hvordan skal det varmes uden microovn ?
Kan det bruges til ris ala man efter nedfrysning ?

På forhånd 1000 tak.
TulleTine

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 18-11-02 20:54

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

> Kan man nedfryse risengrød ?

VIl ikke så gerne lægge hovedet på blokken, men mon ikke?
> Hvordan skal det varmes uden microovn ?

Jeg ville da foreslå en gang vandbad....men det er selvfølgelig lidt
problematisk hvis det er en stor portion.

Mvh mads

Fra : Karoline Larsen

Dato : 19-11-02 08:51

"Tulletine" <Tulletine.news@kandu.dk> wrote in message
> Hejsa,
>
> Kan man nedfryse risengrød ?
> Hvordan skal det varmes uden microovn ?
> Kan det bruges til ris ala man efter nedfrysning ?

Om det kan fryses ved jeg ikke, og det har heller ikke været relevant, da
det kan holde sig et par dage i køleskabet. Vi varmer den portion der skal
bruges i en gryde sammen med lidt mælk mens der røres rundt.

mvh Karoline

Fra : Christina G

Dato : 19-11-02 12:51

> Hejsa,
>
> Kan man nedfryse risengrød ?

Jeg har læst i et blad, at det kan man godt, men har ikke prøvet selv.
I bladet stod der også, at det var velegnet til ris à la mande efter
optøgning. Der stod
dog intet om, hvordan risengrøden skal optøs.

Mvh, Christina

Fra : Jørgen Hess

Dato : 19-11-02 19:22

> [...]
>
> Kan man nedfryse risengrød ?
> Hvordan skal det varmes uden microovn ?
> Kan det bruges til ris ala man efter nedfrysning ?

Aner ikke hvor svært det er at genopvarme risengrød (heller ikke fra
køleskabet); men det vil uden tvivl være udmærket til ris á la mande eller
til en gang risklatter.
mvh
Jørgen