Vægtvogterne og hygge - Hvad gør jeg?
Fra : crazy_angel

Dato : 18-11-02 10:26

Hej alle!

Jeg håber på et hurtigt svar og vil lige ridse problemstillingen op:

Min kæreste der vejer 10-20kg for meget er lige begyndt hos
Vægtvogterne.. han kommer på besøg hos mig næste weekend, og jeg vil
selvfølgelig gerne lave noget som han 'må' spise! Jeg har bare INGEN
anelse om hvordan det pointsystem fungerer!? Vi plejer også at sidde og
hygge med en film og lidt slik og det vil ingen af os undvære.. men er
der nogen der kan svare mig på hvad der er 'bedst' at købe? Det skal
selvfølgelig ikke spises i rå møngder hvilket vi heller ikke plejer, men
hvad koster færrest point for ham? Måske der evt. er en opskrift på en
kage jeg kunne bage?

Mvh Louise

http://www.kandu.dk/

Fra : Carsten Riis

Dato : 18-11-02 10:33

crazy_angel wrote:

> [...]
> selvfølgelig ikke spises i rå møngder hvilket vi heller ikke plejer, men
> hvad koster færrest point for ham? Måske der evt. er en opskrift på en

Nu er jeg ikke på vægtvogterne, men jeg har altså oplevet noget skægt
med "sund snack".

Til en hyggelig sammenkomst blandt gode venner blev der serveret de
sædvanelige snacks OG sund snack (gulerødder og agurker i stænger plus
en tzaziki-dipdressing). Det skægge var, at dem som ikke var på noget
kostomlægning også gerne tog af det sunde snack og kun en gang imellem
af chips og slik.

Jeg kender ikke rigtig noget til ww's pointsystem, men jeg kan ikke
forestille mig at agurker og gulerødder plus en lækker dipdressing
koster alverden af point.

Du eller din kæreste kan jo selv omregne til point ud fra
http://opskrifter.heede.dk/opskrifter/ -->> diverse -->> dressinger og
dup --->> opskrifterne.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis
http://www.bloddonor.dk

Fra : Anne-Christine Chris~

Dato : 18-11-02 14:09

Hejsa

Nu kender jeg ikke til vægtvogternes program, men hvad md tørret frugt -
figner, abrikoser eller friske dadler, sammen med clementiner eller æbler,
bliver det jo helt juleagtig.

Derudover mener jeg at der i programmet medfølger opskrifter til dessert, du
kna jo evt. bede ham tage opskrifterne med, som i sammen kan prøve.

Ha' en god dag...
Stinne

Fra : Web.Woman

Dato : 18-11-02 17:42

"Anne-Christine Christensen" <ac@staalservice.dk> skrev i en meddelelse

> Nu kender jeg ikke til vægtvogternes program, men hvad md tørret frugt -
> figner, abrikoser eller friske dadler, sammen med clementiner eller æbler,
> bliver det jo helt juleagtig.

man skal være opmærksom på, at tørret frugt har et stort kalorieindhold.

Mvh. Lisbeth

Fra : Padmé

Dato : 18-11-02 14:08

I princippet må han spise alt, men det afhænger naturligvis af hvor meget og
hvilket mad han har spist i løbet af dagen, hvad han så må spise om aftenen.
Lidt kylling uden skind med kogte grøntsager og kartofler må han ihvertfald
gerne spise, evt. lidt sovs, hvis han har lyst til det.
Ang. til filmen vil jeg også sige grøntsagsstænger med en dip til, og hvis
han har "råd" til det, evt. nogle popcorn... :)

Padmé