Sony Media Converter til pal?
Fra : Ronty

Dato : 02-03-01 11:06

Hejsa... er der nogen der ved om man kan få Sony Media converter til pal?
Eller noget lignende?

Ronty

Fra : tom dissing

Dato : 02-03-01 13:03

Hvorfra og hvortil !?
Hvad skal du have konverteret. Fra hvad til hvad ??
Tom

Fra : Ronty

Dato : 02-03-01 23:54

Jeg vil gerne redigere film på min cube. Jeg har et hi8 camera med s video
ud, efter at det er blevet redigeret vi jeg gerne overføre det til en video.

in article B6C54A91.C1D%tom@mir.dk, tom dissing at tom@mir.dk wrote on
02/03/01 13:03:

Fra : Franz Berliner

Dato : 03-03-01 09:50

Ronty <ronty@samfundsnasser.dk> wrote:

> Jeg vil gerne redigere film på min cube. Jeg har et hi8 camera med s video
> ud, efter at det er blevet redigeret vi jeg gerne overføre det til en video.

Ja, der findes en del forskellige analog til firewire converters. Og
også en del apparater med indbygget converter. Jeg kan ikke lige huske
navnet, men der findes én med s-video, composite til Firewire til
omkring 300$ (lidt under Sony'en så vidt jeg husker). Jeg skriver lige
hvis jeg kommer i tanke om navnet. Ellers prøv at se om du kan finde
anmeldelser eler forhanler henvisning i fx DV World.
Jeg mener også at Sony'en findes i en pal version, men er ikke 100%
sikker. Har du tjekket http://www.sony-europe.com?

En smartere, men også lidt dyrere løsning vi være at købe en stationær
DV afspiller, eller et kamera med indbygget analog til FW converter.
Som stationær er Panasonic NV-DV2000e en glimrende løsning. Det er en
miniDV recorder med s-video, composite, audio og FW på både front og
bagside. På den måde får du også mulighed for at lægge det tilbage på
bånd uden kvalitetstab fra computeren. Pris: 14.000 + moms (kan købes i
bl.a. PhotoAV og Computerstore).

Et rigtig fint kamera med samme mulighed er Sonys VX2000 - det er dog
lidt pebret som 'hjemmevideokamera' - ca. 26000 kr.

En anden mulighed er at købe et billigt DV kamera (fås fra ca. 6-8000
kr.) som du også kan bruge som afspiller og optager ved redigering, så
så betale dig fra at få konverteret de Hi8 optagelser du skal bruge ved
et firma der gør den slags. Det koster typisk 200-300 kr. pr. bånd.
Eller du kan leje et VX2000 eller en stationær for en dag (ca. 1000 kr.)
og så selv overspille alle dine gamle bånd.

--
Mvh | mimer@iname.com
Franz | http://imv.au.dk/~fb