Postscriptfejl
Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 17-11-02 23:20

I dag er en mærkelig dag!
Jeg har lavet en publikation i Quark 4.1 og vil nu printe. På ca. 50 % af
siderne får jeg en fejlmelding, der siger at der er er opstået en
postscriptfejl. Det underlige er, at det ikke er de samme sider der kommer
fejlmelding på (jeg gjorde flere forsøg, genstartede, slukkede printeren
osv.) Under udskriften får jeg desuden at vide, at den rene tekstside jeg
printer indeholder et EPS billede med level2 implementering. Jeg er mildt
sagt lettere mystificeret. Normalt har jeg aldrig problemer med at printe
noget som helst.
Jeg har også tildelt såvel skrivestyring som skrivebordsprinter mere RAM,
uden at det har ændret en pind ved noget.

Frank Løkkegaard

Fra : Simon T

Dato : 17-11-02 23:46

Frank Løkkegaard <fl@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har også tildelt såvel skrivestyring som skrivebordsprinter mere RAM,
> uden at det har ændret en pind ved noget.

Hvis du får nogen fejlkoder, kan du evt. prøve at lede
Postscript-fejlkodetabellen på denne her side igennem:

http://www.prepressure.com

i øvrigt en ganske god side til tips & tricks

Ellers kan du prøve at slette Printerindstillingerne. Virker for en del
fejl...

Med venlig hilsen

Simon T

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 17-11-02 23:51

> [...]

> sagt lettere mystificeret. Normalt har jeg aldrig problemer med at printe

Hvad er det, som melder fejl? Printeren eller en RIP? Kan du printe til
en PS-fil og køre den igennem Distiller? Er det Quark der melder om
level2? Quark skal stå til Binær kodning, men det gør den vel allerede?

> Jeg har også tildelt såvel skrivestyring som skrivebordsprinter mere RAM,
> uden at det har ændret en pind ved noget.

Jeg ville nu prøve at slå Skrivebordsprintere fra... Jeg har dårlige
erfaringer med det sammen med store grafiske opgaver.

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-11-02 09:22

spam02@tdcadsl.dk writes:
>Hvad er det, som melder fejl? Printeren eller en RIP? Kan du printe til
>en PS-fil og køre den igennem Distiller? Er det Quark der melder om
>level2? Quark skal stå til Binær kodning, men det gør den vel allerede?
Det er printeren - det er blot et korrekturprint der skal tages. Jeg har
forsøgt at lave en pdf-fil ved at udskrive til arkiv og derefter via
Distiller. På pdf'en får jeg også PostScript fejl. Jeg har tidligere haft
fejlen i en kortere periode, uden at det gav vanskeligheder med at sende
filen i gennem RIP hos trykkeren, så jeg er ret sikker på at fejlen ligger
hos mig.

>Jeg ville nu prøve at slå Skrivebordsprintere fra... Jeg har dårlige
>erfaringer med det sammen med store grafiske opgaver.
Det synes jeg ikke jeg kan få til at fungere - slår jeg den fra, opretter
den blot en ny - hvon' gør man det, så skrivebordsprinteren permanent er
slået fra?

Frank Løkkegaard
Tlf. 75 51 43 11
Fax 75 51 47 11
Mobil 40 33 23 64
E-mail fl@net.dialog.dk

'How did you go bankrupt?' Bill asked
'Two ways,' Mike said. 'Gradually and then suddenly.'
Ernest Hemingway: The Sun Also Rises

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-11-02 09:30

simon@removesamfundsnasser.dk writes:
>Hvis du får nogen fejlkoder, kan du evt. prøve at lede
>Postscript-fejlkodetabellen på denne her side igennem:
>
>http://www.prepressure.com

))'
citat fra siden:
"The error can be caused by bugs in the PostScript code itself, data
corruption, limitations of the RIP and PostScript device processing the
file, incompatibilities between different devices or applications, bad
karma,... "

Det er da lidt forfriskende at der er nogle fejl, der bare skyldes dårlig
karma.

Det er sguda en fin side - den tror jeg lige jeg skal have finlæst.

Problemet er, at der ikke er en fejlkode, blot besked om at der er en fejl
- måske er det karmaen

Ved at banke et screenshot af på en lynhurtigt skift i printerbilledet,
kommer der en vanvittig forklaring om at det kan være antallet af skrifter
og at dokumentet derved fylder for meget. Der er rå mængder ram til
rådighed.

Desuden har jeg forsøgt at printe filen side for side, uden at det
hjælper. Det helt barokke er, at der kom en fejlmeldind på en side, der
indeholder 2 stk. 1pt. rammer og en smule brødtekst i times. Der er med
andre ord ikke nogle fancy skrifter, underlige billeder eller lignende.
Det er forresten også på den side, at det hævdes at der er en eps med
level2 implementering. Weird!

Frank Løkkegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-11-02 22:32

In article <fc.0073fb6b04aa8a060073fb6b04aa5013.4aa8b09@net.dialog.dk>,
> [...]

> andre ord ikke nogle fancy skrifter, underlige billeder eller lignende.
> Det er forresten også på den side, at det hævdes at der er en eps med

Printere kan også fåkke åp, har du prøvet at slukke og tænde den?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 18-11-02 09:22

Fra : Martin Edlich

Dato : 18-11-02 22:30

In article <fc.0073fb6b04aa890c0073fb6b04aa5013.4aa8b28@net.dialog.dk>,
> [...]

> den blot en ny - hvon' gør man det, så skrivebordsprinteren permanent er

Man fjerner de relevante udvidelser.

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 19-11-02 01:07

> [...]

> filen i gennem RIP hos trykkeren, så jeg er ret sikker på at fejlen ligger

Det er svært lige at pege ud, hvad fejlen kan være. Hvor meget fylder
PS-filen?

> Det synes jeg ikke jeg kan få til at fungere - slår jeg den fra, opretter
> den blot en ny - hvon' gør man det, så skrivebordsprinteren permanent er
> slået fra?

Man slå udvidelserne Skrivebordsprinterbuffer, Skrivebordsskrivestyring
og Skrivestyring fra.

Fra : Martin Edlich

Dato : 19-11-02 01:17

In article <1flvel3.1p98y451ms5cmaN%spam02@tdcadsl.dk>,
spam02@tdcadsl.dk (René Frej Nielsen) wrote:

> Det er svært lige at pege ud, hvad fejlen kan være. Hvor meget fylder
> PS-filen?

Kom lige til at tænke på om det kunne være en død font, eller evt en
font-id konflikt. Hvad sker der hvis man skifter skrifttypen ud?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Alex Sobocki

Dato : 20-11-02 09:38

Man kan begå selvmord (det er langt hurtigere og mindre smertefuld end
at arbejde med lorte Quark) eller man kan skifte til InDesign 2.0 og
blive glad igen )

Alex )

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-11-02 11:07

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Printere kan også fåkke åp, har du prøvet at slukke og tænde den?
Ork ja, både slukke/tænde den, restarte mac'en og både med/uden tændt
printer.

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-11-02 11:10

Alex.Sobocki@get2net.dk writes:
>Man kan beg selvmord (det er langt hurtigere og mindre smertefuld end
>at arbejde med lorte Quark) eller man kan skifte til InDesign 2.0 og
>blive glad igen )
Så så
Ikke en Quark vs. InDesign diskussion igen.

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-11-02 11:06

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Man fjerner de relevante udvidelser.
Nå ja, selvfølgelig

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-11-02 11:08

spam02@tdcadsl.dk writes:
>Man slå udvidelserne Skrivebordsprinterbuffer, Skrivebordsskrivestyring
>og Skrivestyring fra.
Osse skrivestyring?

Frank Løkkegaard

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 20-11-02 11:09

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Kom lige til at tænke på om det kunne være en død font, eller evt en
>font-id konflikt. Hvad sker der hvis man skifter skrifttypen ud?
Tja, det er en almindelig Times, i hvert fald på den ene af siderne. Det
underlige er, at der ikke er vanskeligheder med de rene annoncesider, hvor
der virkelig er blevet brugt lidt af hvert (fonte, billeder, tegninger osv)

Frank Løkkegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 20-11-02 17:03

In article <fc.0073fb6b04aca0d90073fb6b04aa5013.4aca193@net.dialog.dk>,
> [...]

> der virkelig er blevet brugt lidt af hvert (fonte, billeder, tegninger osv)

Bruger du samme fonte der, som i problemdokumentet?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 21-11-02 07:54

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Bruger du samme fonte der, som i problemdokumentet?
Som i annoncerne?
Nej, det er den sædvanlige blanding af underlige skrifttyper - har lige
tjekket og der er brugt op mod 15 forskellige skrifter på annoncesiderne i
filen (8 sider, så det er vel egentlig ret behersket) masser af EPS, jpg
og tiff, ingen pict eller lignende.
I mellemtiden er filen selvfølgelig sendt til trykker, og han havde
absolut ingen vanskeligheder emd at køre filen ud. Med han egene ord var
det som at smutte mandler ))
Men det ændrer jo ikke på mit problem!

Frank Løkkegaard

Fra : Martin Edlich

Dato : 21-11-02 20:43

In article <fc.0073fb6b04ad53e40073fb6b04aa5013.4ad5423@net.dialog.dk>,

> [...]
> I mellemtiden er filen selvfølgelig sendt til trykker, og han havde
> absolut ingen vanskeligheder emd at køre filen ud. Med han egene ord var

Jeg skal lige være helt sikker: Har du prøvet at skifte skrifttypen i
problemdokumentet til en anden endnu?

--
MVH Martin Edlich, nu "snart" far til fem http://www.edlich.dk

Fra : Frank Løkkegaard

Dato : 22-11-02 07:57

newsspam4@mail.edlich.dk writes:
>Jeg skal lige være helt sikker: Har du prøvet at skifte skrifttypen i
>problemdokumentet til en anden endnu?

Jeps - og det var ikke grunden. Så levde jeg den tilsvarende side i et
helt nyt Quark-dokument, og vupti, ingen fejl. Jeg tror det er selve
Quark-filen der er gået ged i.

Frank Løkkegaard