VBA Internet Outlook og Word
Fra : Ole

Dato : 17-11-02 23:12

Hei!

Kan noen svare meg på om det finnes noen fullstendig oversikt over de
forskjellige kodene som kan brukes ved programering med VBA for å styre
forskjellige ting i de forskjellige programmene.
Eks: Fikk en løsning av en på hvordan starte opp internet som her:

Private Sub Command1_Click()
Set ie = CreateObject("InternetExplorer.application")
ie.Visible = True
ie.navigate "http://www.sol.no"
End Sub

Men hvordan skulle jeg ha funnet det ut selv? Det ser jo logisk ut når jeg
ser løsningen men finnes det noen oversikt(lærebok) om akkurat dette?

Håper på svar.
Ole Thomas.

Fra : Rayman

Dato : 19-11-02 19:17

> Set ie = CreateObject("InternetExplorer.application")

Denne linie kalder windows systemet, og ser om der er en komponent som
hedder "InternetExplorer.application". Eftersom alle systemer har et
forskelligt antal DLL filer installeret, og der hele tide kommer flere til,
så er svaret "NEJ". Du skal vide hvad objektet hedder, og herefter finde
dokumentationen til den. Lige med IE, tror jeg at den står i "API for VB"
bogen.

Mvh. Rayman

Fra : Ole

Dato : 19-11-02 21:22

Hei igjen.

Takk for tipset. Lurer på hva den bogen heter og forfatternavn så kan jeg gå
og kjøpe den.

Ole Thomas.

Rayman <rayman_dk@email.com> skrev i
meldingsnyheter:ardv6p$slt$1@news.cybercity.dk...