Display til Nokia 3310
Fra : Morten M. Jørgensen

Dato : 17-11-02 21:22

Hejsa er der nogen der ved hvilken tyoe display der sidder i en Nokia 3310
og hvor man evt. kan købe et? Hvad med lys-dioderne hvilken type er de?

Mvh.

--
MMJ

Fra : Ian

Dato : 17-11-02 22:28

"Morten M. Jørgensen" wrote in message ...
> Hejsa er der nogen der ved hvilken tyoe display der sidder i en Nokia 3310
> og hvor man evt. kan købe et? Hvad med lys-dioderne hvilken type er de?

Displayet kan jeg ikke hjælpe dig med, men dioderne er enten type 1206 eller
0805 SMT LED's.

Mvh Ian

Fra : Basic Electronics

Dato : 17-11-02 22:55

det er 1206 og det er SMD. tjek evt. www.brinck.dk
MVH Janus Olsen

Fra : Ian

Dato : 17-11-02 23:13

"Basic Electronics" <janus@basicelectronics.dk> wrote in message
> det er 1206 og det er SMD. tjek evt. www.brinck.dk

Komponent typen er ganske rigtig SMD (surface mounted device), men dioderne
går normalt under betegnelsen SMT LED (surface mount technology LED).
0805 passer også, men er lidt mindre (2.0 x 1,25 x 0.8 mm) mod 1206'erens
3.2 x 1.6 x 1.1 mm.
Specs på dem er (næsten) ens, men 1206 er naturligvis nemmere at arbejde med
pga størrelsen.
Ved godt at det er en gang ubrugelige oplysninger, men ville bare lige slå
det fast

Mvh Ian