iTunes og Copy Control
Fra : Thorkil Olesen

Dato : 17-11-02 19:38

Jeg har lige købt den nyste CD med TV-2. Den er beskyttet med noget, som
de kalder 'Copy Control', og det betyder desværre, at iTunes ikke vil
afspille den. Den spiller fint nok i mit stereoanlæg.

Findes der en løsning på det problem?

(Mac OS X 10.1.5. iTunes 3.0.1.)

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Jesper

Dato : 17-11-02 20:19

Thorkil Olesen <thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk> wrote:

> [...]
> de kalder 'Copy Control', og det betyder desværre, at iTunes ikke vil
> afspille den. Den spiller fint nok i mit stereoanlæg.

Astarte CD-Copy under MacOS 9, den kan klare næsten alt., ellers prøv
med Toast og QuickTime.
--
Jesper myem@il -> lustmagnet {at} sexmagnet [dot] com
This is a message from God: "Rebooting the universe, please log off."

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 17-11-02 20:20

thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk (Thorkil Olesen) writes:

> Findes der en løsning på det problem?

Du kan åbne disken fra Skrivebordet, og så kan du få de enkelte
lydfiler direkte. Disse kan du MP3'e manuelt, hvorefter de kan
tilføjes iTunes på sædvanlig vis.

http://bigfoot.com/~thunderbear
Det skete i de dage i november engang
at de første dataloger satte julen igang...

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 18-11-02 00:02

Tak for svarene!

Thorbjoern Ravn Andersen <nospam0000@unixsnedkeren.dk> wrote:

> Du kan åbne disken fra Skrivebordet, og så kan du få de enkelte
> lydfiler direkte.

OK. De har typen .cdda

> Disse kan du MP3'e manuelt,

Hvordan?

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 18-11-02 00:30

> OK. De har typen .cdda

> Hvordan?

Jeg bliver i tvivl - det er længe siden jeg gjorde det.

Jeg _MENER_ du kan kopiere CDDA filerne til noget fornuftigt, hvorfra
du kan komme til WAV. Herefter kan "bladeenc" klare det i
Terminal.app men det har jeg kun gjort under lInux.

Jeg mener iøvrigt ved eftertanke at iTunes kan afspille cddafilerne.

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 18-11-02 01:11

> [...]

> du kan komme til WAV. Herefter kan "bladeenc" klare det i
> Terminal.app men det har jeg kun gjort under lInux.

Lyder interessant. Jeg vil kigge efter det ved lejlighed.

> Jeg mener iøvrigt ved eftertanke at iTunes kan afspille cddafilerne.

Det er jo netop det, der er mit problem. iTunes kan ikke afspille
filerne. QuickTime heller ikke. Der er gjort et eller andet underligt
ved de filer.

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Henrik

Dato : 18-11-02 16:00

On 18/11/02 1:10, in article
1fltkbo.1kedeuq1mx04zmN%thorkil.remove.spam.block@pip.dknet.dk, "Thorkil
> [...]

> Det er jo netop det, der er mit problem. iTunes kan ikke afspille
> filerne. QuickTime heller ikke. Der er gjort et eller andet underligt

Hej,

Jeg har leget lidt med det her, Hanne Boel har samme nye Copy Control!

Det første jeg prøvede var at lægge pladen i min ekstern brænder, den gik
hel bananas kunne se alle numre men kunne ikke afspille dem, den kunne
simplehen ikke finde ud af det hmmm, Under OS 9 får jeg 2 diske på skærmen
en med software (player) og en med musikken, Tilbage til OSX så lægger jeg
pladen ned i mit superdrive den kan se 10 numre ud af 11 og jeg kan importer
10 numre på de gense måder, så fik jeg lige en idé at opdatere min Firmware
i mit superdrive, nu kan den kun se 3 numre og nummer 3 vare resten af
pladens længde, hmmmm.

Jeg flår min IDE disk ud af mit Firewire kabinet og sætter et DVD-Rom drev i
stedet, voila så virker det, alt var nu som i gamle dage! jeg har prøvet med
2 forskellige DVD-Rom drev, begge drev virker upåklageligt. Dette er under
OSX under OS9.2.2 fryser maskinen så snart den mounter.

Jeg har prøvet med Cdcopy, den kan se filerne men ikke back dem up, dette er
dog ikke prøvet med et DVD-rom drev. da det hele nu virker under OSX.

Hvis man ikke kan få lov til at lave en backup til egen brug, hvad skal jeg
så med min iTunes, iPod etc.

Henrik

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 18-11-02 19:57

Henrik <benfil@tdcspace.dk> wrote:

> Hvis man ikke kan få lov til at lave en backup til egen brug, hvad skal jeg
> så med min iTunes, iPod etc.

Sig du det til pladselskaberne og til regeringen som vil gøre det
ulovligt at omgå kopisikringen, trods det er lovligt at tage en digital
kopi.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas Hansen

Dato : 18-11-02 15:34

> [...]

> de kalder 'Copy Control', og det betyder desværre, at iTunes ikke vil
> afspille den. Den spiller fint nok i mit stereoanlæg.

Jeg mener, at det er cd'en rent fysisk, der er gjort noget ved. Jeg tror
nok der var en artikel på mediamac om det...Noget med at man kunne
fjerne kopisikringen ved at male med en sprittusch langs kanten af
cd'en....
/Thomas

--
En venlig hilsen til socialdemokrater, perkere, kommunister,
nazister, Flemming Rubini'er, radikale, scientologer, jehovas vidner,

Fra : Henrik

Dato : 18-11-02 16:20

On 18/11/02 15:34, in article 1fluofv.1wc4rt5iqe7feN%thoomz@mac.com, "Thomas
Hansen" <thoomz@mac.com> wrote:

> [...]
> nok der var en artikel på mediamac om det...Noget med at man kunne
> fjerne kopisikringen ved at male med en sprittusch langs kanten af

Hej Thomas,

Det her er en ny kopi beskyttelse som hedder Catus,

Macrovision's SafeAudio technology, designed to prevent PC-owning music fans
from ripping CD tracks onto their hard drives, has been bypassed.

Commercial CDs protected by Macrovision's technology went on sale to the
public in the US and elsewhere last month, part of a test programme to
ensure listeners aren't upset by the company's system.

SafeAudio essentially corrupts the data on the CD. Hi-fi CD players' error
correction systems can cope with the bursts of noise added to the music, so
the listener remains - allegedly* - unaware there's anything they're hearing
anything but a perfect sound reproduction. The error correction system
treats the noise as just one more result of the inherently noisy
environment, thanks to high disk speeds, grubby disk surfaces and frequent
laser mis-reads, that all CD players are. Listen to an audio CD with error
correction switched off and you'll hear little more than hiss.

PC CD drives, on the other hand, require the mediation of a controller
application, which treats all this extra noise as corrupt data and trigger a
read failure. That, reckons Macrovision, renders SafeAudio discs unrippable.
Every time you try to do so, you're told that the data has been damaged and
the copy has been aborted.

The bypass, highlighted by European Web site CD Freaks, converts the disc
tracks to .wav files in RAM and mounts them as readable volumes. At that
point any .wav app can handle the rip. The bypass uses a custom VXD virtual
device driver file. ®

*Macrovision claims that return rates on SafeAudio-encoded CDs are no higher
than unprotected discs, but we're still not too happy about a technology
that explicitly messes with a recording's fidelity. Doubly so, since it
appears record companies don't seem too keen on actually telling consumers
they're buying a SafeAudio CD.

Jeg ved godt at det her lidt langt, men alligevel.

Henrik