Pant i Motorcykel
Fra : Disc

Dato : 17-11-02 18:10

Hej allesammen
Jeg ved godt det spørgsmål har været oppe mange gange, men jeg har smidt nr.
væk, til det sted hvor man kan få at vide om der er pant eller gæld i et
køretøj (Mc). Er der en der lige har det nr?
Hvad skal der bruges af oplysninger om Mc'en, for at de kan fortælle det?
Er det muligt at lave forspørgelsen direkte på nette?

--
Hilsen
Disc

Fra : SLP/JM

Dato : 17-11-02 20:11

"Disc" <disc@teknik.dk> skrev i
> Er der en der lige har det nr?

86 12 91 45 - telefonisk henvendelse skal ske mellem kl. 11 og 14.

> Hvad skal der bruges af oplysninger om Mc'en, for at de kan fortælle det?

Du skal oplyse stelnummeret.

> Er det muligt at lave forspørgelsen direkte på nette?

Du kan for øvrigt finde flere oplysninger om emnet her:
http://www.finddinadvokat.dk/brochurer/bilbogen-1.pdf

--
Susanne
www.sitecenter.dk/madcat

Fra : finn sander

Dato : 18-11-02 11:30

> Du kan for øvrigt finde flere oplysninger om emnet her:
> http://www.finddinadvokat.dk/brochurer/bilbogen-1.pdf
>
> --
> Susanne
> www.sitecenter.dk/madcat
------------------------------------
Jeg prøvede for lidt tid siden ved køb af flere MC fra 88, og kunne ikke
finde noget, men synes at have luret at det har noget med alder at gøre, for
jeg ved der var pant i dem.( har ikke prøvet tlf.nr. )
FS
.........hvis moto er at man behøver jo ikke svare ,

Fra : Claus Rolsted

Dato : 21-11-02 19:41

finn sander wrote:
> Jeg prøvede for lidt tid siden ved køb af flere MC fra 88, og kunne
> ikke finde noget, men synes at have luret at det har noget med alder
> at gøre, for jeg ved der var pant i dem.( har ikke prøvet tlf.nr. )

Det kan jo være, at panthaveren har "glemt" at få det tinglyst ?

--

mvh. Claus Rolsted
Honda CX 500 Standard, 1983 og

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 22-11-02 19:11

Claus Rolsted wrote:

> Det kan jo være, at panthaveren har "glemt" at få det tinglyst ?

Det mener jeg at have hørt være bare for ham. Lige så gældende som
tinglyst pant i et hus.

Ib Jakobsen

Fra : Armand

Dato : 17-11-02 19:59

Disc <disc@teknik.dk> skrev i en news:ar8l5j$8sc$1@news.cybercity.dk...
> [...]
det?
> Er det muligt at lave forspørgelsen direkte på nette?

Det tog mig 45 sekunder incl. opkobling via mit dampdrevne modem at
finde frem til indlæg omkring emnet på Google groups. Så det får du lige
lov til at ulejlige dig med selv!

--
Armand.

Fra : Disc

Dato : 17-11-02 23:43

Hej dit kloge hovede.
Tak for din fantastiske hjælp, hvorfor gider du slå op på dit dampmodem og
hvorfor kommer du overhovedet med et slags svar????
Jeg spørger sku' da fordi jeg ikke ved hvor jeg skal lede.....Har jeg pisset
på din sukkermad engang eller er jeg engang kommet til at blande mig i din
fantastiske mekanisk viden????
Det er jo heller sjovt når man møder en anden, der også godt ved hvad vej en
møtrik skal skrues på!!!
Men tak til andre der har været så flinke og give mig et hurtigt svar.
Venlig hilsen til de fleste
Disc

Fra : Bo-gsxR

Dato : 18-11-02 00:05

> Jeg spørger sku' da fordi jeg ikke ved hvor jeg skal lede.....

er det ikke også det han har vist dig???

bo-gsxR

Fra : Jes Vestervang

Dato : 17-11-02 23:55

Disc wrote:

> [...]
> hvorfor kommer du overhovedet med et slags svar????
> Jeg spørger sku' da fordi jeg ikke ved hvor jeg skal lede.....

Tør øjnene og spis en kiks! Du skriver skriver at du _ved_ det har
været oppe før, men alligevel søger du ikke i tidligere indlæg.
Hvis du søger på ordene 'pant' og 'nummer' får du fire hits hvori nummeret
står i et af dem. Ok, måske kender du ikke groups.google.com, men med
søgeordene "søgning i nyhedsgrupper" ville du have fundet den som det
første hit... ihvertfald på google.
Husk på at nyhedsgrupper ikke bare er sådan nogle automatiske dimser der
giver svar på alle spørgsmål, men består folk der bruger deres tid på at
hjælpe andre (eller bare sludrer løs om vind og vejr:). Derfor er det
mindste man kan gøre lige at se om man selv kan finde noget først.

> Har jeg pisset på din sukkermad engang eller er jeg engang kommet til at
> blande mig i din fantastiske mekanisk viden????

Hvis du vil tages seriøs i denne ng, gør du klogt i at moderere dit sprog.
Når det er sagt, så husk på at skribenterne herinde er glade, positive og
hjælpsomme mennesker, der ikke er ude på at svine andre til. Jeg har selv i
de 3-4 år jeg har været med hilst på mindst 20 gutter og gutinder og de har
alle været vældigt flinke
Forresten er der ikke tradition for anonymitet her i gruppen, så kald dig
bare dit rigtige navn. Det kommer der næppe en flok brutale rockertyper og
sparker din dør ind ved

--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-11-02 00:01

Jes Vestervang wrote:
> Jeg har selv i de 3-4 år jeg har været med hilst på mindst 20 gutter og
> gutinder og de har alle været vældigt flinke

Æhm, altså her fra ng'en!
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Disc

Dato : 18-11-02 12:35

Hej Jes Vestervang

> [...]
> står i et af dem. Ok, måske kender du ikke groups.google.com, men med
> søgeordene "søgning i nyhedsgrupper" ville du have fundet den som det
Jeg beklager at gruppen her ikke mere er for motorcykelister, men for
internet nørder!!
Jeg har så lidt forstand på søgning, at ud fra det du skriver, stadig ikke
ved hvordan jeg skulle gøre.
Så det Armand skrev, hjalp mig overhovedet ikke.

> [...]
> hjælpe andre (eller bare sludrer løs om vind og vejr:). Derfor er det
> mindste man kan gøre lige at se om man selv kan finde noget først.
Når du nu kan finde så meget forskelligt, så kan du sikkert også finde, at
jeg mange gange i gennem årene har prøvet at hjælpe folk med div. mekaniske
og elektriske ting.

> [...]
> hjælpsomme mennesker, der ikke er ude på at svine andre til. Jeg har selv
> de 3-4 år jeg har været med hilst på mindst 20 gutter og gutinder og de
Når jeg skriver sådan til Armand, så er det nu fordi han tit har det sprog
"hvor dum kan du være"
Det har jeg tit syntes var for meget, vi kan nu engang ikke alting og så
vældter det ud, når det nu lige rammer en selv ))

> Forresten er der ikke tradition for anonymitet her i gruppen, så kald dig
> bare dit rigtige navn. Det kommer der næppe en flok brutale rockertyper og
> sparker din dør ind ved

Anonym???????? Prøv at spørge Armand eller andre gamle røvhuller her i
gruppen, om de kender Flemming Hansen.....ja de kender nok en Flemming
Hansen, men hvilken Flemming Hansen. Men om de kender Disc, jo så er der
vist ikke tvilv hos de fleste der har været på landevejen, rodet i DMC og
andre MC ting de sidste 25 år ))

--
Hilsen
Disc

Fra : Jes Vestervang

Dato : 18-11-02 12:34

Disc wrote:

> Hej Jes Vestervang

Hejsa

> Jeg beklager at gruppen her ikke mere er for motorcykelister, men for
> internet nørder!!

Så slemt er det nu ikke, men man kommer let til at regne med at alle har et
rimeligt stort kendskab til nettet, især fordi de læsere og skribenter der
er nået frem til nyhedsgrupperne normalt har et ret bredt kendskab til
nettet.

> Jeg har så lidt forstand på søgning, at ud fra det du skriver, stadig ikke
> ved hvordan jeg skulle gøre. Så det Armand skrev, hjalp mig overhovedet
> ikke.

Det kan jeg så godt forstå, men Armand ville garanteret ikke have reageret
som han gjorde hvis han vidste at du ikke var så velbevandret i nettet. Det
kunne du jo evt. have skrevet, men det er jo let nok at sige bagefter.
Det du siger om Armands at Armand har en 'gammelklog' måde at skrive på vil
jeg nu ikke give dig ret i. Dog kan man let komme til at læse det sådan
fordi tekst jo kan tolkes på så mange forskellige måder og hvis man så
samtidig er lidt irriteret over at man ikke selv lige kunne tænke sig til
svaret, så går det jo hurtigt galt
Derudover bliver der også ret tit stillet dovenskabsspørgsmål, der har
værret oppe mange gange før, i de fleste nyhedsgrupper - til rimelig
irritation for de faste skribenter.

> Når du nu kan finde så meget forskelligt, så kan du sikkert også finde, at
> jeg mange gange i gennem årene har prøvet at hjælpe folk med div.
> mekaniske og elektriske ting.

Det kiunne jeg sikkert, men så skulle jeg jo lede først Jeg anede
egentlig ikke skrev her... man glemmer så meget :-/

> Når jeg skriver sådan til Armand, så er det nu fordi han tit har det sprog
> "hvor dum kan du være"

Som sagt, så kan det læses på mange måder... og sådan læser jeg det altså
ikke. Ok, det han skrev til dig var nok noget i retning af
'hvor-doven-kan-man-være', men nu antog han jo også bare at du havde samme
kendskab til nettet som flertallet.

> Det har jeg tit syntes var for meget, vi kan nu engang ikke alting og så
> vældter det ud, når det nu lige rammer en selv ))

Prøv at læs det lidt mere positivt, så hjælper det nok på det.

> Anonym???????? Prøv at spørge Armand eller andre gamle røvhuller her i
> gruppen, om de kender Flemming Hansen.....ja de kender nok en Flemming
> Hansen, men hvilken Flemming Hansen.

Det kan der være noget om

> Men om de kender Disc, jo så er der vist ikke tvilv hos de fleste der har
> været på landevejen, rodet i DMC og andre MC ting de sidste 25 år ))

Ok, Disc lyder bare som et typisk handle på nettet :-/
--
mvh Jes Vestervang
FZS600

Fra : Armand

Dato : 18-11-02 16:47

Disc <disc@teknik.dk> skrev i en news:arajgr$2kg8$1@news.cybercity.dk...
> [...]
> Hansen, men hvilken Flemming Hansen. Men om de kender Disc, jo så er
> der vist ikke tvilv hos de fleste der har været på landevejen, rodet i

- - - - - - Men alligevel ikke formår at holde tonelejet på "gamle
kammerater"-plan :-|

- -
Armand.

Fra : Armand

Dato : 18-11-02 16:46

Disc <disc@teknik.dk> skrev i en news:ar966f$125a$1@news.cybercity.dk...
> [...]
pisset
> på din sukkermad engang eller er jeg engang kommet til at blande mig i

Nogle gange skal folk have et lille spark i den rigtige retning for at
blive lidt mere selvhjulpen, og det var blot så'en et lille hip jeg gav
dig.
Havde jeg vidst at du stod på herrens mark og mit svar ville blive
afgørende for dig, havde jeg nok ikke efterladt dig dér; men det skulle
undre mig om ikke at der var andre der ulejligede sig med at give dig
svaret på et sølvfad, så jeg regnede ikke med at tage en større risiko
på dine vegne derved!

Til gengæld løb jeg den risiko at blive kaldt alskens ting og sager; men
jeg har efterhånden luret gruppens brugere for, at det er dem der griber
til ukvemsord der selv føler sig tisset på sukkermaden, så den slags
passerer uvirksomt forbi mit synsfelt!

- -
Armand.
(langtfra IT-nørd; men efterhånden godt selvhjulpen)

Fra : Omar Diemer

Dato : 19-11-02 12:33

Hej,

Du kan ringe til Bilbogen på tel. 8612 9145 og høre om der er pant i MC'en.
Du skal have stelnummeret klar.

VH/Omar
Virago 1100 Gold